Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Maria Blicker - 8 december 2011 11:14

Morsning Korsning allihop!

Mår ni bra?Hoppas det!Här är

allt bara som det skall.Idag har vi

uppehållsväder här,och rätt molnigt

på himlen.Temperaturen visar+0,4 grader

när jag kollade.Träden är vindstilla,ingen blåst.

Snön ligger fortfarande kvar,men inte som när den

första omgången kom(Mindre)Lite synd,var ju så fint.


Kan ju nämna för er om ni inte har lagt märke till det så

har min header blivit mindre och även texten är mindre.Den

var ju så stor innan,vet inte om ni tänkte på det?men jag

tyckte den var rätt stor,så nu är den bättre,så den ligger kvar så

i fortsättningen nu.Nu kör jag så.Tur när man har bra hjälp som kan

fixa till sådant här! Det är jag glad för.


Idag har jag suttit en stund här på nätet och letat lite roliga Historier igen

och lite bra Citat.Det är 7 stycken Historier och 7 Stycken Citat,så bäst

att dra i gång dom.Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1)En arab står på Balkongen och skakar frenetiskt dammet

ur sin matta.Grannen går förbi och frågar småleende:

-Vad händer Abdullah? Startar den inte?



2)Rune tog med sig hela familjen inklusive svärmor till Jerusalem i mellanöstern

på semester.Andra semester veckan dog Runes svärmor.Han kontaktade konsulatet

och hörde sig för om möjligheten att transportera hem kroppen.

-Det går bra,men det blir dyrt,sa konsuln.Närmare bestämt 50.000 kr.

Men om ni väljer att begrava henne här blir kostnaden en tiondel.

Rune funderade en stund men sa att han var villig att betala pengarna

för transporten.

-Ni måste vara fäst vid er svärmor,sa konsuln.

-Nä,svarade Rune,det är väl närmare så att jag känner personen som be-

gravdes här i Jerusalem för många år sedan.På tredje dagen uppstod han

och den risken vill jag djävlar mig inte ta.


3)-Har du fått något jobb än Kalle?

-Nä,dom flesta firmor söker ju arbetskraft av bägge könen,

och vem tusan har det?


4)-Vad kallas en som har nio fingrar och åtta ben?

-Vet inte.

-Snickaren som inte var försiktig.


5)En man frågar sin granne:

-Hur klarade sig din lada i stormen?

-Jag vet inte.

-Vet du inte?

-Nä,jag har inte hittat den än...


6)-Vi kallar våran förman för BLINDTARMEN.

-Varför det?

-Alla vet att han finns,men ingen vet vad han ska vara bra för!


7)Erik och Johan hade ett par supar ihop i samma flaska,

men ingen ville dricka först eftersom de misstänkte att den som

drack sist skulle få mest.Slutligen satte Erik flaskan till munnen och

tömde den i botten.

-Vad tusan nu då,skrek Johan,du drack ju ur min nubbe också!

-Tvungen serru,sa Erik,min låg underst.


Det var Historierna.Hoppas ni gillade dom?Historier är alltid kul.

Nu över till dom 7 stycken Citaten.Några är ordspråk också.

Mycket Nöje!


1)Låna inte av den rike och låna inte ut till den fattige-Turkiskt Ordspråk.


2)Sanningen är en sällsynt rätt.Kommer den på bordet kan ingen smälta den-Svenskt Ordspråk.


3)Skratta inte åt ålderdomen-bed att du själv skall nå den-Kinesiskt Ordspråk.


4)Humor är mänsklighetens största gåva-Mark Twain.


5)Människan är det enda djur som kan rodna-eller behöver göra det-Mark Twain.


6)Jag tänker leva för alltid-Så långt är allt gott och väl-Stephen Wright.


7)Det enda sättet att vinna ett atomkrig är att se till att det aldrig börjar-Omar Bradley.


Det var även Citaten.Hoppas ni gillar Citat?Jag gillar både att läsa och höra Citat,det är kul som sagt.

Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Virginia.

Grattis till er!


Nu har molnen dragit bort och solen har kommit fram lite grann.

Blir till att ta med sig Figo ut här nu på en liten runda uppe  i skogen,

behöver få lite frisk luft nu känner jag,skadar inte. Över till nästa rad:


Nu får ni alla ha en riktigt bra Torsdag.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards