Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Maria Blicker - 14 maj 2011 11:02

Hej alla Glada Människor!

Här skiner solen just nu,men vet inte

hur länge.Har inte sett vädret för dagen idag

heller,får väl se hur vädret blir under dagen,eller

ngn som vet?


Idag skall Kören ställa upp och sjunga på ett Bröllop

som är nere i kyrkan idag.Det är en i kören som skall

gifta sig idag.Det börjar kl:16:00,så kören skall samla sig

kl:15:00.Skall bli lite kul att se,men jag skall inte vara med

efteråt.


Nu över till lite Limerickar.Dom kommer här:


En Kariesdrabbad Dalmas från SMÅGAN

sökte tandläkare för den svåra plågan

Läkaren blev dyster,

Kallade på syster,

"Vara eller inte vara det är frågan!"


En boxare ifrån DREVDAGEN

som gick en match förra Fredagen

han åkte på en propp,

kom sedan inte opp,

för han kände sig nedslagen


En fritidsfiskare från NORA

hade fötter som var enormt stora

vid starten i sälen,

stod han där med hälen,

medan tårna redan var i Mora


En violinist från VELA

På konserter hördes spela

När hon en ton missa,

generad hon fnissa;

"Det är ju mänskligt att fela!"


Dagens Sista som kommer nu:

Det fanns en ishockeymålvakt från KROPPA

som var dålig på att puckarna stoppa

Hans handskar verkade ha hål,

för alla puckar gick i mål;

Så grabbarna kallde honom Floppa!


Idag kör Lennart igen.Det är mässa i Göteborg,som slutar idag,så

jag får ta med mig simon ner till kyrkan i eftermiddag,det skall nog

gå bra,simon är ju såpass lugn så det blir nog inga problem.


Just nu visar temperaturen+16,2 grader ute,lite bättre än igår i alla fall.

Nu måste jag tyvärr bryta strax,skall ju iväg om ett par timmar,så måste hinna

lite mer före,men lägger ut Dagens Namnsdag innan jag loggar ut mig.Det kommer

här:


Dagens Namnsdag är:Halvard,Halvar.

Grattis till er!


Nu skriver jag inte så mycket mer,verkar kanske lite trist inlägg idag,men det får bli så för denna dagen.Önskar er alla i alla fall en riktigt bra fortsättning på Lördagen.

Det skall jag ha.Ha en bra dag...Maria B  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards