Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Maria Blicker - 10 december 2011 13:28

Hej allihop igen! Hoppas att ni mår bra?

Det gör vi här.Nu är all snön borta som kom

för ett tag sedan och det har blivit barmark igen.

Den snön fick vi inte behålla.Lite synd tycker jag,

men vädret rår vi ju inte på tyvärr.


Idag har vi väldigt gråmulet och uppehåll här,inget regn i alla fall.

Tur att det har slutat,men tror därimot att det skulle komma in lite

snö/regn till kvällen.Hörde det på tv i morse.Temperaturen ligger på

+3,9 grader idag.Blåser en del ute.Kan just undra hur vädret kommer

att bli på Julafton om vi får någon snö eller inte?Det blir spännande att se.

Vore ju kul om det vore vitt,tycker det hör till när det är jul,men som sagt,

skall inte säga för mycket. Nu över till nästa rad:


Idag har jag letat upp lite Historier för er läsare igen.Det är även Citat också.

Ni börja väl kunna detta nu.idag är det 7 st Historier och 7 st Citat.Från mig till

er alla.Mycket Nöje!


1)Det två sitter på en bänk i parken och håller om varandra.

-Ser du de små fåglarna på grenen där borta,de kysser varann.

-Ja,varför gör vi inte likadant?

-Du är inte klok! Den där grenen håller väl inte för oss!


2)Sergeanten stirrar ilsket på vpl Hansson,som hela tiden kommer efter de andra.

-Vad gör ni i det civila karl?

-Jobbar på kontor.

-Jasså,vässar pennor,hämtar posten och dammar skrivbord då va?

-Nej,det har vi en gammal sergeant som gör!


3)-Vet du varför Fransmän äter så mycket sniglar?

-Nej,dom har inte råd med snabbmat.


4)Varför döper man tornador efter kvinnor?

-De dyker inte upp så ofta,men när de väl gör de

för de ett jäkla oväsen och när de går så tar de halva huset med sig.


5)Mamma bad pelle gå till affären och köpa mjölk,

och innan han gick sa mamma:

-Låt bilarna åka förbi innan du går över gatan.

pelle kom hem efter 5 timmar utan nån mjölk i handen.

-Mamma det åkte inte förbi några bilar.


6)Han var född i stan och hade ingen som helst koll på lantbruk,

men han fick ärva en del pengar och en gård.Det fanns tio kor på

gården men ingen tjur,så han ringde till grannen för att hyra hans tjur

och så stängde han in tjuren och korna i ladan över natten.Nästa morgon

ringde han till grannen och klagade:

-Vad är det frågan om?sa grannen.Är du så dum att du väntat dig en massa kalvar

i ladan i morse.

-Nej,inte precis,men jag hade åtminstone väntat mig att några av korna skulle se lyckligare ut.


7)-Vet du varför brandbilarna är röda?

-De blir så generade när de har slangen ute.


Det var Historierna.Nu över til dom 7 Citaten.Mycket Nöje!


1)Motgångar avslöjar snillet,medgångar döljer det.-Horatius.


2)Jag gillar faktiskt misstag.Jag tycker att de är mänskliga-Sting.


3)Jag mår som bäst när jag är glad-Winona Ryder.


4)Det finns alltid en morgon dag-Ryskt ordspråk.


5)Att vara lycklig är att ha ett gott humör-Herbert Tingsten.


6)Lycka är att vara behövd-Okänd.


7)Lyckan kan vara som en ton som klingar genom vardagenOkänd.


Det var även Citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Malin,Malena.

Grattis till er!


Idag är det även Nobeldagen.


Nu skall jag gå och fortsätta vidare med denna Lördagen.

Får se vad den har att erbjuda...blir nu först en runda med Figo

så man får komma ut och få lite luft,lär behövas nu.Till kvällen väntar

"Så mycket bättre"Kul att se på det progrmmet tycker jag.

Blir även lite gott att äta vid Tv:n.


Nu får ni allihop ha en riktigt bra fortsättning på denna Lördagen.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen åter...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.


   Glöm ej att skriva dit en liten kommentar också när ni är i farten med att läsa,vore jätte kul.

   

   PS! I morgon Söndag blir det inget inlägg här hos mig,måste iväg och fixa Julklappar.

   Måste få det gjort,men under tiden kan ni ju läsa alltt annat roligt som ligger ute.

   Finns ju en hel del som sagt.Ha det bra.Ha det bäst!




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards