Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Maria Blicker - 12 december 2011 10:01

Hejsan! Igår Söndag var jag och Simon

nere i Göteborg nästan hela dagen.Vi var

och handlade Julklappar,lite kul faktiskt och

gå där nere och kika i alla affärer,finns ju så många där.

Hade bara lite dåligt väder på nervägen men det rättade

till sig när vi kom fram då var det riktigt fint ute,och tiden

som vi var i Göteborg.Det blev bara regn på hemresan men

då gjorde det ju ingenting i  och med att vi skulle hem igen,så

ibland har man tur med vädret.Jag fick köpt det jag skulle så nu kan

jag släppa detta,känns skönt.


Idag Måndag är vädret mulet men uppehåll än så länge.Vinden är rätt vindstilla

och inte mycket till blåst.Dagens temperatur landar på +2,4 grader här.Inte mycket

tilll värme synd att påstå.Idag är både Simon och Lennart iväg igen.Jag skall under dagen

se om jag kan ge mig på att passa på att baka lite pepparkakor igen.Det är ju Lucia dagen

i morgon,då måste det ju ändå finnas Pepparkakor tycker jag.Jag skall även ge mig på Lussekatter

också och allt annat som måste göras nu innan jul.Det är kul när Julen närmar sig.Lite mysigt faktiskt.


Nu över till lite annat.idag har jag hittat lite roliga Historier igen och även Citat.Det är 7 st Historier och

7 st Citat.Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1) Det var visning av Cirkusens djurstallar.Guiden stannar framför en känguru;

-Och här har vi en Australiensare.

-Kors i allsindar sa en gammal tant,tänk min systerdotter gifte sig med en sådan.


2)-Tänk vad konstigt att isbjörnar inte smälter i solskenet.


3)-Jag skulle vilja ha 10 röda rosor.

-Jaha,vill ni ha dom inslagna?

-Nej tack,Utslagna.


4)-Hur länge har du spelat Tennis?

-i tre år.

-Otroligt,och du är inte ens svettig.


5)-Detta är en säker bil.

-Jasså,vad menar ni?

-Om man åker fortare än 40 km/h går den sönder.


6)Det låg en trafikräkningskabel över vägen.Anton kör över den med

bilens framhjul,stannar kliver ut och lyfter bakhjulen över kabeln.

-Vad har du för dig? undrar en förbipasserande.

-Tänk dig minen på den statistikern som måste uppge att en halv bil passerat där.


7)-Varför sitter du alltid längst fram på bion?

-För att jag skall se filmen först.

Tryggve var på besök i Sverige och satt och lyssnade på radio.

-Ni lyssnar nu på program 3 sa hallåmannen.

-Hur katten kunde han veta det?sa Tryggve häpet.


Det var Historierna.Nu över till Citaten.Mycket Nöje!


1)När människor talar illa om dig,lev så att ingen tror dem-Platon.


2)Gör alltid det rätta! Det gläder somliga människor och förvånar resten-Mark Twain.


3)Förändra sig kan ingen-men förbättra sig kan alla-Ernst von Feuchtersleben.


4)Livet kan bara förstås bakåt,men måste levas framåt-Sören kirkengaard.


5)Vi har fått två öron och en mun för att vi ska lyssna dubbelt så mycket som vi talar-Okänd.


6)Vi kan oftast göra mer för andra genom att rätta till våra egna brister,

snarare än att peka ut andras-Francois Fenelon.


7)Vänlighet är ett språk som till och med den stumme kan tala,

och den döve kan höra-Okänt ursprung.


Det var även citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Alexander,Alexis.

Grattis till er!


Nu skall jag gå och fortsätta vidare med denna Måndagen och se vad den har att erbjuda...

Nu först blir att fixa värme i våran kamin,så det blir lite värme i huset.Sedan får vi se vad som sker...

I morgon Tisdag väntar Jultallrick med Kören.Det ser jag framemot,skall bli riktigt gott. Över till nästa rad:


Nu får ni allihop ha en riktigt bra fortsättning på denna Måndagen.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen åter...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards