Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Maria Blicker - 4 februari 2012 16:02

Hej alla glada!

Hoppas att ni mår bra?

Det gör vi här.I morse när vi kom upp

så var det -20 grader här,säger bara BURR

Vad kallt!Lät inte roligt alls,men under dagen

i dag så har ju solen varit framme ännu en dag.

Jag och simon var ute med Figo i skogen idag igen,

skönt att röra på sig,då var det inte så farligt kallt,men

lite kyligt var det.Vinden var rätt vindstilla då också.


Nu klockan 16:50 när jag kollar på temperaturen så ligger den på

-12,9 grader och solen har hunnit att försvinna,men fortfarande ljust

ute i alla fall,skönt när det har gått däråt och det är ljusare längre nu.

Tycker jag i alla fall.Här brinner det i kaminen för fullt,ett måste när det

är kallt ute.Den kan vi inte vara utan,skönt med den. Över till nästa rad:


Idag har jag faktiskt letat upp lite Citat idag.Det är så många som 12 stycken idag.

Försöker ha lite variation på sakerna här,så det inte bara blir samma,måste det vara.

Inga Historier idag.Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1)Livet är kort men det kan vara långt medan det pågår-August Strindberg.


2)Det som gör livet så värdefullt är att det aldrig kommer tillbaka-Okänd.


3)Att resa är att leva-Hans christian Andersson.


4)Sann glädje är en allvarlig sak-Seneca.


5)Ett gott skratt är sol i huset-Thackery.


6)Var glad-Det värsta har ännu inte inträffat-Ph.Johnsson


7)Om alla uttryckte sig rakt på sak,skulle det aldrig bli någon konversation-Asmus.


8)Jag föddes skrikande men har efter hand lugnat mig-Frans G.Bengtsson


9)Prata inte om dig själv-det blir gjort sedan du har gått-Wilson Mizner.


10)Gör det roliga först det tråkigare blir mindre tråkigt,när ingenting roligt väntar-Magnus von platen.


11)Kom ihåg följande:Respekt för dig själv.Respekt för andra.Ansvar för dina handlingar-Dalai Lama.


12)Borrare borrar brunnar,bågmakare formar pilar,snickare formar trä och den vise formar sig själv-Ordspråk:Buddha.


Det var citaten,jag gillar Citat.Vet ej varför?så är det i alla fall.Lite kul att läsa samtidigt.Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ansgar,Anselm.

Grattis till er!


Nu skall jag ge mig vidare med vad som är kvar av denna Lördags eftermiddagen och kvällen.

Vill bara påminna er om att i kväll Börjar ju Melodifestivalen för er som är intresserade utav den.

Börjar klockan:20:00 i svt 1 och sänds ifrån Växjö i kväll.Deltävling 1.Det var bara en liten påminnare

för er som inte vet om det,men för er andra som vet det så är det ju bara för er att läsa ändå fast att

ni vet om det. I kväll skall  vi äta lite Paj här,Det skall bli gott. Nu skall jag strax ge mig ut och ta en

sista runda med figo här innan det blir alldeles svart här och kvällsrundan ligger på Lennart.Den sköter han.


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt bra fortsättning på denna Vintriga Lördag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards