Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

En regnig och Blåsig Onsdag med en del Citat.Mycket Nöje...

Av Maria Blicker - 22 februari 2012 13:31

Morsning Korsning alla glada Människor!

Idag både det regnar och blåser riktigt ordentligt

utanför vårat fönster här i Öxabäck.Inget roligt väder precis.

Synd att påstå.Får bli lite inomhus pyssel i stället.Dagens temperatur

landar idag på:+4,9 grader när klockan är:13:40.Skönt i alla fall  att det

ligger på plussidan.I morgon ser det ut att bli bättre väder,i alla fall om man

får tro Borås Tidningen.Där visar en stor sol för morgondagen.Får väl se om den

har rätt eller fel när man vaknar i morgon.Lite spännande.


Idag har vi ju Onsdag igen,vilket betyder att Simon har innebandy i Eftermiddag igen.Här

kommer han inte förrän till Kvällen ca:19:00 skulle jag tro?Så lång dag för Simon.Han tycker

det är kul med Innebandyn.Den gillar han.Roligt tycker jag att han har ngt att ägna sig åt efter

skoltid ngn dag i veckan.Över till nästa rad:


Idag har jag ytterliggare lite citat för er att ta del utav.Idag är det 10 stycken sammanlagt.Från mig

till er alla.Mycket Nöje!Trevlig Läsning.


1)Det är inte bara så att humor kräver överskott.Den ger överskott-Elvind Berggrav.


2)Humor är att övervinna förtvivlan med muntra medel-Werner Finck.


3)Humor är när man trots allt skrattar-Otto Julius Bierbaum.


4)Humor hos åhörarna låter sig mätas.Det är den tid som går innan tioöringen ramlar ner-Heinz Schenk.


5)Min största styrka är att jag inte har några svagheter-John McEnroe.


6)Önska inte att allt var lättare,önska att du var bättre.

Önska dig inte färre problem,önska dig större skicklighet.

Ösnka dig inte mindre utmaningar,önska dig större visdom-Jim Rohn.


7)Det enda vi vet om livet är att ingen av oss kommer ur det levande,

så vi kan lika gärna försöka uppnå det vi vill när vi ändå är här-Gary Tuerack.


8)Vem som helst har rätt att tala om sig själv,bara han är underhållande-Charles Baudelaire.


9)En god gärning är sin egen belöning-Sofokles.


10)Telefonens värde är lika med värdet av vad två personer har att säga varandra-Oscar Wilde.


Det var Citaten.Hoppas ni gillade dom?Citat=Kul att läsa tycker jag.Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Pia.

Grattis till er!


Nu blir det till att fortsätta vidare med dagens Pyssel.Får se vart denna regniga och blåsiga Onsdag landar...

Dagens inlägg=Lite sent idag,men som ordspråket säger"Bättre sent än aldrig"Tycker jag stämmer rätt bra

faktiskt.Ligger mycket i det.Över till nästa rad:


Nu passar jag på att Önska er alla läsare en riktigt bra Onsdag oavsett om ni har sol eller regn idag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag.Ha det bra....MARIA B.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards