Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Maria Blicker - 25 februari 2012 13:25

Morsning Korsning! Hoppas att ni mår bra en

dag som denna Soliga och fina Lördag.Här lyser solen

för fullt idag,men det blåser en hel del.Rätt mycket faktiskt.

Idag kör Lennart igen,jag har simon hemma idag. I morgon

Söndag lägger jag inte ut ngt inlägg,vi skall iväg till Borås här

och hälsa på Simons Kusin som har flyttat hemifrån,och skaffat

lägenhet så vi skall dit och titta i morgon,blir nog även fika också.

Så därför hoppar jag över det i morgon,så ni som är inne här och läser

får ta del av gamla inlägg under tiden.Finns ju en del som sagt!Nu var det sagt!

-

Idag har jag letat upp lite nya Citat igen för er att ta del utav.Inga Historier idag.

Det är 12 stycken citat idag.Från mig till er alla.Mycket Nöje!Trevlig Läsning! Det är

alldeles Gratis!


1)Varje generation rättar gamla fel och begår nya-Engelskt Ordspråk.


2)Den som ställer många frågor ökar mångas visdom-Kongolesiskt ordspråk.


3)Ge varje dag chansen att bli den bästa i ditt liv-Mark Twain.


4)Allt slutar väl för den som kan konsten att vänta-Leo Tolstoj.


5)Erfarenhet föder visdom-Svenskt Ordspråk.


6)När vägen når sitt slut-byt väg och kom vidare-Ching.


7)Jag tänker inte på allt elende som varit utan på allt det underbara som skall komma-Anne Frank.


8)Det finns bara en verklig framgång.Att kunna tillbringa sitt liv på det sätt man själv vill-Christopher Morlay.


9)Vad du ser kan du inte hjälpa,men vad du säger beror helt på dig själv-Indiskt Ordspråk.


10)Ett vänligt ord är som en vårdag-Ryskt Ordspråk.


11)Var aldrig rädd för att prova någonting nytt.Kom ihåg att amatörer byggde Noaks ark,

medan yrkesmän byggde Titanic-Okänd.

12)Låt mig få känna mig betydelsefull.Glöm aldrig det budskapet när du arbetar med människor-Mary Kay Ash.


Det var citaten.Glämde skriva att det även ingick en del ordspråk också,men nu vet ni det.

Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Sigvard,Sivert.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna dagens pyssel.Snart dags att stoppa lite i magen igen.

Kvällen blir att tillbringa framför Melodifestivalen och Deltävling 4 som i kväll sänds i från:Malmö.

Kanske även tittar lite på Gladiatorerna.Över till nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt bra fortsättning på denna Soliga Lördag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag.Ha det bra...MARIA B.


 PS.Ej något inlägg i morgon Söndag som jag skrev.DS




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards