Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

En Solig Torsdag och lite Roliga Historier igen.Trevlig Läsning!

Av Maria Blicker - 23 februari 2012 10:31

Morsning Korsning allihop! Idag är vädret

betydligt bättre än gårdagens regnande,och måste

säga att Borås Tidningens Sol stämmde faktiskt bra idag.

Här är solen framme för fullt kl:11:30.Blåser gör det,

och idag snurrar även Vindkraftverket här,har inte gjort det

på några dagar,men idag snurrar det.Idag är vi även av med en

hel del av snön som har varit länge nu,skönt att se lite riktig bar-

mark igen,men det är fortfarande en hel del is kvar på sina ställen,

så bäst att ta det lite försiktigt ett tag till.Det finns kvar än.


Idag har jag letat upp lite Roliga Historier för er att ta del utav,inga Citat.

Idag är det 8 stycken Historier."Ett skratt om dagen känns bra för magen"

Från mig till er alla.Mycket Nöje!Trevlig Läsning!


1)En pappa åkte tåg med sin lille son.Det var sommar och kupéfönstret var öppet.

Pappan beslöt för att skoja med pojken och gömde hans mössa bakom ryggen.När

pojken frågade efter mössan sa pappan:

-Mössan blåste ut genom fönstret,men om du blundar och visslar kanske den kommer tillbaka.

Pojken blundade och visslade allt vad han kunde och pappan satte mössan på pojkens huvud.

Efter ett tag tog pojken pappans hatt,kastade ut genom fönstret och ropade:

-Vissla pappa,Vissla!


2)Stenmark på besök hos skavlan berättar om den simundervisning han fått:

-Jag gick fem år i simskola,två gånger var vi i vattnet,resten av tiden var torrsim.


3)En Norrman på besök i stockholm och kommer till Berns där huvudattraktionen är en

duktig buktalare,som genom sin konversation med sin trädocka fick publiken att skratta

hjärtligt.I buktalarens nummer ingick en osedvanlig bra Norgehistoria,som "dockan berättade"

Mitt i Norgehistorian reser sig Norrmannen upp och säger:

-Jeg är så jävla trött på er svenskar och ere dåliga norgevitsar och det ska ni veta att vi norrmän

är då slätt icke så dumma som ni svensker tror!

Buktalaren reser sig och ber Norrmannen så mycket om ursäkt och lovar att aldrig mera berätta en

norgevits där norrmän framstår som dumma!

-Ja,nu har jag icke tilltalet er,det är den där lille fan ni har i knät som jag är förbannad på!


4)Finskan fick frågan om hon kunde nämna en Svensk stad på S.Hon svarade:

-Tet kan ju inte vara Tockholm,måste vara Söping..


5)Anders hade fått elektriskt i den avlägsna Norrlandsbyn på gamla dar,och den nya tvätt-

maskinen skulle provas med nyfikna grannar och åskådare.Med beundran såg man hur kläderna

dansade runt i maskinen.Anders hade inte tänkt på att förankra maskinen i golvet,och det lutade

en hel del.Så när maskinen stannat och började centrifugera,gick den sakta frammåt.Anders ropade

entusiastiskt:

-Flytt på er,flytt på er,nu ska den te å hänga upp tvätten.


6)Bonden var ute med sin traktor på skogsvägen.Då small ett skott och traktorn stannar tvärt!

Bonden går av och tittar på traktorn.Då hörs det från buskarna:

-Ska vi ta kalven osså?


7)Besökaren i en bokhandel i Mora får se en Jordglob,och frågar:

-Har ni ingen lita kula med bara Dalarna på?


8)Det är älgjaktstider och det är fisk på skolmatsedeln.En elev utbrister:

-Varför kan vi inte få älgkött någon gång?

-Lugn lille vän,vi hinner inte ut och jaga älg.

-Nä,men meta det hinner ni!


Det var dom 8 stycken Historierna.Hoppas ni gillade dom?Humor är alltid roligt.Nu över till Dagens

Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Torsten,Torun.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med dagens pysslande.Även idag så ligger temperaturen på Plussidsan.

Så blir att ge sig ut och ta en runda med Figo i skogen så man får ut och röra på sig.Sedan får vi se

vad som sker....


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt bra fortsättning på denna Torsdagen.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards