Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Maria Blicker - 14 juli 2011 13:00

Hej på er!

Just nu regnar det här.Inget vidare.Det har

ju varit så härligt sommarväder nu i flera dagar

och så kommer det här,men antar att det måste ner.

Kan ju behövas efter dessa soliga dagar.


Idag kör Lennart igen,och jag och simon+Figo har det

bara bra.I Förmiddags så hjälpte jag simon med att så

ner lite Vattenmelons-Kärnor i en kruka,får se om det blir ngt?

Vi åt lite vattenmelon igår,och så ville simon att vi skulle så ner

kärnorna som finns i melonen när man äter den.Vet inte om det

funkar men?,simon ville prova så får vi se vad som sker med det?


Kan ju prova i alla fall,blir det inget så har han ju i alla fall testat.

Nu tänkte jag ger er Ytterligare lite mer Roliga Historier,så hoppas att

ni är redo för nu kommer dom:


1)-Vet ni varför norsken simmar så långt ut i havet?

-Jo,det finns ingen stoppskylt.


2)Majorskan silfwehielm hade ringt efter en

snickare som skulle laga en dörr.Snickaren kom

och frågade:

-Jaha lilla tanten,vilken dörr är det frågan om?

Majorskan mönstrade snickaren nedlåtande och sa:

-Man brukar kalla mej majorskan.

-Jaa,svarade snickaren,det är fasen vad

folkhumorn ändå är grym.Mej brukar dom kalla "snickedicken"


3)När jag kom hem igår begärde min fru att jag

skulle ta henne till ett dyrt ställe.Jag tog henne till

Bensinstationen.


4)Direktör Larsson tyckte att han äntligen skulle ta

i tu med att lära sonen använda ett hyfsat språk.

Han kallade till sig ätteläggen och sa:

-Hör på nu,om du vill ha framgång i livet är det

speciellt två ord som du skall sluta använda.

Det ena är skitbra och det andra är döfräckt.

-Okej då farsan,och vilka två ord är det?


5)Eskil i Karesuando fick besök utav en försäljare

av trädgårdsmöbler.

-Trädgårdsmöbler,sa Eskil.Här behövs inga trädgårds-

möbler,jag sitt på sparken.


6)Gumman Agusta ligger på sitt yttersta och intendent

Kranz på socialbyrån vill göra ett besök.Han bultar på

stugdörren och innifrån piper Agusta:

-Vem är det?

-Det är Kranz från Socialen.

-Lägg den i farstun,jag är inte riktigt död än.


7)Iden lilla skotska staden går den lilla bron över den

lilla ån.En främling undrar varför man bara har satt upp

skyddsräcke på ena sidan och frågar en förbipasserande:

-Jo,svarar denne.Det var ju på den sidan som borgmästaren

ramlade i.


8)Ivar hade varit på bolaget och handlat "Lördags-godis"

Precis innan han skulle vika in på vägen till sitt hus med

de klirrande godsakerna upptäckte han ett fyllo som ligger

i diket.Ivar stannar till och säger flinande:

-Fan,där skall jag ligga i morgon kväll!


9)Jag skulle vilja fråga doktorn om det finns ngt bot

mot snarkning.Saken är den att jag snarkar så förfärligt

att jag väcker mig själv.

-I så fall är det nog bäst att ni lägger er i ett annat rum.


Det var Historierna för idag.Hoppas ni tyckte om dom?Historier

är alltid kul.Nu skall jag gå och fortsätta vidare,nu väntar mat

för magen.Regnar gör det fortfarande ute.

Skall lägga ut Dagens Namnsdag också när jag ändå är i farten.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Folke.

Skall ju inte glömma att passa på att gratta våran

kronprinsessa viktoria som fyller år idag också.Glöm

inte titta på henne på tv-n i kväll.Det skall vi göra här.

Ha det så jätte bra,ha det bra...Maria B.















Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards