Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Maria Blicker - 14 december 2011 10:14

Hejsan! För att börja denna dagens inlägg,så

såg jag  igår att riktigt många hade varit inne

och läst min Blogg.Vill bara säga att det är

rikitgt kul att se att ni verkligen läser och att

det har börjat gå uppåt.Jag brukar kolla med jämna

mellanrum för att titta lite själv.Kul Fortsätt så jätte

roligt att se. Över till nästa rad:


Idag Haglar det när jag tittar ut.Inget vidare väder,för att

inte tala om i natt.Då gick åskan här,mullrade rejält.

Vinden är blåsig och temperatuen visar +3,7 grader idag.

Inget höjdar väder alls.I dagens Tidning visar det mulet med

uppehåll under dagen och regn till kvällen,så får väl se vad det

blir utav det? Nästa rad:


I går kväll var jag  iväg på kören och åt Julmat.Det var rikitgt gott.

Blev alldeles mätt efteråt.Det var årets första Julmat.Vi fick även kaffe

och pepparkaka och en klementin(mandarin)också.Det var lite mysigt

och inte alls dumt.Kanske blir så nästa år också.Vem vet?

Idag har vi ju Onsdag igen,och simon skall iväg till sin Innebandy träning igen.

Han tycker det är kul med detta.Då blir man ju glad som förälder också när

man vet att simon gillar detta.


Nu över till lite annat.Idag har jag letat lite roliga Historier igen+att det även blir

lite Citat idag också.Idag är det 7 st Historier varav det är 8 st Citat.Från mig till

er alla.Mycket Nöje!


1)Småskollärarinnan hade klippt håret och blev smickrad när en av eleverna sa:

-Nu ser inte fröken ut som en gammal tant längre!

-Det var snällt sagt och hon frågar:

-Vad ser jag ut som då?

Hon hade naturligtvis väntat ett berömmande svar,

men eleven svarar:

-Som en gammal farbror.


2)En skolelev skrev i en uppsats om Esaias Tegner.

-Han satt med i riksdagen,vilket tillstor del bidrog

till hans vansinne.


3)Två fåglar satt i trädtoppen och såg ett jetplan flyga förbi.

-Det var värst vad den hade bråttom?

-Det skulle du väl också ha om du hade eld i baken.


4)En överlägsen yngling kommer in på ett postkontor

och säger i högdragen ton:

-Ett två-kronors frimärke,men det skall vara fuktat.

Postfröken,en ung söt dam expedierar frimärket och tar

betalt för det.

-Jag begärde ett fuktat,säger ynglingen fräckt.

-Det blir det nog om du drar det bakom örat.


5)Prästen och kyrkokamrern omkom i en bilolycka.

Framkommen till himmlen råkade det bli fel så att

kamrern hamnade där uppe och prästen där nere.

Eftersom byte bara skedde en gång per dygn dröjde det

till påföljande dag.I samband med bytet möttes de båda

i trappan varvid prästen sa:

-Det var tur vi kunde byta för jag ville så gärna träffa Jungfru Maria.

-Jag är ledsen,men hon är inte jungfru längre.


6)Sen var det den här svenskamerikanen som kom hem till sin barn-

domsstad och skröt för bonnläppen att hans ägor var av den storleken

att om han satte sig i sin bil och körde runt dess gränser så tog det en vecka.

Bonnläppen svarade:

-En sån jävla bil har jag också haft.


7)En långtradarchaufför hade blivit stoppad i en kontroll.

Polisen sade:

-Dina bakljus fungerar inte!

Chauffören klev ut för att kontrollera saken och blev alldeles mållös.

Polisen undrade varför chauffören inte sade någonting och påpekade åter-

igen att bakljusen inte fungerade.Då kom svaret:

-Sluta tjata om bakljusen! Frågan är vart släpet har tagit vägen!


Det var Historierna.Nu över till dom 8 st Citaten.Mycket Nöje!


1)Om gud inte förstod skämt skulle jag inte vilja vara i himlen-Martin Luther King.


2)Tro människor om gott tills erfarenheten övertygar dig om motsatsen-Martin Luther King.


3)Vart du än går,ta med dig hela ditt hjärta-Konfucius.


4)Bättre att tända ett ljus,om aldrig så litet än att förbanna mörkret-Kon-fu-tse.


5)Humor är allvaret som döljs bakom skämtet-Viktor Kuhr.


6)Att erkänna ett misstag är att tillstå att man blivit klokare-Johan kaspar LavateBlirr.


7)Dumheten är brottets moder men fäderna är många och ofta geniala-Stanislaw Jerzy Lec.


8)Jag hade en dröm i verkligeheten-det var en sann lättnad att vakna-Stanislaw Jerzy Lec.



Det var även Citaten.Nu kommer Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Sten,Sixten.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna Onsdagen.Idag tänkte jag ge mig på att baka lite

Lussekatter.Det måste man ha till Jul.Sedan rullar allt annat också på.Nu är det uppehåll ute

och haglandet som var förut har slutat.Blir spännande att se vad som sker på väderområdet idag...



Nu får ni alla ha en riktigt bra Onsdag,även er som Jobbar.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha en riktigt bra dag.Ha det så jätte bra....MARIA B.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards