Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Maria Blicker - 3 december 2011 12:31

Morsning Korsning! Fy vilket väder vi har idag!

Det blåser riktigt rejällt här idag,och regnar gör

det också,så inget vidare uteväder.Det kan jag inte

påstå direkt.Då är det skönt att kunna hålla sig inomhus.

Dagens Temperatur ligger på+3,3 grader här. Burr!


I morgon Söndag 4/12 sker mitt byte här på headern,

så då blir det lite nytt att lägga ögonen på.Tycker själv

det skall bli kul nu med lite nytt.Idag ska jag och Simon

passa på att ge oss på att baka lite pepparkakor,tycker det

passar bra att göra det när det är sådant här väder,får bara

hoppas på att strömmen varar så den ej försvinner,då blir det

värre med pepparkakorna förståss.


idag har jag lite Roliga Historier igen,men det är endast 4 st idag.

Har även lite citat.Det är okså bara 4 st,det är bara för att jag ska

hinna med att baka sedan också,tänkte jag.Så bäst att dra igneom

historierna på en gång.Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1)-Har ni likström eller växelström här på Hotellet?

-Ett ögonblick ska jag se efter...Nej ingen av herrarna bor här.


2)Albert var på Rodeo och prövade den vildaste hästen,

av dem alla.Tillslut lugnade hästen sig och Albert kunde stiga av.

-Det var fantastiskt,sa rodeoägaren.Jag trodde ingen kunde hålla sig

kvar på den hästen.

-Äsch,det var inget,sa Albert.Du skulle sett när frugan hade kikhosta i vintras.


3)Fröken:

-Är det ngn som kan nämna ett djur som man måste se upp med i trafiken?

Pelle svarar:

-Vägrenen.


4)Ada ska ut och Julhandla å kommer in på S-E Banken för att ta ut pengar

på en check.Banktjänstemannen rynkar lite misstänktsmat på pannan:

-Jag känner inte riktigt igen er makes namnteckning...

-Undra på de-Ja hade vridit upp vänsterarmen på rôggen på han när han skrev!


Det var Historierna.Det får bli det lilla idag.Får bli bättre en annan dag.Nu över till

Citaten.Mycket Nöje!


1)Vi kan inte utföra storverk här på jorden.

Vi kan bara göra små saker med stor kärlek-Moder Theresa.


2)Visst är det mål och mening med vår färd,

men det är vägen som är mödan värd-Karin Boye.


3)Jag är sådan som min skapare gjorde mig

och eftersom han är nöjd så

är jag det också-Av Minnie Smith.


4)En person som saknar humor,förstår sällan allvar-Carl Zetterström.


Det var även citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Lydia.

Grattis till alla er!


Nu skall jag gå och fortästta med denna Lördagens Kiliga väder.

Blir att ge sig på lite mat i magen,sedan pepparkaksbakning i efter-

middag så här rullar dagen på idag.Hoppas bara att strömmen varar?

Får väl hålla Tummarna för det.Det har blinkat lite i ljuset idag,men inte mer.

Så nu allihop blir det att avbryta för att logga ut.


Nu får ni allihop ha en riktigt bra Lördag,trots att vädret är som det är.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag...MARIA B.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards