Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Maria Blicker - 1 december 2011 08:52

Hejsan! Kan börja dagens inlägg med att berätta att

på Söndag 4/12 så byter jag Header här till lite mer

jul/Vinter aktigt.Det blir kul med lite annat att titta på.

Nu vet ni det,så det dröjer lite till.Ni får hålla ut.


Idag är vädret åter gråmulet med en Temperatur på +6,3 grader.

Hörde på vädret i morse på Tv att vi skall få regn under dagen.Inget

vidare.Blåser en hel del också,kännde det i morse när jag gick med simon

till bussen.Jag skrev inget igår,hade lite andra saker för mig,blir ju så ibland.


Idag har jag åter letat upp lite roliga Historier och en del Citat,varav några är

med julcitat,några kända.Idag är det 7st Historier och 7 st Citat.Från mig till er

alla.Mycket Nöje!


1)Det var husförhör och prästen frågade:

-Nå Emil,hur många böner finns det?

-Ja,hemma har vi fem säckar.

-Nej,det är inte sådana böner jag menar,

utan sådana som skall upp till himlen.

-Ända dit? Utbrast Emil.Vi som hade besvär

med att få upp våra på Loftet.


2)En äldre herre kommer in på stationen och vänder sig

till den vresige stinsen och frågar:

-När går tåget till Backabo?

-Det skall du skita i gubbe,för då lever varken du eller jag.


3)Olle stod och tittade på en farbror som körde en skottkärra.

-Vad har farbror i kärran?

-Det är gödsel.

-Vad ska farbror ha det till?

-Det skall jag ha på mina Jordgubbar.

-Stackars farbror.Jag får grädde på mina Jordgubbar.


4)Uppsnappat gräl innifrån grannens:

-Din idiot.Jag skulle lika gärna kunna vara gift med fan själv! tjöt hon.

-Knappast,skrattade han,det vet du väl att så nära släktingar kan inte gifta sig

med varandra.


5)-Igår sköt jag fyra gäss.

-Vilda?

-Nej,men du skulle sett ägaren.


6)-Mamma våra grannar är rätt fattiga.

-Varför tror du det?

-Jo,när deras bebis svalde en krona blev dom förtvivlade.


7)Grisen Albert stod och mediterade vid en väggkontakt:

-Kära vän,varför har de murat in dig i väggen?


Det var historierna.Nu över till Citaten.


1)Glöm aldrig att om julen inte finns i ditt hjärta,

så kommer du heller inte finna den under granen-Charlotte Carpenter.


2)I Jultider har man tid till att ha tid-Asta Lie Isachsen.


3)Oroa dig inte för storleken på din Julgran.

I barns ögon är den alltid 10 meter hög-Harry Wilde.


4)Sparande är en väldigt god sak,

särskilt när ens föräldrar gjort det-Winston Churchill.


5)Barnbarnen är livets efterätt-Okänd.


6)Ingen kedja är starkare än sin svagast länk-Latinskt Ordspårk.


7)När någon slår dig på den högra kinden,

så vänd honom den andra till-Bibeln.


Det var även citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Oskar,Ossian.

Grattis till er!


Idag har vi 1:a December,Årets sista månad,2011 börjar snart gå mot sitt slut,

och vi går in på nytt år 2012.Blir spännande och se vad det kommer att föra med sig?

Men innan vi gör det,så skall vi ju ha klart våran December månad först.


Nu skall ja ta och fortsätta vidare med denna Torsdagen och dagens Grå kiliga väder.


Nu får ni allihop ha en rikitgt bra Torsdag,även ni som jobbar och ligger i.

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en rikitgt bra dag...MARIA B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards