Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Maria Blicker - 27 december 2011 11:00

Hej alla Glada Läsare!

Nu behövs ett nytt inlägg,nu har jag inte skrivit

på flera dagar,för att vi har haft Jul.Hoppas verkligen

att eran Jul har varit bra?Det har den varit här.

Julaftonen firade vi hos min Lilla Syster i Kungsbacka.

Det var riktigt kul,dagen gick fort,känndes så  i alla fall.

Alla var glada,och förhoppningsvis nöjda över sina Julklapppar.


Juldagen hade vi lite besök utav Lennarts bror med sällskap.Vi bjöd på

Lutfisk och Julfika.Även denna dagen blev det Julklappsutdelning till Marcus

och Simon.Lennart och Jag fick en chokladask som vi brukar få varje Jul.Det

var inte dumt,inte helt fel.Den har vi inte rört ännu,den ligger på lite sparlåga än.

Denna dagen gick också fort.


Annandag Jul var Lennart också hemma,då vi var och hälsade på Lennarts Mamma,

som bor på ett boende inne i Borås.Det var Lennarts syskon med Sällskap och barn.

För att lägga till så var Simon också med.Det var också Kul.Innan vi åkte till Borås så var vi

och lämnade Marcus på KSB,han var varit lite hemma boende nu över Julen,och måste säga

att det har varit riktigt roligt att ha honom hemma och kunnat umgås med honom.Det var bara

lite tråkigt när vi åkte ifrån honom,blir ju lite tomt om man säger så.Fast Marcus får komma hem

igen när han vill sedan.Måste även säga att Marcus skötte sig jätte bra hemma,var riktigt kul!


Från årets Jul till att ge sig på Dagens väder så har vi faktiskt en sol som visar sig på himlen när jag

tittar ut,fast det blåser en hel del ute idag.Den där snön som jag skrev om i förra veckan är nu puts

veck.Den är helt borta nu och vi har rena rama bar backen här.Inte ett snö korn längre.På sätt och vis

både bra och dåligt.Till kvällen blir att ge sig till Kören igen,nu dags att träna till Trettondagen.Blir kul.


Nu över till lite annat.Idag har jag letat lite roliga Historier här på nätet och har hittat några som kommer

längre ner och även lite Citat idag också.Det är 7 st Historier och det är 7 st Citat,så från mig till er alla.

Mycket Nöje!


1)Grannar på landet:

-Du kan du ge mig två spannar med vatten?

-Visst,men du har ju brunn själv!

-Du vet min kärring ramlade i brunnen och vattnet når

bara upp till hakan!


2)-Pappa varför springer mormor i zig zaq?

Pappa,varför springer mormor i zig-zaq?

-Fråga inte så mycket,bara ge mig snabbare ammunition.


3)På cykel:

En landslagscyklist tränar på en sen eftermiddag.Han upptäcker

att han förföljs av en gubbe på en rostig cykel.Han ökar tempot,men

efter en stund har han gubben i hälarna igen.Han ökar tempot ännu mera.

Efter en stund cyklar gubben förbi landslagscyklisten,och frågar:

-Tror du vi hinner till Systemet?


4)Två bönder står på en åker och diskuterar världsproblem.

Plötsligt säger den ena:

-Du,Gösta röker dina kor?

-Näää,säger Gösta.

-Du,då brinner nog fan i din lagård.


5)Två norska polismän hittar en kropp,men huvudet saknas.

Då säger en första:

-Du,är det inte olaf?

-Den andre svarar:

-Nehej,Olaf var ett huvud längre!


6)Doktorn till sin patient:

-Ni har en farlig och smittosam sjukdom! Vi får placera dig

på infektionsavdelningen.Du får äta pannkakor och Pizza!

-Blir jag frisk av pannkakor och pizzor?frågar patienten.

-Nej,det blir du inte,men endast dom kan skjutas in under dörren!


7)-Har du köpt en ny Skiva?

-Ja,Jag kom över en billi´Holiday.


Det var Historierna.Nu över till dom 7 st Citaten.Mycket Nöje!


1)Vansinne går i arv,man får det av sina barn-B Cosby.


2)Det är bättre att vara en föredetting

än aldrig ha varit något-H Gordon-Browne.


3)Köp mark,den tillverkas inte längre-Mark Twain.


4)Njut idag-i morgon har du inte råd-Okänt.


5)Problemet med att ha ett öppet sinne är att folk envisas

med att vilja fylla det med saker-Terry Pratchett.


6)Det är lika fel att lita på alla som att inte lita på någon-Latinskt Ordspråk.


7)Hosta och Kärlek är inte lätt att dölja-Norskt Ordspråk.


Det var även Citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Johannes,Johan.

Grattis till er!


Nu lyser Solen fortfarande här.Idag har jag ej sett så mycket vad vädret skall bli under dagen.

Det tåls att se vad resterande av dagen tänker att bjuda på,blir spännande...

Nu skall jag fortsätta vidare med denna Tisdagen.Över till nästa rad:


Nu får ni allihop ha en riktigt bra Tisdag,även er som jobbar och er andra naturligtvis.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag...MARIA B.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards