Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Maria Blicker - 2 december 2011 11:36

Morsning Korsning! Idag när jag tittar ut så

är det uppehåll ute och vinden verkar rätt lugn,

konstigt nog.Vi har en temperatur som visar+3,8 grader här.

Det har även regnat lite grann på morgonen.


Igår kväll var vi nere på skolan här i Öxabäck,4-6:an hade en ut-

ställning om "Snilleblixtarna"som dom hade gjort under terminen.

Varje elev hade gjort en egen uppfinning som dom visade oss för-

äldrar.Vissa elever hade jobbat i hop.Simon och en kompis hade gjort

"The Boxes in the Box",vilket betyder:flera lådor i en större låda.

Det var lite Fiffigt faktiskt.Inte dumt.Dom andra var också duktiga.

Det var många grejer att titta på som dom uppfunnit själva,mycket

jobb som dom hade lagt ner.Det var lite kul att titta på.


Idag är det ju Fredag igen,och dagarna bara rinner iväg...

Idag har jag letat upp lite Historier igen.Även lite citat.

Idag är det 7 st Historier igen varav det är 7 stycken citat också.

Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1)Ägaren till en stor Grand Danois sökte upp en veterinär för att

klaga över att hans hund jämt sprang efter bilar:

-Det är väl inte så farligt,sa veterinären.Det gör väl de flesta hundar.

-Det kan så vara,men den här han fångar upp dom och gräver ner dom

i trädgården.


2)-Hovmästaren!Det är en rysk fluga i min soppa!

-Hur vet ni att den är rysk?

-Den har gått på grund.


3)-Kyparen! Vad gör denna flugan i min soppa?

-Ett ögonblick ska jag se efter.Jag tror den

tränar bröstsim.


4)Två krokodiler samtalar:

-Min bror reser mycket.

-Är han handels resande?

-Nej,han är handväska.


5)-Varför ser du så ledsen ut?

-Jo,för att min fru ska resa bort.

-För det behöver du väl inte se så ledsen ut?

-Annars åker hon inte.


6)Jag har en väldigt dukitig läkare

sa valgot.Han föreslog att jag skulle ta

ett glas konjak varje kväll före sänggåendet.

-Du menar att hans råd är bra?

-Om,igår kväll gick jag till sängs sju gånger.


7)-Emil,ge moster Alma en puss,sa mamman.

-Nej,sa Emil,för när pappa gjorde det åkte han på en propp.


Det var Historierna.Nu över till Citaten.Mycket Nöje!

1)Att leva är det viktigaste av allt

i alla fall så länge man lever-Göran Tunström.


2)Bästa sättet att lyckas är att överdriva-Oscar Wilde.


3)Den ena människan är den andras spegel-Svenskt ordspråk.


4)Det finns mer i livet än att öka farten-Mahatma Gandhi.


5)Det är aldrig för sent att få minnen för livet-Winston Churchill.


6)En bra lögn kan gå från Kiruna till Malmö medan

sanningen letar efter skorna-Svenskt ordspråk.


7Jag kan sammanfatta allt jag har lärt mig om livet

i tre ord.Det går vidare-Robert Frost.


Det var även Citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Beata,Beatrice.

Grattis till er!


Nu när jag tittar ut 12:53 så har solen börjat titta fram.

Den gör mig ingenting alls.Den får gärna hålla sig framme.

Har ej sett så mycket idag vad dagens väder skall bli?men än

så länge ser det ju lovande ut i alla fall när jag ser/såg solen.

Får väl se vad som sker på väderleksområdet idag?


Till kvällen blir att ha lite mysigt framför Tv:n igen.

i och med att det är Fredag och Helgen står för dörren.

På Söndag väntar Kören och kyrkan,i och med att det är

2:a Advent.Blir Kul.Över till nästa rad:


Nu får ni alllihop ha en rikitgt bra Fredag.

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag...MARIA B.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards