Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Maria Blicker - 5 december 2011 10:10

Tjena mors! I morse när jag vaknade så

var marken täckt av snö.Det har snöat.

Det var helt vitt ute.Blir så mycket ljusare ute.

Träden blir mycket finare när snön ligger på.

Ser riktigt mysigt ut ute.Kanske blir en Jul med

snö i år i alla fall? Kan ju alltid hoppas!


Nu när snön kom så får man genast den rätta känslan

tycker jag.Lite mer Julkänsla om ni förstår vad jag menar?

Snön gör mycket.Lite svårt att hitta den känslan när det

inte finns ngn snö.Nu blev det genast lättare.Idag lyser

solen på snön här,ser riktigt fint ut ute.Det är inga mängder

som har kommit,bara lite lagom snö.Dagens Temperatur ligger på

+6,4 grader här.Träden är alldeles vindstilla.Blir att ta en promenad

med figo sedan tror jag,få lite frisk luft.


Nu över till lite Roliga Historier som jag har hittat på nätet här,samt lite

citat också.Idag är det 8 st Historier varav 7 st Citat.Från mig till er alla.

Mycket Nöje!


1)En utlänning som hade jobbat 25 år på Marabou

fick en guldklocka som gåva.Han tackade och sa:

-Jag blir Choklad. (Så glad)


2)Lille peter bjuder sin mamma på en karamell.

-Smakade det gott?

-Ja.

-Då förstår jag inte varför hunden spottade ut den tre gånger!


3)-Varför tog du cykeln som stod vid kyrkogården?

-Jag trodde ägaren var död.


4)Lille stig har av sin mamma fått veta exakt hur små barn kommer till.

Modern frågar efter en stund:

-Är det något mer du vill fråga oss?

-Ja,mamma,hur kommer små hundar och katter till?

-precis på samma sätt.

-Oj då,vad pappa kan mycket.


5)-Hallå det är SAS.God Middag!

-Jo,jag undrar hur lång tid det tar att flyga till New York?

-Ett ögonblick....

-Det var värst! Tack då!


6)Petterson var ute och körde bil.Det blev dimma.

Han kunde nästan inte se någonting,som tur var dök

det upp en bil framför honom,så att han kunde följa efter

baklyktorna.Plötsligt  bromsade bilen häftigt och det var

ytterst nära att petterson hade kört in i den.Han rusade ur

bilen och skrek:

-Är ni inte klok människa! ska ni bromsa så häftigt?

-Vad är det?sa den andra föraren.Jag måste väl bromsa

när jag kör in i mitt garage.


7)Nils körde volkswagen och var dessutom inte någon speciellt

van chaufför.Han kom till stockholm.Det blev rött ljus vid skanstull

och Nils brakade in under en stor långtradare med sin bil.Långtradar-

chauffören klev ur sitt fordon,kikade på Nils som satt fastklämd under

långtradaren och sa lungt:

-och vad sysslar du med? Diar du?


8)En man blev påkörd.Bilen bromsade efter några meter.

Chauffören böjde sig ut  och skrek:

-Du måste passa dig!

-Va,stönade den påkörde,ska du backa?


Det var Historierna.Nu över till Citaten.Mycket Nöje!


1)Överallt är vi hänvisade till oss sälva,vi skapar eller

finner vår egen lycka-Oliver Goldsmith.


2)Hemligheten med att skaffa sig bekymmer är att

bara tänka på sig själv-Arthur Schopenhauer.


3)Ju större motstånd vi stöter på,desto mer energi

utvecklar vi för att ta oss igneom-Okänd.


4)Erfarenheten är en bra lärare men hon skickar svinaktigt dyra räkningar-Anette Stein.


5)Oavsett hur bra du gör en sak så finns det alltid någon som inte gillar det-Giordano Bruno.


6)Visst är det många som använder Windows-det är många som tittar på Binolotto också-Martin Linhe.


7)Det stora problemet här i världen är kommunikationen.

Vi har alldeles för mycket kommunikation-Homer simpson.


Det var citaten.Hoppas ni gillade både Historierna och citaten?Lite roligt får man ha i melllan åt.

Nu över till Dagens Namnsdag när jag ändå är i farten.Det kommer här:


Dagens Nanmsdag är:Sven.

Grattis till alla er!


Nu blir att fortsätta vidare med denna vintriga Måndag som har kommit.Blir att hämta lite

ved och få lite värme i huset.Till Kvällen skall vi ge oss ner mot Särgymnasiet.Dom skall bjuda

på lite Adventsfika där nere,så skall bli kul att få träffa Marcus lite+att få lite fika.Blir inte dumt.

Var ett bra tag sedan nu,vi såg Marcus,så det ser jag framemot. Över till nästa rad:


Nu får ni allihop ha en riktigt Bra Måndag i det fina vintervädret vi har fått med snö.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag...MARIA B.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards