Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Maria Blicker - 24 juli 2011 12:01

Hejsan! Idag tänkte jag ger er

ytterligare lite mer Gåtor med Svar.

Gåtor är kul! Här kommer dom:


1)Varför är byxorna ett väldigt

komplicerat Substantiv?

Svar:Det är singular upptill

och pluralis nertill.

 

2)Vilket slags tyg kan inte tvättas?

Svar:Rackar-Tyg.

 

3)När du inte vet vad jag är,då finns jag.

När du vet vad jag är,då finns jag inte.

Vem är jag?

Svar:En Gåta.

 

4)Vem är det som till och med påven

måste ta av sig hatten för? 

Svar:Frisören.

 

5)Vad är fullt av hål men starkt som stål?

Svar:Kedjan?


6)Vad är det för växt som finns i Simrishamn?

Svar:Ris.


7)Vad finns alltid mellan Berg och Dal?

Svar:Ordet och.


8)Jag bygger upp slott.

Jag river Berg.

Jag gör vissa män Blinda,

Jag hjälper andra att se

Vad är jag?

Svar:Sand. 


Det var Gåtorna för idag.En del Gåtor tror jag ni läsare både känner igen

och har hört Förut.

Nu raskt över till Gårdagen,då var Marcus här hemma och hälsade på.

Det var riktigt Roligt.En personal från KSB(Anita)hette hon körde hit Marcus.

Han kom ca:13:00.Hade aldrig träffat henne innan.(Hon var ny,för oss.)Hon

åkte sedan när hon lämnat Marcus.Måste säga att det gick riktigt bra med Marcus.


Det känns skönt när Marcus har blivit så lugn som han är nu förtiden.Marcus fick

lite Fika när han var här.Vi satt på våran altaan.Det tyckte Marcus om.Han är väldigt

förtjust i djuren som går här utanför.Dom gillar han.Marcus stannade till ca:18:30,

då vi körde ner Marcus till KSB igen.


När vi lämnat Marcus åkte vi vidare bort till Willys och köppte oss varsina pizzor

Sådana som ligger i Kartonger,som man bara värmer i ugnen.Det var inte dumt

måste jag säga.Det var riktigt gott,och väldigt enkelt.Sedan såg vi på Sommar-

krysset på tv,och Lennart tittade på James Bond efter det,så småningom blev det

dags för sömnen.


Idag Söndag får vi se lite hur dagen blir,men nu först väntar lite middag för magen,och dags att dra vidare med dagens sysslor,skriver inte så mycket mer,

lägger ut Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Kristina,Kerstin.

Grattis till er!


Nu dags att avsluta den här Dagens Skriveri,önskar er allihop en

fortsatt bra Söndag.Tack för ditt Besök och Välkommen åter...

Ha det bra...Maria B.







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards