Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Bloggbreak ett tag frammåt och lite Roliga Historier...

Av Maria Blicker - 27 februari 2012 11:19

Hejsan! Hoppas att ni alla mår bra?

Här är det bara bra.Inga sjukdomar här i alla fall.

Det är skönt tycker jag.Vi har klarat oss bra i från det

"Peppar,peppar".Idag kommer jag med lite tråkiga nyheter.

Jag tänkte göra ett litet Bloggbreak nu framöver.Tycker det

tar så mycket tid med bloggen,dels att skriva allt,så jag har bestämt

att göra ett uppehåll ett tag frammåt,men jag kommer givetvis att finnas

desto mer på Facebook.Ni som är vän med mig där,får kolla och läsa där i stället.

Ni andra får hålla er till tålls tills jag är tillbaka på bloggen igen framöver...



Tänkte i alla fall lägga ut lite nya Roliga Historier här under tiden så ni har lite mer att ta del utav.

"Ett skratt om dagen känns bra för magen"Från mig till er alla.Mycket Nöje.Håll till godo:


1)Anton var ute och promenerade och noterade inte vägarbete utan trillade ner i ett hål.

Han började skrika på hjälp och snart tittade en förbi passerande ner och frågade:

-Ojdå! Har ni trillat ner?

Anton svarade irriterat:

-Nej! Jag är född här nere!


2)-Kom inte mamma med tåget?undrar hustrun när mannen kommer tillbaka från stationen.

-Ja,hon kom och for!

-Vad menar du?

-Jag bara skojade och sa att olle klev på tåget och letade efter mormor,förklarade mannen och fortsatte:

-Du vet ju hur glad hon är i sitt lilla barnbarn.Så hon klev på tåget igen för att leta efter olle.

-Jamen olle var ju med till tåget!

-Jäklar då är dom på väg till Ryssland!


3)Fröken Moberg hade åkt buss mellan värnamo och Jönköping många gånger och visste

att det låg en sulfitfabrik efter vägen.Därför hade hon tagit med en flaska parfym för att hålla

under näsan när bussen åkte förbi.Det visste inte mannen som satt bedvid henne.När de närmade

sig fabriken skruvade Fröken Moberg av korken på flaskan och höll under näsan.Stanken från fabriken

blev värre och värre.Tillslut stod mannen bredvid henne inte ut längre.

-Menn för guds skull,sätt på korken ,människa.


4)En man kom in i en herrekipering för att köpa byxor.

-Men det skall vara knappar i gylfen!

-Varför det?

-Jo,jag har en Jacka med blixtlås-två gånger har jag klippt av slipsen!


5)En man blev påkörd.Bilen bromsade efter några meter.

Chauffören böjde sig ut och skrek:

-Du måste passa dig!

-Va,stönade den påkörde,ska du backa?


Det var dom 5 stycken Historierna.Nu dröjer det som sagt ett tag frammåt tills jag lägger ut ngt nytt igen.

Över i alla fall till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Lage.

Grattis till alla er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna Måndagens pyssel,skall ta eftermiddagen till att baka lite

tänkte jag.Behöver göra det.Över till nästa rad:


Nu får ni alla ha det så jätte bra framtills dess att jag är tillbaka igen.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen åter...

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA B.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards