Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 29 november 2011

Av Maria Blicker - 29 november 2011 10:19

Hejsan! Här är lite gråväder,lite blåsigt men uppehåll

och en Temperatur som ligger på +5,8 grader idag.

Inget Höjdar väder precis.I dag på morgonen så var

Lennart och jag nere på skolan här i Öxabäck för ett

utvecklingssamtal för simon.Det var kul att höra.

Det går bra för simon i skolan.Det känns skönt att veta.


Idag har vi ju Tisdag igen,vilket innebär körträning igen,

tänkte ge mig ner till kvällen och träna igen,står Vesper på

vårat papper idag,så får se vad det blir för ngt?Är även dags

för kören nu på Söndag 4/12 att sjunga igen,då det även är

dags att ge sig på Ljus nummer två i Adventsljusstaken.Vi närmar

oss julen med stormsteg.Jag gillar Julen.Det är en mysig tid.


Nu över till lite annat.Idag har jag letat upp lite roliga historier igen och

lite citat.Det är 7 stycken historier idag och lika många citat(7 st)

Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1)-Vilka fina blommor du har,hur gör du?

-Jag pratar med dom!

-Hur då pratar?

-Sträck på dig din blomjäkel,annars hamnar du på komposthögen.


2)Pigan har sagt upp sig och frun frågar:

-Jasså karin tänker gå åstad och gifta sig nu?

-Ja,frun.

-Blir det bättre,tror hon?

-Ja,om det blir bättre vet jag inte,men nog kan det bli oftare...


3)-Vet du varför norrmän alltid förlorar i en hästtävling?

-Nej.

-Dom sitter bak och fram i sadeln.


4)     Trolleri...

-Finns det ngn i publiken som är tillräckligt tuff för att

våga sig opp här på scenen och bli förtrollad?

En röst hördes i publiken:

-Oja,min svärmor,och se till att hon inte kommer tillbaka.


5)   Oavsiktlig Kunskap:

-Vad fick du lära dig i skolan idag?

-Idag har jag lärt mig alla svordommar som finns,

då fröken fick ett äpple i skallen.


6)  Feltolkning:

-Vad gör du?

-Jamen sa du inte nig?

-Idiot,jag sa tig!


7)   Barns Logik:

Farmodern till sitt Barnbarn:

-och även jag har varit en baby.

Barnbarnet tänker en stund ,sedan säger han:

-Vad konstig du måste ha sett ut då du låg i vagn

med rynkor och dubbelhakor.


Det var Historierna.Hoppas ni gillade dom?Nu över till dom 7 stycken citaten.

Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1)Hur mycket vore möjligt om ingen försökte sig

på det omöjliga-Arne Hirdman.


2)Livet är en gåta.Lösningen finns på baksidan-Robert storm petersen.


3)Livet är som en chokladask...Du vet aldrig vad du får-Ur Filmen Forrest Gump.


4)Din rätt att bära en mintgrön träningsoverall i polyester

upphör i samma stund som jag får syn på den-Fran Lebowitz.


5)Trots att ingen kan gå tillbaka och

börja om från början,kan vem som helst

skapa ett helt nytt slut-Carl Bard.


6)Den rätta tiden att koppla av är när du inte har tid till det-Sidney J Harris.


7)När du kom till världen skrattade alla och du grät...

Lämna inte världen på samma sätt-Okänd.


Det var även Citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Sune.

Grattis till er!


Nu blir att fortsätta vidare med denna Gråa Tisdag och se vad den har att ge...

I morgon Onsdag väntar Tandläkaren för mig och simon,kan ju alltid hoppas

på lite bättre väder då så det går att köra TGB ner skall ju i alla fall vara plusgrader,

men blir att palta på sig bara i alla fall.Nu över till nästa rad:


Nu önskar jag er alla en riktigt bra fortsättning på denna Tisdagen.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Vädret

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards