Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Maria Blicker - 30 juli 2011 11:24

Nytt inlägg med Gåtor och svar igen.

Dom kommer här:

 

1) När säger amerikanarna Godnatt?

Svar:När dom lärt sig svenska.


2)Vad är det bäst att ha när man ska

äta Julbord?

Svar:Aptit.


3)Vad har man alltid framför sig?

Svar:Framtiden.

 

4)Jag blir ofta funnen,men

skall egentligen inte finnas alls?

Svar:Felet.


5)Vilken dräkt bär man livet ut?

Svar:Andedräkten.


6)Hur får man det omöjliga att bli möjligt?

Svar:Ta bort bokstaven O.


7)Vilket ord har fyra bokstäver och kan

aldrig vara fel?

Svar:Rätt.


8)Har inga fötter,kan ändå gå.

Har inga händer,kan ändå slå.

Vad är jag?

Svar:Klockan/Vägguret.


9)Vad är det man bryter när man pratar?

Svar:Tystnaden.


10)Jag gör dig hastigt fattig eller rik,lycklig

eller olycklig.Men när jag försvinner är allt som

förut.Vem är jag?

Svar:Drömmen.


Det var Gåtorna för den här dagen.Kommer att lägga ut lite

Gåtor nu efter varje nytt inlägg.Hoppas att det blir bra i alla fall?

Nu blir att fortsätta vidare här i pysslandet.Ha det så bra igen...

Välkommen åter även här....Maria B.



Av Maria Blicker - 30 juli 2011 10:40

Hej igen! Dags att förmedla lite igen.

I går blev simon lite firad här.Han fyllde ju år.

Hans mormor och morfar var här och Grattade honom,

så det blev lite presenter även utav oss också givetvis.


Det blev även lite födelsedags fika för simon som vi tog på

våran Altaan.Hade Bakat lite Vaniljbullar,och köppte Gammal-

dags glass med riven choklad på.Den var riktigt god,måste jag säga.

Den var inte dum.Hade ingen större lust att ställa mig att göra ngn

tårta i värmen heller,så det fick bli glass i stället.


Nu har vi bara kvar att bjuda Simons Kusiner(Lennarts båda syskon m sällskap)

men det får bli en annan dag,lättare att dela upp det,så inte alla kommer på en gång

Sedan skall vi ju givetvis fira Marus också,men han fyller inte förrän i september så

det får allt vänta än.När Besöket hade åkt och det hade blivt kväll


så hade jag gjort Tacos som vi åt framför tv-n.Lite mysigt så att äta lite på kvällen.

Var ju ändå Fredag.Tycker Tacos är gott,som tur var så var det ju inte så varmt ute

heller då när vi åt det.Så får avsluta med att säga att simons födelsedag var riktigt

lyckad.Det tyckte han själv också.


Idag Lördag vet jag inte riktigt än vad som skall ske?blir väl det vanliga antar jag

Ta hand om tvätt och laga lite middag,gå en runda med hunden så han kommer

ut lite med,m.m sysslor.Dagen kommer att gå. I kväll skall vi äta lite potatis sallad

med kött till.Det är också gott,särskilt nu i värmen.


Nu tänker jag inte skriva så särskilt mycket mer utan kommer att ge er Dagens

Namnsdag som kommer här:


Dagens Namnsdag är:Algot.

Grattis till er!


Nu passar jag på att önska er alla som läser min Blogg en

riktigt bra Lördag.Det tänker jag ha.Tack för ditt Besök och

välkommen åter...

Ha det så bra...Maria B.




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards