Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Maria Blicker - 22 juli 2011 18:32

 Hej Här kommer ett Inlägg med

lite Roliga Gåtor med svar.Får se vad ni gillar dom?


1)Varför är pekfingret på Karl Xll:s staty bara

elva tum?

Svar:Om det varit tolv tum,så hade det

varit en fot.


2) Vad heter sveriges bästa städtant?

Svar:Enstaka,du har väl hört väderraporterna:

Enstaka skurar över hela landet.

 

3) Som jag är förblir jag det.Är jag ung så förblir jag det

Är jag gammal så förblir jag det.Vem är jag?

Svar:Porträttet.

 

4)Vilka tanter är mest populära?

Svar:Kontanter.


5)Vad heter Finlands största Feminist?

Svar:Välta Gubbinen.


6)Vad heter den gladaste Koreanen?

Svar:Chung en song. 


7)Vilken punkt är osynlig?

Svar:Tidpunkten.

 

8)Vilken är den mest sällskapliga fågeln?

Svar:Umgåsen.


9)Vem är förman på ett tryckeri?

Svar:En liten satt typ.


10) Vad heter Norges sämsta skidåkare?

Svar: Björn Dålhi,Inge Gli.

 

Hoppas ni gillade dom?Ni kanske rent av har hört dom innan?

Det kommer bli lite gåtor nu också mellan inläggen.Kul det också.

Kunna varva lite,inte bara Historier.Gåtor är också alltid Kul.


Gick en runda igen med Figo uppe i skogen i eftermiddags,men

det var väldigt vad kvavt det var,gick inte  gå så långt på grund av det.

I kväll skall vi äta lite gott igen när Lennart Kommer.Det är ju ändå Fredag.

Nu går jag och väntar på att det skall bli Lördag,skall ju få hem Marcus då.


Skall bli riktigt kul faktiskt.Skrev ju om det i mitt förra inlägg.

Skriver inte så mycket mer nu,lägger givetvis ut Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Magdalena,Madeleine.

Grattis till er!


Ha nu en riktigt bra fortsättning på Fredags kvällen.

Tack för ditt Besök och Välkommen åter...

Ha det bra...Maria B.



 

 

 








 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards