Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Maria Blicker - 18 februari 2012 13:02

Hej alla Glada Människor!

Idag har vi verkligen inget roligt väder.

Här regnar utanför fönstret och det blåser

en hel del idag, med andra ord:Inget vidare väder.

Men väl är så eldar vi i våran kamin så det är ett plus

i alla fall.Idag så kör Lennart i Göteborg igen.Han var

lite Ledig i går.


Idag har jag letat upp en Dikt idag här på nätet,var ju ett tag sedan.

Den handlar om Änglar.Det är så att jag gillar änglar,har alltid gjort det,

vet ej varför,men så är det i alla fall,så därför letade jag upp en dikt om

just änglar.Den heter:"Änglar visst finns dom"Skriven av:Bo Grapenskog.

Det kommer även 2 stycken skämt efter Dikten också.Från mig till er alla.

Mycket Nöje!Trevlig Läsning!


ÄNGLAR VISST FINNS DOM.Skriven av:Bo Grapenskog.

Man kan undra ibland om änglar finns vakande över oss ständigt.

Det skulle vara en stor upplevelse att få se dem det skulle vara mycket behändigt.

Men man måste lita på att någon håller sin hand och styr våra öden.

Det viktigaste är nog inte att se dem utan en känsla inför döden.


Änglar är en symbol av godhet och vit som den finaste snö.

Hade det varit så  att änglar syns hade det säkert varit en lång kö.

Men nu får vi bara tro och det är inte det sämsta trots allt.

Den värme som detta utstrålar tar bort mörkret och det känns inte så kallt.


Änglar tror jag kan uppenbaras i många olika skepnader här på vår jord.

Att förnimma deras snövita dräkt är som att få till sig dessa vackra ord.

Man blir varm inombords och känner att detta kan faktiskt vara så sant.

Så visst tror jag att godheten segrar och att kärleken vann.


Änglar kämpar mot all vrede mörkrets makter och mycket mer.

Ändå uppfattar man det som att alltid änglarna ler.

Så håll i den tron att det ljusa och fina få gro till en vacker blomma.

Då kan du och jag tro på detta,inte med bara löften så tomma.


Det var Dikten om "Änglar visst finns dom"Nu till dom två skämten.Håll till Godo:

1)-Vet du varför Zlatan har så stor näsa?

SVAR:För någon har slatt han.Vet du varför han har det egentligen?För han är invandrare.


2)Det var en varm och solig och svettig dag när två tjuvar var ute och gick.

Då sa den ena:-Ska vi ringa polisen och be dom skugga oss.


Det var dom två skämten.Gilla dom eller inte?Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Frida,Fritiof.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna Regniga Lördagen,nu blir det lite mat i magen här om en stund.

Sedan får vi se vart dagen bär i väg.Till Kvällen blir att kolla på Melodifestivalen igen och lite god mat famför Tv:n.

Över till nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla en riktigt bra Lördag oavsett om ni har regn eller inte?

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra Lördag.Ha det bra....MARIA B.










Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards