Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Maria Blicker - 7 december 2011 10:46

Hejsan! Hoppas att ni mår bra idag?

I morse när jag kom upp,så hade det regnat

ute,det var inte kul att se,när det äntligen hade

kommit snö,och det var fint på träden och ute för

övrigt,så blir det regn.Nä det var inte kul att se.


Här är rätt mörkt på himlen bortöver nu,så kan undra om det

blir mer regn eller om det kommer mera snö?Blir spännande

att följa dagen och se vad som sker på området.Temperaturen

ligger på +2,5 grader här.Förnärvarande är det uppehåll här.


Idag har vi ju Onsdag igen,det innebär innebandy träning för Simon.

Det tycker han är kul.Vi var ju nere i hallen förra onsdagen och kollade

när han tränade,det var riktigt kul att se.Idag håller jag mej hemma i eftermiddag.

Var nere på Kören och tränade igår,vi har börjat träna inför Jul och Julottan som vi

skall sjunga i kyrkan.Det är kul med alla Jullåtar nu,ngt visst med det.Lite visst med

Julen förövrigt tycker jag.Nyår är inte samma kännsla,men vi måste ju ha nyår ändå.


Nu över till lite Roliga Historier och Citat som jag har hittat på nätet igen.Hoppas att ni inte

tycker det är tjatigt med Historierna?dom är ju olika varje dag,försöker leta upp nya hela tiden.

Idag är det 7 st Historier och 7 st Citat,så Från mig till er alla Mycket Nöje!


1)Vad dricker fjorton åriga småfåglar?

-Holköl.


2)Har du hört att de ska införa två valfria sträckor i Göteborgsvarvet?

-Ja,21 km eller tre varv runt Peter Harrysson.


3)Kände du?!Jag trodde det inte förekom Jordbävningar i Sverige?

-Lugn,det var bara Peter Harrysson som gjorde ett av sina otajmade

hoppslut i så ska det låta.


4)-Varför går du runt med ett bandage på huvudet?

-På grund av myggbett.

-Men är det inte lite överdrivet för ett litet myggbett?

-Nej,pappa slog ihjäl myggan med en spade.


5)En norrman betalar med ett kreditkort.Affärsbiträdet ber honom

legetimera sig.Norrmannen tar upp en spegel och tittar sig i den.

-Jo,det är jag,svarar han.


6)Gamle skogsvaktaren persson krusade aldrig överheten.

En dag kom han på kant med förvaltaren,som skällde ut honom

efter noter.Persson stod och hörde på tills förvaltaren var tvungen

att hämta andan.Då sa persson:

-Jag kom just på en sak,förvaltaren är bra lik en torsk,

halva kroppen är en stor käft.


7)Två lite mindre skärpta kompisar var och fiskade i en hyrd roddbåt.

På ett ställe nappade det bra,vilket fick Jocke att säga till Arvid :

-Märk ut detta stället där det nappar bra.

När de så småningom kom iland frågade Jocke om Arvid märkte ut stället

där det nappade så bra?

-Jovisst,sa Arvid,jag satte ett märke i botten på båten.

-Ditt jävla nöt,sa Jocke! Det är ju inte säkert vi har samma båt nästa gång!!!!


Det var Historierna.Nu över till Citaten.Mycket Nöje!

1)Människan är inte annat än summan av sin tankar.

Det man tänker det blir man-Mahatma Gandhi.


2)Det är viktigt för vår hälsa och våra liv att vi har roligt

och njuter av livet.Gör något varje dag som får ditt hjärta att sjunga-Marcia Wieder,författare.


3)Jag kan inte göra allt,men jag kan göra något.Om vi alla gjorde något ,skulle vi tillsammans klara allt-Robert L Schimmel.


4)Om du skjuter upp allt tills du känner dig säker,

får du ingenting gjort-Norman Vincent peale.


5)Ödet är ingen slump.Det är ett val-William Jennings Bryan.


6)Allt är möjligt för den som tror-Jesus.


7)Man är inte alltid glad när man är snäll,

men man är alltid snäll när man är glad-Oscar Wilde.


Det var även Citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Nikolaus,Niklas.

Grattis till er!


Nu skall jag gå och fortsätta vidare med denna Onsdagen,får se vad den har att erbjuda?

Nu har dom mörka molnen drivit förbi,lite ljusare på himlen i alla fall.Får se vad som sker...


Nu får ni allihop ha en riktigt bra fortsättning på denna Onsdagen.Det skall jag ha.

Tack för att du besöker min blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag...MARIA B.






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards