Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Maria Blicker - 4 december 2011 11:23

Hej allihop! Vad gillar ni den nya Headern?

Visst är den fin? Jag tycker den är riktigt mysig.

Det enda är att den är lite stor bara.Nu får den

vara fram till Nyår tänkte jag,sedan kommer jag

endast att ändra lite på texten så småning om när

det blir dags.Det går ju att ändra.


Idag har det regnat lite av och till i vädret.Lika kiligt idag också.

Blåser en del i vinden.Temperaturen ligger på+3,6 grader här.

Idag har vi ju 2:a Advent,vilket innebär att kören skall sjunga

i kyrkan idag.Det ser jag framemot.Blir Kul.


Idag har jag letat lite på nätet igen,men idag blir det inga Historier

tänkte jag,utan idag har jag hittat 2 st Jul Dikter som jag tänkte ge er.

Visserligen har vi ju inte jul riktigt än,men tycker ändå att det kan vara

lite kul med dom,vi går ju däråt i alla fall.Har även lite Citat också som är 4 st.

Från mig till er alla Mycket Nöje!


 Juldikt. Merry Christmas!


1)Nu tindrar stjärnor i det blå

i hus och fönster likaså

och alla röda tomtar gå

med vita skägg och luvor på.


Ge oss musiken,fiolen stäm

och sjung om julen och Betlehem

Låt staffan vattna fålar fem

och god havre fodra dem.


Låt friden komma till envar

sen Kalle Anka tystnat har

sen klapputdelningen är klar

och bara sömnigheten kvar

      Lennart Hellsing


2)    Tomten!

Nu har tomten börjat tassa

i vart fönster ser han in

säg har barnen varit snälla?

Lyser Adventstjärnan din?


Tomten smyger runt i husen,

kikar,undrar mår ni bra?

Kliar i sitt gråa huvud

säg vad vill barnen ha?


Vet och hör din minsta önskan

kikar sig försynt omkring

smyger sen på ullestrumpan

smeker lätt en barnakind.


Tomtens allra största lycka

det är alla jordens barn.

Till dem vill han i år sänka

Fred och Frihet alla dar.


Men så grå och trött och sliten

står han där i dammig vrå

barnen tror ej mer på tomten

ensam får han tassa på.

    

       A-C Rombin.


Det var Juldikterna.Nu över till dom 4 citaten.

Mycket Nöje!


1)Problem som hotar att växa en över huvudet måste man sluta vattna-Stig Johansson.


2)Det största modet är tålamodet-Koranen.


3)En del når alltid sina uppsatta mål-de har folk som håller i stegen-Stig Johansson.


4)Konsten är inte att tala om vad det blir för väder.

Konsten är att ha ett paraply när det regnar-Hans Wertén.


Det var även Citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdagär:Barbara,Barbro.

Grattis till er!


Nu måste jag vidare med denna Söndagen.

Önskar er alla en Trevlig 2:a Advent.


Nu får ni allihop ha det så jätte bra.Det blir det här.

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen Tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en rikitgt bra Advent....MARIA B.









         

    


   


  



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards