Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Hosta och Förkylning inget kul...Juldikt och Citat...

Av Maria Blicker - 17 december 2011 12:35

Hej alla glada Människor!

Hoppas att ni mår bra?

Det gör vi här,bortsett från

att jag är rätt Hostig.Hostar

var och varannan minut,inget kul

och rätt jobbigt  i mellanåt.

Hostan har i och för sig varit rätt länge nu,

så hoppas snart att den skall ge vika så att

den är borta när det blir Julafton.


För att gå till Dagens väder så har vi en rätt gråmulen

himmel fast uppehåll.Vinden verkar lugn,så långt.

Dagens Temperatur ligger på:+2,5 grader.Inget minus än

i alla fall.I går fick jag passat på att slått in mina julklappar

som Jag och simon var och fixade förra Söndagen  i Göteborg.

Det känns skönt att dom är klara nu.Passade även på att baka lite

Julkakor igår också,skall föröka  hinna med fler i dag,tänkte jag.



Nu över till lite annat.Idag har jag hittat en rätt fin Juldikt som ni kan ta del utav

här under.Det är även lite Citat också.Det är 10 stycken Citat idag.Dikten är rätt lång,

men ni får läsa den som den är.Från mig till er alla.Mycket Nöje!


            

   Juldikt,Laban 12 år:

Tyst och lungt det är i staden

på gator gnistrar snön så vit

Alla träden tappat bladen

Julens frid har hittat hit.


Himlen så vackert beströdd med stjärnor

Månen går sin sakta ban

Lucian sjunger fint med tärnor

snart så stundar doppar dan


Inne råder stilla iver

Här och var ett vackert ljus

Barnen glatt i papper river

Förväntan ruvar i vart Hus.


HoHo skrockar tomten med munter stämma

Jag minns det som igår

Finns det några snälla barn här hemma?

Det har jag inte hört på många år.


Men jag minns hur det var då

Konjukturen var på topp

Allt du önskar kan du få

Ingen sade nånsin stopp.


Plötlsigt rycks jag upp ur tanken

Pengarna är slut på banken

Av julklappen jag fick av far

Finns bara amortering kvar.


Ute råder jäkt och stress

Knäar gör man under press

Julen ej det minsta vit

Tomten full på billig sprit.


Av lugn och frid syns ej ett uns

Nasdaq landar med en duns

Grannen spöar upp sin fru

Kalle Anka börjar nu.


Färdtjänst glömmer hämta faster

mormor smyger med sina laster

kronofogden granen hämtar

Mamma tungt av astman flämtar.


Mitt i röran står jag och tänker

Svetten i min panna blänker

Blott  en önskan i mig mal

Ge mig tillbaka mitt åttiotal.


Det var Juldikten,tyckte den var fin.Vad tycker ni?Nu över till dom 10 stycken Citaten.

Mycket Nöje!


1)Det är svårare att vara en hederlig människa i åtta timmar

än en hjälte i en kvart-Jules Renard.


2)Ju djupare känsla,desto större smärta-Leonardo da vinci.


3)Kontrllera dina känslor,annars kontrollerar de dig-Ernest Hemingway.


4)Intution är förnuft som har bråttom-Holbrook Jacksson.


5)Av skadan blir man vis-Svenskt Ordspråk.


6)Eftertanken är alltid klokast-Euripides.


7)Ett fyndigt ord bevisar ingenting-Arouet de voltaire.


8)Låt ingenting ont vara i dina tankar-Konfucius.


9)Det omöjliga tar bara lite längre tid-Winston Churchill.


10)Ett klokt ord är bättre än en lång predikan-Francois Bacon.


Det var även Citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Stig.

Grattis till er!


Nu skall jag gå och fortsätta vidare med denna Lördagen,snart dags för lite middag,

sedan får eftermiddagen bestå utav lite Julbakning nu inför Jul.Finns ju alltid att pyssla

med nu när det råder Jultider.Till kvällen blir det paj här.Brukar äte det ibland,rätt gott.


Nu får ni allihop ha en rikitgt bra Fortsättning på denna Lördagen.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra,Ha det bra...MARIA B.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards