Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Maria Blicker - 2 juli 2011 12:33

Hejsan! Idag tänkte jag lägga ut enbart lite Roliga Historier

till er läsare som ni kan få ta del av.Bäst att köra i gång.

Dom kommer här:


1)-Har du hört om det Norska flygplanet

som var så otroligt gammalt?

-Nej.

-Jo,det var så gammalt att det hade utedass.  


2)Två norrmän sitter på puben...

-jag hörde att din fru dog igår.Jag

beklagar sorgen!

-Ja,sa den andre.Det känns lite tungt.

-Vad hände då?

-Jo,hon skulle hämta potatis,men snubblade och

föll i trappan till jordkällaren...

-Vad gjorde du då?

-Tja,spaghetti med köttfärssås.  


3)-Vad är det för skillnad på en Svensk och en Norrman?

-vet inte.

-Är du säker på att du inte är en Norrman?  


4)Elon berättar för gubbarna på torget:

-En gång uppfann jag en uppblåsbar gummidräkt

för folk som jobbar på hög höjd.

-Var den bra?

-Om!Den första göbben me en sån dräkt

råkade ramla ner från en byggnadsställning-å sen

började han studsa så högt att vi blev tvugna att kasta

upp mat till han så han inte skulle svälta ihjäl.  


Och så kommer lite Elefant historier.Dom kommer nu:

5)-Varför ramlade elefanten ner från trädet?

-Den var död.  



6)-Varför ramlade en till ner från trädet?

-Den var fast limmad i den första  


7)Varför ramlade en tredje ner från trädet?

-Den trodde den var en gam.  


8)-Varför ramlade trädet ner?

-Det trodde det var en elefant  


9)-Vad gjorde elefanten på motorvägen?

-Ungefär 8km/h  


10)-Vad är det som är rött och vitt på utsidan

och grått inuti?

-En burk elefantsoppa från Felix.  


11)-Varför använder elefanter gröna gummiskor?

-För att de inte skall synas i gröngräset.  


12)-Varför använder elefanter röda gummiskor?

-Därför att de gröna är hos skomakaren  


13-Hur vet man att det har varit en elefant i kylskåpet?

-Det står en motorcykel utanför.  


Lite vanliga Historier igen.Dom kommer nu:

14) En jude sitter i en park i Moskva och läser

hebreiska.Det kommer en polis och frågar:

-Vad gör du?

-Jag lär mig hebreiska ifall jag kommer till himmlen när

jag dör.

-Men om du kommer till helvetet,frågar polisen.

-Det är väl inget problem,svarar juden.

Rysska kan jag redan.  


15)Turisten till museè gaiden:

-Vad är det här för skelett?

-Det är Napoleons.

-Och det här lilla då?

-Det är Napoleon som liten.  


16)Två jobbar kompisar står och snackar under lunchen:

-Jag är imun mot fågelinfluensan,säger den ena.

-Jasså,hur kan du veta det?

-Jag har varit gift med en skata i 15 år.  


Också kommer den sista:

17) Den Norska fadern frågar sin son vad han lärt sig

de 2 åren i militären?

Sonen svarar:

-Jo,varje morgon repeterar vi överlevnads konst.

Vi sträcker upp armarna i luften och skriker:Jag ger mig.  


Hoppas att ni har haft roligt en liten stund?Nu skall det bli lite

middag här magen kallar.Kollade på Dirty Dancing på tv-n igår.

Den är bra.Gillar den filmen.Åt lite Tacos till det.Tacos är gott.

Nu måste jag vidare här,men lägger ut ett vanligt inlägg snart,

men ej idag.Det blir en annan dag.Här är allt bara bra.


På återseende,skriver snart igen.Ha det så jätte bra,Ha det bra...Maria B.  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards