Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Maria Blicker - 5 juli 2011 11:12

Hej alla glada Människor!

Dags för ett nytt inlägg igen,dags att för-

medla lite nytt.Var några dagar sedan nu.


Idag eller rättare sagt just nu så har vi ingen sol här,

är mest mulet,men uppehåll och hyfsat varmt ändå.

Hoppas verkligen att solen dyker upp här under dagen,

blir ju lite roligare än nu när det bara är mulet.


Idag så jobbar Lennart,han var lite ledig här i går,skönt när

han är hemma i mellanåt också.Vi var ute i trädgården och

grejade lite igår,tog bort en Asp som har stått och växt här i

flera år,så nu ser det bättre ut där den har stått,ser bara lite tomt ut

just nu,men skönt när den är borta.


Simon var också med ute,han skötte trimningen.Han var jätte redig.

Han tycker det är kul att trimma,jag var med och hjälpte simon mellan

varven,för han blev trött efter en stund.Vi har en elektrisk som man laddar

upp.Tycker den är jätte bra.Vi var även iväg en runda på kvällen och handlade

lite,det behövs ju också,brukar åka till Willys här i skene,är en bra affär.


Nu är Simon också iväg,han har åkt till en kompis här i öxabäck,kul när han

har ngn att vara med också,så han får lite annat att göra.Han sitter mest framför

sitt wii spel annars,det gillar han jätte mycket,men jag är inte sådär jätte förtjust i att han bara sitter där,så tur att han har sina kompisar också.


Så nu är det bara jag och Figo kvar i huset,blir att gå och fortsätta vidare sedan

med dagen.På Fredag skall vi iväg ner till Hanatorps camping här och grilla lite.Det är simons mormor och morfar(Mina föräldrar)som kommer,dom har sin husvagn med sig.Det är meningen att även KSB+Marcus som skall vara med också,så det


skall bli kul att träffa Marcus lite igen.Ser han ju lite mellan varven i alla fall.får

väl se hur vädret blir,dom har ju pratat om skurar,men det blir det det blir.


Nu tänkte jag lägga ut lite Historier igen,så hoppas att ni är redo,för nu

kommer dom:


1)En dag när Bellman stod och kollade sig i spegeln så

kom en ryss förbi och frågade:

-Vad gör du?

-Kollar mig i spegeln,ser du väl?

-Ja,men du blundar ju??

-Jag skulle bara se hur det såg ut när jag sov...


2)En gång höll Bellmans son på att palla äpplen.

Grannen fick syn på honom:

-Vad gör du uppe i vårat äppelträd?

frågade grannen.

-Pallar äpplen förståss,svarade pojken.

-Det skall jag minnsan berätta för din pappa,

röt grannen.var är Bellman förrästen?

-Han sitter lite högre upp i trädet.

ska jag be honom komme ner?


3)-Vad hände med fågeln som åt upp trädet?

-Dog på stubben.


4)-Vad är det för skillnad på en karatemästare och en

nybörjare?

-Joo,mästaren skriker innan han slår på plankan,ny-

börjaren skriker efter...


5)-Har du en sådan där modern brödrost där bröd-

skivorna hoppar upp när dom är klara?

-Nej,min är nog mera en indiansk modell

-??

-Jo,den sänder röksignaler


6)Det var en gång 2 ägg som låg i en kastrull

-Åhhh,så varmt det är här klagade den ena.

-Äh,sluta klaga sa den andra.

-Vänta bara tills vi kommer upp härifrån.Då

kapar dom huvudet av dig!


Det var mina Historier för idag.Nu blir det inga mer.Nu skall jag

gå och göra mig lite mat för magen,känner att det behövs.Sedan

blir att hänga ut en omgång med tvätt igen,bäst att passa på när det

är varmt ute.I eftermiddag blir en runda med figo i skogen igen.Han

Protesterar inte för det,han tycker bara det är kul att gå där.


Lägger ut Dagens Namnsdag också.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Laila,Ritva.

Grattis till er.


Nu dags att logga ut,och önskar er alla läsare en rikitgt bra

sommar Tisdag.Ha det så jätte bra.Ha det bra...Maria B. 


                                       

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards