Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg under november 2011

Av Maria Blicker - 11 november 2011 12:29

Hej allihop igen!

idag lyser verkligen solen utanför fönstret

och himlen är blå,och vi har en temperatur som

visar:+19,2 grader när jag kollade nyss,kan ju nästan

tro att det vore sommar,men så väl är inte fallet.Jag har

verkligen saknat solen,så idag får jag inte klaga.Tvärtom


Skulle egentligen ha skrivit här på bloggen som igår,men hade lite

krångel med datorn,men har nu löst sig rätt bra i alla fall,så idag är

jag i farten och skriver igen,inget kul när datorn sätter i gång och

krånglar det vet ju alla,men inget ont utan att det går att lösa igen.

idag är det ju Fredag igen,dagarna bara svischar fram,simon slutar

tidigt idag.I morgon kväll skall Simon ner till hallen här i Öxabäck på lite

Halloween fest,nu vill han ha ny dräkt dit,så det blir i morgon att åka och

fixa det till honom.Det blir kul för Simon.


Nu över till lite Gåtor igen som jag har hittat här på nätet igen.Har ni saknat

gåtorna?Har ju inte haft dom på några dagar,men idag är dom tillbaka igen.

Har även lite Roliga Historier också igen.Det är 12 st Gåtor och 3 st Historier.

Håll till Godo.Här kommer första Gåtan.Mycket Nöje!


1)Om man trampar på levande tiger de still,men

går man på döda säger de till.Vilka är de?

SVAR:Fallna blad.


2)Jag är smaragder och diamanter som månen har tappat

Snart hittar solen mig och tar mig till sig.Vad är jag?

SVAR:Dagg.


3)I en tunnel av mörker vilar en best av järn.

Anfalla kan den bara om den drar sig bakåt.

Vad är det?

SVAR:En kula.


4)Jag gråter men har inga ögon och jag flyger

men jag har inga vingar.Vad är jag?

SVAR:Ett moln.


5)En man går förbi en åker och ser två personer jobba

(En flicka och en man)Han frågar flickan vem mannen är

och hon svarar:

-Han mamma är min mammas svärmor.

Hur är mannen anknuten till flickan?

SVAR:Far och son.


6)Jag arbetar flitigt hela mitt liv för att människorna

ska kunna klä sig fint och lyxigt när jag dött.

SVAR:Silkesmasken.


7)Med h är det byggt av trä eller sten,

med m det kilar på fyra ben.

SVAR:Hus-mus.


8)Direktör Johannesson väger 94 kg och

hans fru väger 57 kg.Vad väger Barnsköterskan?

SVAR:Barnet.


9)Alla Kungar och Diktatorer till trots

är det jag som regerar världen?

SVAR:Amor=Kärleksguden som skjuter pilar.


10)Vad är det som är skärt när det går ner i

vattnet och blått när det kommer upp?

SVAR:Årets första badare.


11)Vad är det som är vart i vattnet

och rött på tallriken?

SVAR:Hummern.


12)Vid ett medeltida hov tjänsgjorde en

Astrolog som en gång förutsåg att furstens

favorit bland hovdamerna snart skulle dö,och

mycket rikitgt dog kvinnan ifråga kort därefter.

Fursten blev rasande på astrologen eftersom han

trodde att denne med sin förutsägelse bidragit till

älskarinnans död.Han kallade till sig Astrlogen och sa:

-Jag vill att du förutsäger när du själv skall dö?

Astrologen förstod att kungen i sitt vredesmod

planerade att låta döda honom,oavsett vad han gav

för svar,men han gav ett så finurligt svar,så fursten inte

vågade döda honom.

SVAR:-Jag vet inte när jag ska dö,svarade han.

Jag vet bara att när jag dör så kommer fursten att

ha dött två dagar tidigare.


Det var Gåtorna.Nu över till dom 3 Historierna.Håll till Godo.

1)-Ni kommer för sent,sa Personalchefen till den arbetssökande damen.

Samtidigt tittade han på fotografiet som medföljde platsansökan.

-Så ni menar att jag skulle varit här redan igår?

-Nä,jag menar att ni skulle ha varit här när fotot togs.


2)Storbonden persson skulle fira guldbröllop med sin hustru.

Persson ville slå på stort och bjöd på fin restaurang.Bara det finaste nog.

Löjromstoast som förrätt tyckte persson lät bra,och en rikitgt stor Oxfilé

med bearnaisesås som varmrätt.Flott vin till förståss.

-och vad vill herrskapet ha för potatis till Oxfilén,undrade hovmästaren.

Persson tänkte en lång stund.Sedan sa ha:

-Har ni Bintje?


3)Lärarinnan i småskolan hade låtit fotografera klassen på en gruppbild

och försökte fårmå de små eleverna att be sina föräldrar att köpa varsitt

foto.

-Tänk sa lärarinnan,så roligt ni kan ha av en sådan bild när ni blir gamla.

Ni kan peka på Greta och Säga:

-Tänk nu är hon gift och har egna småbarn,Olle han har kanske blivit doktor

och allting.

-Ja hördes en entusiastisk röst i klassen:

Och vi kan peka på fröken och säga:

Hon är död nu.


Det var Historierna också.Nu till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Mårten.

Grattis till alla er!


Nu blir att gå och fortsätta vidare med denna Soliga och härliga Fredag

och se vad den har att erbjuda.Till kvällen skall vi ha lite mysigt att äta

framför tv:n igen.Över till nästa rad:


Nu får ni alla ha en fortsatt bra Solig Fredag.Det skall jag ha.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen Tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en bra Fredag...MARIA B.


PS.Glöm ej att jag vill ha många läsare+fler som kommenterar också.DS












Av Maria Blicker - 9 november 2011 11:54

Tjena mors alla Glada Läsare!

Kul att ni läser.Har nog inte nämnt 

det innan,men det tycker jag.Jätte 

roligt.Hoppas bara på att få fler som läser,

vill gärna ha fler som kommenterar också.

Det saknar jag verkligen.Var ej rädda för att 

skriva,jag svarar så fort jag ser att fler har skrivit.

Nu nog om det.Över till nästa rad:


Ger mig på Dagens väder som är:

Grådimmigt,och uppehåll,en tempera-

tur som visar:+5,7 grader.Vindstilla

Ganska lika alla andra dagar vi har haft nu.

Skiljer inte speciellt mycket,men saknar solen,

var den nu håller hus?Hade varit kul om den ville

Visa sig i stället,för att hålla sig borta.Det var det om vädret.


Igår var jag iväg på kören och Tränade Adventssånger.Det 

var lite kul,men det är ju låtar som vi redan kan sedan innan,

men det är en liten viss känsla ändå,som vanligt så bjöds det 

på fika till.Det är inte dumt,och var rikitgt gott.Idag har vi ju Onsdag,

en mitt i veckan dag.Idag skulle simon egentligen varit iväg på sin inne-

bandy men idag får han låta bli,hans kompis Axel med familj är iväg på 

utlandssemester denna veckan så han får stå över idag.Simon brukar åka med

dom hem en stund efter skolan,men det får bli nästa vecka när dom är hemma igen.



Nu Över till lite Roliga Historier som jag hittat här på nätet.Det är 5 st idag,

varav 2 st är med Kal och Osborn,resten är lite blandat.Det är bara Historier idag.

Håll till Godo.Här kommer första.Mycket Nöje!över


1)Fröken:Kan lille kal säga vad en älva är för nåt?

Lille Kal:Det är kamraterna.

Fröken:Nej,denna älvan har inget med fotboll att göra.

Lille kal:jasså,då är det väl Gais då?


2)Kal och Osborn var på väg hem,väl beskänkta.

När de skulle över älven diskuterade de ivrigt om de 

skulle ta den lilla färjan eller spårvagnen över bron.

Just då kom spårvagnen till hållplatsen.Det avgjorde saken.

De äntrade densamma.Det var ganska trångt bland alla stående

passagerare.Kal grävde i fickan efter pengar och vände sig mot en 

uniformerad gestalt:

-Här har du!

Uniformen stelnade till och tittade tomt ut genom fönstret.

Kal knuffade då uniformen i magen.

-Höddu,ska du inte ha avgiften va?

Den uniformerade vräste argt:

-Jag är inte konduktör,jag är kommendör kapten i svenska flottan!

Kal:

-Harre jävlar Osborn,vi kom med färjan i alla fall.


3)I en zoologisk affär frågade en kund om det fanns en två 

språkig papegoja.

-Jodå sa butiksinnehavaren,som visade honom en papegoja som 

hade ett snöre om varje ben.Om ni drar i det vänstra talar hon Svenska

och om ni drar i det högra talar hon Engelska.

-och vad händer om jag drar i bägge snörerna samtidigt?,frågade kunden.

-Då ramlar jag framstupa,sa papegojan.


4)Britta kunde inte få tag i en tillräckligt kort kjol i nån affär,varför hon i stället

vände sig till skräddaren.Han tog mått och påbörjade arbetet.Men varje gång hon kom

för att prova kjolen tykcte hon att den skulle göras ännu kortare.Till slut la skräddaren i från 

sig nål och tråd och sa:

-Nu måste jag nog ringa till en elektriker.

-Varför då?undrade Britta.

-Jo,om kjolen ska vara ännu kortare så måste dosan flyttas.


5)Kal och Osborn var ute och gick då kal frågade:

-Du Osborn.Vet du vem som har skrivit den där"Yes,we have no bananas"?

-De e la enna Bethoven ,eller?

-Bethoven?De kan de la ente va,dom hade la inga bananer på hans tid?

-Nä,men de e ju de låten handlar om,Yes we have no bananas.


Det var Historierna.Hoppas ni gillade dom?Nu skall ni får Dagens  Namnsdag när jag 

ändå är i farten.Der kommer här:


Dagens Namnsdag är:Teodor,Teodora.

Grattis till er!


Fortfarande lite grådimmigt när jag tittar ut genom fönstret.

Lite Kiligt,men inte mycket att göra åt.Nu skall jag fortsätta vidare 

med pysslandet,få lite fart i våran kamin,behövs lite värme nu känner jag.

Dags att dra sig ur och logga ut mig,men läs nästa rad:


Nu får ni allihop ha en fortsatt bra Onsdag.Det skall jag ha,

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag...MARIA B.







Av Maria Blicker - 8 november 2011 10:40

Hej Hej hemskt mycket Hej!

Mår ni bra?Hoppas det i alla fall.

Inga förkylningar eller sjukdommar.

Det är inget kul,det är bara jobbigt.

Här har vi inget sådant,vet knappt när 

vi hade det här.Det var länge sedan.

Skönt så länge man kan hålla sig frisk.


För att börja med Dagens väder så har vi 

just nu:Rätt dimmigt och uppehåll,träden 

verkar stilla så rätt lika väder från föregående 

dagar.Ingen skillnad,hoppas bara på lite sol,

Det skulle inte vara fel.


Idag är både Lennart och simon iväg igen,tänkte 

åka ner och hämta simon på Fritids i eftemiddag.

Han tycker om att vara där,det gillar han.Eftersom det 

är Tisdag igen,så har jag tänkt att bege mig ner till 

Kören igen.Dags att träna vidare.Kul att sjunga!

Kul med Musik överhuvudtaget.Jag gillar det.


Nu över till lite annat.Idag har jag tänkt att ge er lite 

Tounge Twister(Tungvrickning)men det är på Engelska.

Det var rätt länge sedan jag hade det,jag kommer att 

ge er 8 st sådana idag.Försök er gärna på dom.Det är

lite kul faktiskt,men se till att ha tungan rätt i munnen.

Här kommer första:


1)Can you can a can as a canner can can a can.


2)How much pot,could a pot roast roast,if a pot

roast could roast pot.


3)How much ground would a groundhog hog

if  a groundhog could hog ground?

A groundhog would hog all the ground he

could hog,if a groundhog could hog ground.


4)How many cookies could a good cook cook

if a good cook could cook cookies?

A good cook could cook as much cookies as a

good cook could cook cookies.


5)Mr Tounge Twister tried to train his tounge to 

twist and turn,and twit an twat,to learn the letter "T".


6)I see a sea down by the seashore.

But wich sea do you see down by the seashore?


7)What noise annoys an oyster most?

a noisy noise annoys an oyster most.


8)A box of biscuits,

a box of mixed biscuits

and a biscuit mixer.


Det var dom.Klarade ni av dom?En del är lite kluriga,men kul att läsa i alla fall.

Nu över till lite Historier också.Dom har jag ej glömt.Det är endast 3 st idag,

men håll till Godo.Här kommer dom i alla fall.Mycket Nöje!


1)Det var vinter och några norrmän 

och Svenskar hade en fisketävling.

Norrbaggarna hörde att svenskarna 

hade fått massor av fisk och skickade 

över en spion.När spionen kom tillbaka

ropade han:

-Grabbar,grabbar,de borrar hål i isen.


2)Olle hade hört att man kunde fara över till USA 

för att köpa hjärnor.Väl inne på hjärnaffären så 

frågade han expediten vad hjärnorna kostade.

Einsteins hjärna kostar 100.000kr,piccasos kostar 120.000kr

osv osv.Sen kom de fram till en Norsk hjärna:-Den kostar

300.000kr

-Men varför kostar den så mycket?undrade Olle.

Jag kan garantera att den är helt oanvänd.


3)En präst och en pilot kom samtidigt till himlen.

Piloten hade inga problem med att komma in.

Prästen blev otroligt förvånad och förtret då han 

stoppades vid porten.

-Men vad nu då?Vad menas med detta?

frågade han Sankte per.Varför kommer inte 

jag som präst in i himlen,då piloten gjorde det?

-Jo,förstår du,Svarade Sankte per.När du predikade 

sov hela församlingen,men när han flög satt alla passagerare och bad.


Det var Historierna.Hoppas ni gillade dom.Alltid kul.Nu skall jag ge er Dagens

Namnsdag när jag ändå är i farten.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Vendela.

Grattis till er.


Nu blir att gå och fortsätta vidare med denna Tisdagen,som jag brukar skriva så

läs nästa rad:


Nu får ni alla ha en fortsatt bra Tisdag alla som läser detta.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen åter...

Ha en jätte bra dag.Ha det bra...MARIA B.




Av Maria Blicker - 7 november 2011 11:34

God middag allihop!

jag får skriva det idag,

klockan är ju redan över 

12:00.Det får duga.


Kan börja med Dagens väder:

Gråmulet och uppehåll,vindstilla.

Vi har en temperatur som visar:

+6,9 grader här idag,så lite kyligare

än innan.Inte så mycket olikt dom andra

dagarna vi har haft.


Nu är simon och Marcus i skolan igen.Känns skönt att veta att dom har 

kommit igång igen.Alla andra elever är ju också i skolan givetvis.

Idag kör Lennart här igen.Han blev färdig med sina plantor igår,så

nu kan han lägga det åt sidan.Nu är det bara att vänta på att dom skall

börja växa.Det gör dom nästa år.


Nu har vi inte långt kvar till Advent som är Söndagen den 27/11.Tycker tiden 

bara rusar fram,den går för fort i bland.Tycker Advent är lite mysigt,när man 

får börja plocka fram adventljusstakar och börja tända 1:a ljuset.Det är lite visst.

Det är en mysig tid som vi har att vänta på.Ni vet väl att Advent betyder:Ankomst.

Nu vet ni det,ni som inte visste det.Vi har ju även fler tider nu att vänta i nästa månad 

december som Lucia och jul och nyår.Dom är också lite mysiga och lite visst med.


Nu från detta till lite Roliga Historier och lite Citat som jag har hittat här på nätet.Inga 

Gåtor idag heller.Dom uteblir idag också tyvärr.Så idag har jag 7 st Historier,varav några 

är med Kal och Ada,kal och Osborn,sedan lite blandat.Citaten är 3 st idag,men dom kommer 

efter Historierna.Håll till Godo.Här kommer första Historian.Mycket Nöje!


1) Kal och Osborn är ute och fiskar.Plötsligt kommer en vindsurfare och stänker ner kal.

Surfaren vänder och kommer tillbaka och stänker ner kal ännu en gång.kal blir irriterad

och nästa gång vindsurfaren kommer klipper han till med åran.När inte vindsurfaren syns

till i vattnet blir kal och Osborn oroliga och kal dyker i och får så småningom upp honom i

båten.Osborn börjar med mun mot mun metoden och säger efter ett tag:

-Dö secken jäkla göbbe till att ha dålig andedräkt!

Kal häver sig upp över relingen och utbrister:

-Osborn,detta e enna fel göbbe,denna har skreskorna på sig!


2)Två Sillar samtalar:

-Du ser inte ut att må bra.

Hur mår du igentligen?

-Jag känner mig lite deppig.

I morgon skall jag bli inlagd.


3)Det var en fiskare som hade varit ute och fiskat,

men han fick ingen fisk,så han gick till affären och sa:

-Kasta hit en fisk!

-Varför ska jag kasta fisken?

-Jo för då kan jag,utan att ljuga säga att jag har fångat den själv!


4)Kal kommer hem vid femtiden efter en mycket våt afton med polarna.

Ada tar emot honom i tamburen med bak kaveln i högsta hugg.Kal tittar

på Ada som precis ska klippa till honom och säger:

-Men kära gumman,bakar du så här sent?


5)Min Kusin brukar "låna"pengar från sin storbrors sprargris,

vilket driver honom till vansinne.En dag hittade hon grisen i 

kylen,av alla ställen och inuti fanns en lapp där det stod:

-Kära syster,jag hoppas att du förstår,men mitt kapital är fruset.


6)-Vet du varför skottarna sätter upp sina tapeter med häftstift?

-Nej.

-För att dom skall kunna ta med dom när de flyttar.


7)Ett nygift skotskt par skulle få åka hellikopter tur gratis,men på ett villkor.

Att de var tysta hela tiden under flygturen.Piloten gjorde många konster i luften.

Hellikoptern flög upp och ner och det var många loopar mm.När de landade sa

Piloten:

-Det här gick ju bra.

Då säger skotten:

-Ja,men det var nära jag sa´nå´t när käringen ramlade ut.


Det var Historierna.Hoppas ni gillade dom?Nu till dom 3 st Citaten.

Dom kommer här.Mycket Nöje!


1)Alla vill leva längere,men ingen vill bli gammal-Samuel Butler.


2)Man bör aldrig skämmas för att erkänna att man har haft fel,

för det betyder ju att man är klokare idag än i går-Jonathan Swift.


3)Det bästa med framtiden är att den bara kommer en dag i sänder-Abraham Lincoln.


Det var även Citaten,lite kul med citat faktiskt.Nu passar jag även på

att ge er Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ingegärd,ingela.

Grattis till er!


Nu blir att fortsätta vidare med denna gråmulna Måndag och 

pyssla vidare.


Nu får ni alla ha en fortsatt bra Måndag ni som läser detta.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...MARIA B.



Av Maria Blicker - 6 november 2011 11:58

Morsning Korsnig alla Glada!

Hoppas att ni mår bra?Det gör vi här.

Nu är Lennart ute i skogen igen.Han 

planterar klart dom sista plantorna idag.

Jag och simon håller ställningarna i huset.

Måste ju vara ngn som gör det.


Dagens väder:Gråmulet,vindstilla och vi har en 

temperatur som visar+10,5 grader,ingen sol 

som verkar vilja visa sig,lite synd får väl se vad 

som sker på området idag...


I morgon börjar barnen skolan här igen efter deras Höstlov

som dom har haft denna veckan,så i morgon blir det dags för 

simon att kliva på skolbussen igen.Igår tittade vi på "Så mycket bättre"

på Tv 4 med Eva Dahlgren,Lena Philipsson,E-type Martin m.fl personer,

tycker det är kul att titta på det.Jag gillar det programmet,mycket Musik där.


Nu tänkte jag ge er lite Roliga Historier igen men idag är det inga Gåtor för er som 

gillar dom,idag får ni klara er utan dom.Idag har jag även lagt in lite Norska Ordspråk 

för lite omväxlings skull och även lite "Farbror Frej" Verser som jag tänkte ta nu i Början.

Idag är det 5 st"Farbror Frej"verser och 5st Norska ordspråk och till sist 5 st Norge Historier,

Håll till Godo.Här kommer första Farbror Frej versen Mycket Nöje!


1)Hej alla barn nu blir det Barnprogram.

Titta nu här vad Farbror Frej tar fram.

Ett helt vanligt fickludd och nu ska ni höra,

vad man med helt vanligt fickludd kan göra:

Krama det hårt och busselibus,

så har vi gjort oss en stor pris snus.


2)Hej alla barn nu blir det Barnprogram.

Titta nu här vad Farbror Frej tar fram.

En tub med tandkräm och nu ska ni höra

vad vi med tubar av tandkräm kan göra:

spritsa på hakan och klickeriklägg,

så har vi gjort oss ett tomteskägg.


3)Hej alla barn nu blir det Barnprogram.

Titta nu här vad Farbror Frej tar fram:

CD och Kaviar och nu ska ni höra,

vad man med kaviar och CD kan göra:

Kaviar på CD:n och tittelipom

så har vi gjort oss en CD-Rom.


4)Hej alla barn nu blir det Barnprogram.

Titta nu här vad Farbror Frej tar fram:

Ett litet finger och nu ska ni höra,

vad vi med just ett finger kan göra:

stick det i näsan och skojseriskål

så har vi gjort oss ett melllanmål.


5)Hej alla barn nu blir det Barnprogram.

Titta nu här vad Farbror Frej tar fram:

spikar och knappar och nu ska ni höra

vad man med spikar och knappar kan göra:

spiken i knappen och knappeliknas,

så har vi gjort oss en möbeltass.


Det var alla Farbror Frej.Nu över till dom Norska Ordspråken:

Mykcet Nöje!

1)Man saknar inte bensinen förrän tanken är tom.


2)Hellre en tankad norsk än en torskad tank.


3)Fult att lugga en skallig.


4)Tomma banker skramlar mest.


5)Bli morsk,ät Torsk.


Det var dom Norska ordspråken.Nu över till lite Norge Historier.

Håll till Godo.Mycket Nöje!

1)-Vet du varför norrmän ser så vidriga ut i håret?

-Nej!

-De norska frisörerna har infört självbetjäning.


2)Norrmannen ringer till televerket och säger:

-Jag vill beställa väckning.

-När då?

-Nu med detsamma.


3)-Hur många norrmän behövs det för att tvätta en bil?

-Vet inte!

-Två.En som håller i svampen och en som kör bilen framåt och bakåt.


4)En törstig norrman kommer inspringande på Hotell Hulingen.

Sätter sig vid baren och ropar till bartendern:

-Jag skall med kustpilen om 10 minuter så jag hinner inte att 

beställa något,ge mig notan bara.


5)Norrmannen var med i en trafikolycka.Polisen 

frågar honom vad som hände:

-Jag vet inte riktigt för jag sov.


Det var även Historierna.Nu skall jag ge er Dagens NamnsdHag när jag ändå 

är i farten.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Gustav Adolf.

Grattis till er!


Enligt statistik så heter 116 män Gustav Adolf,

och 27 stycken kallas så.Nu vet ni det.


Nu blir det till att gå och fortsätta vidare med allt pyssel som skall göras.

Jag önskar er alla en fortsatt bra dag på denna Gustav Adolfs-Dagen.


Ha det nu så jätte bra alla som läser detta.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra Söndag...MARIA B.








Av Maria Blicker - 5 november 2011 16:21

Tjena mors! Idag får det allt bli ett nytt inlägg igen.

Idag har vi ju Alla Helgons dag,vilket innebär att vi 

i kören har varit i kyrkan och sjungt,måste säga att det

var väldigt lite folk i kyrkan idag.Idag fick vi sjungt våran 

krångliga låt som jag har skrivit om här innan,det gick rättså 

hyfsat med den idag.Martin verkade nöjd i alla fall.vi sjöng 4 st låtar+

några låtar till för det var Nattvard idag också.Jag brukar ta den,jag vill 

gärna göra det.


Idag Jobbar Lennart igen,han var hemma här i går och planterade lite granplantor

i våran skog.Han skall fortsätta i morgon igen,så idag är bara en liten mellandag.

Just nu är vädret lite gråmulet igen,men idag har faktiskt solen varit framme,det har

varit rikitgt Strålande solsken och riktigt härligt November väder,(nästan sommar)men inte

riktigt så idag har man inte kunnat klaga på vädret i alla fall.Tvärtom


Nu har jag suttit och hittat lite Roliga Gåtor och lite Roliga ordvitsar+Historier igen.

Idag är det 10 st Gåtor med Svar och 5 st ordvitsar och endast 3 st Historier idag.

Här kommer Första gåtan med Svar.Håll till godo.Mycket Nöje!


1)Vilket ljus brinner längst,

ett tunt vaxljus eller ett tjockt 

stearinljus?

SVAR:Det som släcks sist.


2)Vilket rike har inte något land?

SVAR:Himmelriket.


3)Vilket språk är det bara kungen som har?

SVAR:Valspråket.


4)Vilket väger mest:

Ett kilo bly eller ett kilo bommul?

SVAR:Båda väger lika mycket.



5)Vilket är bäst:

"Huset brann ner"eller "Huset brann upp"?

SVAR:Båda är lika illa.


6)Vilket är det billigaste sättet att se världen?

SVAR:Att köpa en Jordglob.


7)Vilket är det största problemet med att vara

en god förlorare?

SVAR:Man måste förlora för att bevisa det.


8)Vilket djur är gladast?

SVAR:Le-oparden.


9)Vilket hörn måste ha mat för att fungera?

SVAR:Noshörningen.


10)Vilken herre har tio tjänare?

SVAR:Du själv(Fingrarna.)


Det var Gåtorna.Nu över till 5 st ordvitsar.Dom kommer här:

Håll till godo.Mycket Nöje!


1)-Varför dricker du ditt kaffe så försiktigt?

-Jag är rädd att det skall göra ont.Det är ju bitsocker i!


2)-Vet du att Bush ska gå med i Hyresgästföreningen?

-Varför då?

-Han kommer inte överrens med Vär(l)den.


3)-Hej,vill du äta med mig?



-Ja,gärna!


-Hjärna tycker jag inte om,

men är det Ok med pannkaka?





4)Ole ville köpa en fönsterruta 25x30 cm.

-Vill ni ha den inslagen?

-Nej tack,en sådan har jag redan.




5)-Det var väldigt vilken mager hårväxt du har?

-Ja,man vill ju inte ha fett hår?



Det var Ordvitsarna.Nu till 3 st Historier.Mycket Nöje!



1)-Snälla Doktorn,jag är så nervös.

Jag ser hibbar överallt.

-Hibbar?Vad är hibbar?

-Ingen aning.Det är därför jag är så nervös.



2)Det var hennes första flygresa och hon var mycket nervös.

Strax efter starten kallar hon till sig flygvärdinnan och säger:

-Snälla fröken skulle hon vilja gå fram till föraren och be honom

flyga riktigt lågt och sakta.



3)Flirtiga Janne i övre medelåldern,hade upptäckt firmans nya,

söta och unga växeltelefonist.Jannne slår sina lovar och vågar sig 

så småningom fram med den rätt utnötta frasen.

-Och var har du varit hela mitt liv då?

-Tja,blir svaret.Dem första femtio åren var jag nog inte född än!





Det var även Historierna.Hoppas ni gillade dom?

Nu när jag skriver så har det hunnit att bli mörkt utan-

för fönstret,och det är riktigt svart.Lite kiligt,men man får 


mysa till det innomhus i stället,så här års i November så får vi 


finna oss i att det mörknar tidigt,vare sig vi vill det eller ej.





Nu passar jag på att önska er alla en fortsatt bra Alla Helgons dag/Kväll.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag/Kväll...MARIA B. 





























































































Av Maria Blicker - 2 november 2011 11:50

Hej Hopp igen!

Här Kommer Onsdagens inlägg:

Börjar med Dagens Väder som visar:

Gråmulet,lite dimmigt men uppehåll.

En temperartur som visar:+10,5 grader.

Även vinden verkar ligga still idag,inte många 

blad som rör på sig.Skönt


Nu över till vad som sker idag,jo det skall ni snart få svar på:

idag eller rättare sagt  till kvällen så kommer Simon hem från 

sin Alingsås Vistelse.Det skall bli kul när han kommer,blir lite mer 

liv igen då än vad det  har varit dom här dagarna när han har varit iväg.

Har varit lite tomt och lite Konstigt men samtidigt nyttigt för Simon att få 

vidga sina vyer lite.Tror han behöver vara hemmifrån lite också.


Nu över till lite annan information som ni läsare kanske behöver veta.

I morgon kommer jag ej att Skriva ngt på Bloggen här,skall ha lite Besök 

utav Marcus då,så kommer att ägna dagen till honom då,blir knappast ngt 

på Fredag heller,får se lite hur dagen blir,på Lördag 5/11 skall kören sjunga 

i kyrkan på dagen,så den dagen blir också ett frågetecken.Det var lite om detta.


Så ni som läser får ta del av lite gammal text under tiden framtills det blir nytt igen,

men idag tänker jag givetvis att lägga ut lite Gåtor igen.Det är 10 st med Svar.Idag 

har jag inga Historier,men väl 10 st citat som ni kan ta del utav.Dom kommer efter 

Gåtorna.Från mig till er alla.Här kommer Första Gåtan.Håll till Godo.Mycket Nöje!


1)Vad vilar när du jobbar och jobbar när du vilar?

SVAR:Sängen.


2)Vilken man befinner sig i Jeriko?

SVAR:J-Erik-O.


3)Vilken afton varar en hel dag?

SVAR:Julafton.


4)Varför bör skottar kiltar?

SVAR:För att fåren kan höra blixtlåsen.


5)Varför simmar hajar i saltvatten?

SVAR:De nyser om de är i pepparvatten.


6)Vet ni vad kryddhyllans elektriker heter?

SVAR:Kanel.


7)Det var en gång 2 bullar som var ute och flög,

plötsligt störtar den ena.Varför?

SVAR:För att bullar kan inte flyga.


8)Jag är grön elle röd.Jag är kryddig och varm.

Jag är i den vegetabiliska gruppen.Vad är jag?

SVAR:Peppar.


9)Jag kan ibland vara ljusbrun eller vit.

Jag har gula grejer i mig.Jag är ett protein.

Folk gillar att sätta mig i sandwiches.Vad är jag?

SVAR:Ägg.


10)Jag är i gruppen frukt.Jag är i säsong större delen av året.

Jag är rund och fyllig med små frön inuti.Du kanske har hört:

"En av mig om dagen"håller dokotrn borta.Vad är jag?

SVAR:Ett äpple.


Det var Gåtorna.Nu över till Citaten som också är 10 st idag.

Så håll till godo.Mycket Nöej!


1)Jag förstår inte varför TV ber om ursäkt för 

tillfälliga avbrott men aldrig för ordinarie program-Otto Preminger.


2)TV är det enda sömnpiller som man tar genom ögonen-Vittorio de Sica.


3)Så snart en kvinna tänker någorlunda snabbt 

så kallas det intution-Barbro Alving.


4)Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats.

Men det tar desto längre tid att hitta bilen-Robert Lembke.


5)Kom alltid i håg att du är helt unik,

precis som alla andra-Margaret Mead.


6)Arbete är en aktivitet som är tillför tråkmånsar-Henry Miller.


7)När man tvekar huruvida man ska göra något eller låta bli,

är det vanligen bäst att avstå-Ichigon Hodan.


8)Ett bra förhållande känns igen på att det alltid 

kan bli bättre och alltid blir bättre-Okänd.


9)Musik är själens tankar-Leo Tolstoj.


10)Pianister växer ofta på bredden,men sällan på Haydn-Okänd.


Det var citaten.Jag tycker det är kul att läsa citat,finns så många bra.

Vad tycker ni läsare?Nu skall jag ge er Dagens Namnsdag,var ju inget 

igår,så det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Tobias.

Grattis till alla er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna Onsdag,har lite att pyssla med igen.

Så bäst att fortsätta vidare...


Alla som läser detta önskar jag en jätte bra Onsdag.

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...MARIA B.

Av Maria Blicker - 1 november 2011 11:03

Tjena mors alla glada människor!

Mår ni bra?Hoppas det!Här är allt bara 

bra som vanligt,bara vädret som är lite 

kinkigt,tråkigt.Gråmulet idag med,fast 

det verkar vara vindstilla i alla fall,kan ju 

vara skönt det med att det inte blåser så mycket.


Idag jobbar Lennart igen.Här är lungt och skönt

just nu.Till Kvällen skall jag bege mig ner till Kören igen.

Det är ju Tisdag idag,så dags att träna vidare.Skall bli Kul.

Nu har jag suttit en stund här framför Datorn igen och letat 

fram lite Gåtor och Historier igen.Idag får ni både och,det är 

ca 15 st Gåtor idag och varav 7 st Historier.Från mig till er alla.

Här kommer Första Gåtan med svar.Håll till Godo.Mycket Nöje!


1)Vem råkar ut för ständiga frestelser?

SVAR:Jansson.


2)Vilka skor passar bäst i ladugården?

SVAR:Mocka-Sinerna.


3)Vad är det som är 10.000 meter långt och luktar parfym?

SVAR:Tjejmilen.


4)Vem står alltid med utsträckta armar utan att bli trött?

SVAR:Vägvisaren.


5)När vill inte mannen ha sin fru längre?

SVAR:Då hon redan är tillräckligt lång.


6)Varför ser fäder så ledsna ut?

SVAR:De sörjer för sina familjer.


7)Vilken mat är den risigaste?

SVAR:Kinamaten.


8)Varför har kastrullen handtag?

SVAR:För att vara hållbar.


9)Vilka bör inte ha anlag för svindel?

SVAR:Bankanställda.


10)Vad går upp mot Söders höjder?

SVAR:Katarina Hissen.


11)Vilken valuta är pundig?

SVAR:Den Engelska.


12)Vad brukar löneförhöjningarna på Grönland göra?

SVAR:Frysa inne.


13)Viket djur bråkar och lever rövare i Norrland?

SVAR:Fjällymmeln.


14)Vad skall man akta sig för när man rensar fisk?

SVAR:Att komma bort i fjällen.


15)Vad är en Vulkan?

SVAR:Ett berg som har fått hicka.


Det var Gåtorna.Nu över till Historierna,dom 3 första är roliga vitsar.

Håll till godo.Mycket Nöje!


1)Det blev stor oro i den stressiga baren

när kassörskan ropade ut:

-Två kycklingar....En lever.


2)-idag har jag ätit fängelsesallad.

-Fängelsesallad?

-Ja,det var "celler i"

från(Claes-Georg)


3)-Jag har inte pratat på 3 år.

-Varför det då?

-Jag har inte haft någon chans.


4)En Söndagsskollärare frågade barnen om

de tyckte om att gå till kyrkan?

-och varför är det nödvändigt att vara tyst i kyrkan?

Annie Svarar:Därför att folk sover.


5)Hörde ni om IRA Bombaren som dog och for upp

till pärleporten.Där kom Sankte per ut,skakade på 

huvudet och sa:

-Här kommer du faktiskt inte in!

-Jag vill inte komma in,det är ni som 

har 3 minuter på er att komma ut.


6)Fyra kamrater träffades i en park i Peking.

Den första suckade,den andra suckade,den 

tredje suckade också.Då säger den fjärde:

-Nej gubbar,nu får vi sluta prata politik.


7)Vaktmästaren till den nyss anlände:

-Konferensen har nyss börjat.

Gå in så tyst ni kan.

-Sover dom redan?


Det var även Historierna.Hoppas ni gillade dom?

Historier är alltid kul.Idag skriver jag ingen Dagens 

Namnsdag eftersom det är:Allhellgonnadagen idag.

Så det får vänta till i morgon igen.


Nu blir att gå och fortsätta vidare med pysslandet,och få lite

fart i kaminen så det blir lite värme.Dags att logg ut...


Nu får ni alla ha en riktigt bra Tisdag även om inte vädret är det besta.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag...MARIA B.






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards