Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Maria Blicker - 1 februari 2012 10:32

Hej igen allihop!

Mår ni bra?Hoppas det!

Även idag så lyser solen här.

I morse när jag gick med simon till skolbussen

så var det-12 grader,riktigt burrigt,fick ta på simon lite

extra kläder så han ej skulle frysa.Tog själv på mig en Halsduk

för att inte frysa.Det har jag ej behövt innan,men idag blev det ett måste.

BURR! Säger jag.


Just nu  när klockan är 11:25 så ligger temperaturen på +5,2 grader.Rättså

vindstilla.Vindkraftverket snurrar på här,ser det innifrån vårat fönster här.Lite Kul!


Igår var jag och tränade på Kören igen,brukar ju göra det på Tisdagar.Vi skall sjunga

i kyrkan nu på Söndag,skall bli kul.Det ser jag framemot.Det är klockan 18:00,men kören

samlas Tidigare för att öva innan.Idag är det ju Onsdag,vilket innebär innebandy träning för

Simon igen,så han har en lång dag framför sig igen,brukar inte komma förrrän till kvällen.

Simon var riktigt lastad i morse när han gick. Över till nästa rad:


Idag har jag letat upp lite Citat och en del Ordspråk.Det blir även en del Anna Anka skämt idag också.

Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1)Man ska akta sig för att ha så många järn i elden att den slocknar-Okänt Ursprung.


2)Är du tveksam om en handling är bra eller dålig så avstå från den-zarathustra.


3)Ju mer du gläder andra desto gladare blir du själv-Thoralv Klavens.


4)Det är lätt att fatta beslut när det inte finns dåliga alternativ-Robert Hall.


5)Ju längre du sover,ju kortare blir livet-Svenskt Ordspråk.


6)Ordna upp ett bekymmer och du håller hundra andra borta-Kinesiskt Ordspråk.


7)Ju tunnare is,desto fler som vill pröva om den bär-Amerikanskt Ordspråk.


8)Det är bättre att själv bevara sin Hemlighet än att låta någon annan göra det-Arabiskt Ordspråk.


Nu blir det lite Anna Anka skämt.Håll till Godo.Mycket Nöje!

1) Vad gör en IQ-ätare i Anna Ankas huvud?

-Svälter.


2)Vad trodde Anna Anka att ett ljusår var?

-12-månaders elräkning.


3)Varför har Anna Anka ljust hår?

-Det är hennes enda chans att bli kallad ljushuvud.


4)Varför äter Anna Anka inte mat från konserver?

-Hon får inte ner huvudet i burken.


5)Hur får man plats med fyra Anna Anka på en stol?

-Man vänder stolen upp och Ner.


6)Vad gör du om Anna Anka kastar en granat mot dig?

-Dra ur säkringen och kastar tillbaka den.


Det var Anna Anka-skämten.Lite Roliga och lite Humor samtidigt.Nu till Dagens Sista Citat.Det kommer här:

10)Ett orätt Resultat vore det mest rättvisa-Glenn Hysén.


Det var citaten.Nu till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Max,Maximilian.

Grattis till er!


Nu skall jag strax bege mig utåt och ta en runda med Figo i det fina vintervädret som är idag.Sedan väntar middag

och sedan får dagen utvisa vad som kommer att ske....Över till nästa rad:


Nu får ni alla ha en riktigt bra Onsdag.Det blir det här och oavsett om ni jobbar eller vad ni har på gång.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra Onsdag.Ha det bra...MARIA B.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards