Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Måndag och Ny vecka med Ytterliggare 5 stycken Roliga Historier.Mycket Nöje...

Av Maria Blicker - 20 februari 2012 10:17

Hej alla Glada Människor!

Mår ni bra?Hoppas det.Idag

lyser en strålande sol på himmlen här,

med +9,0 grader ute.I morse när jag

gick med simon så hade vi -7 ,1 grader här,

var rätt kallt,men skönt att gå ändå för det

var ingen blåst,så gick bra ändå.


Idag har simon börjat skolan igen efter sitt sportlov,

och alla andra barn som också har varit lediga.Hoppas

själv snart på att få dra i gång min aktivitet i Borås,men

vågar ej ge mig ut och köra så länge det är både snö och is

på vägarna,lurigt att köra TGB då(Eu-Moped)Så har bestämt

mig för att vänta tills väglaget är betydligt bättre så jag vågar

köra igen.Rätt klokt faktiskt.Så ligger det till just nu.


Idag har jag letat upp ytterliggare lite Roliga Historier igen.Idag är det också 5 stycken.

"Ett skratt om dagen känns bra för magen"Från mig till er alla.Mycket Nöje!Trevlig Läsning.


1)Lille Frank satt med sin pappa och såg en film om indianer,och så frågade

han varför indianerna målade sig i ansiktet.Då sa pappa:

-För att de gör de alltid när de ska ut i krig.

Lite senare såg Frank sin mamma sminka sig i badrummet.

Då sprang han till sin pappa och skrek:

-Pappa,Pappa kom fort,mamma är på krigsstigen.


2)Vegard till Runar:

-Min Bil fick punktering igår.Jag körde öven en flaska.

-Såg du den inte?

-Nej,den galningen hade den i innerfickan.


3)Norges första eldrivna båt gick inte längre än 25 meter.

Sladden räckte inte längre....


4)Ett flyplan fullt med Norrmän och en svensk flyger över Atlanten

när piloten säger i högtalarna:

-Vi tappar höjd så vi måste dumpa allt bagage.Bagaget dumpas

och piloten säger:

-Vi tappar fortfarande höjd så vi släpper hela underredet.Håll er i hyllorna!

Hela golvet sågas av och alla passagerarna hänger dinglande i luften.

Då säger piloten:

-Tyvärr måste en av passagerarna hoppa.Norrmännen tittar bedjande

på den enda Svensken som börjar sjunga:

-Klappa händerna när du är riktigt glad..!

och naturligtvis klappar norrmännen händerna.


5)En man stiger ut från en pub på Engelska landsbygden och ser en

alldeles ny och skinande blank motorcykel stå parkerad utanför.När han

upptäcker att ägaren glömt att ta ur tändningsnyckeln faller han för frestelsen

och leder motorcykeln en bit bort ,startar den och far iväg.Han njuter av farten

men börjar snart frysa,så han stannar och vänder jackan,så att baksidan sitter över

magen och bröstet på honom,och sätter kepsen bak och fram så att inte skärmen ska

fånga vinden.Sedan åker han iväg igen och ökar farten tills han på en raksträcka tappar

kontrollen över motorcykeln och kör omkull och blir liggande på vägen,invid en åker där

några män arbetar.Lite senare kommer två poliser till platsen och börjar förhöra vittnena

till olyckan.

-Verkar han ha dött ögonblickligen?frågar den ena polismannen.

-Nej,svarar den Norske gästarbetaren,han levde när vi kom fram till honom.

Men så fort vi vred huvudet rätt på honom så dog han.


Det var dom 5 stycken Historienra.Gilla dom eller inte?Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Vivianne.

Grattis till er!


Nu skall jag snart hämta lite ved till huset,lite kyligt inne idag.Sedan dags att dra vidare

med dagens pyssel.Får se vart dagen landar idag...Fint väder i alla fall.Över till nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla läsare en riktigt bra fortsättning på denna Måndagen.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag....MARIA B.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards