Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Maria Blicker - 21 november 2011 10:37

Tjenixen på Dixen! Dags att förmedla lite igen.

Igår fick man reda på att Lasse Brandeby

"kurt Olsson"har somnat in.Han blev 66 år gammal.

Ännu en som gått ur tiden.Alldeles för tidigt.

Lite tråkigt,såg han ju både i Fångarna på fortet

och i Let´s Dance sist,i många andra program också.

Han dog natten till igår.2011-11-20,efter en tids sjukdom.


Från detta tråkiga till dagens Text:Idag har vi åter en dag med

grådimmigt och uppehåll.Vindstilla.Temperaturen ligger på +6,7 grader här.

Lennart och simon är iväg igen.Tänkte låta simon få vara på Fritids idag.

Han gillar att vara där,så det blir i eftermiddag att ge sig ner och hämta honom.

Gårdagens väder kunde gärna fått fortsätt tycker jag,Solen gillar vi ju alla.


Nu närmar vi oss Advent som är nu på Söndag 27/11,så det blir att plocka fram

Adventsgrejer nu,men det blir inte förrän på Lördag.Brukar göra det dagen innan,

tycker det räcker.Lite mysigt,men kunde ju varit lite vitt på backen så man får rätt

stämning,men den lär nog dröja.


Nu över till lite annat.Idag har jag plockat fram lite Limerickar.Det var så länge sedan nu.

Även lite ordvtisar.idag är det 7 stycken Limerickar och 5 stycken Ordvitsar.Från mig till er alla.

Mycket Nöje!


1) En Stefan Demert:

Ett Bagarbarn från Sveg

försvann i föräldrarnas deg,

De letade så,

Vart är du hallå!

Här är jag sa en limpa och neg.


2)En Alfredsson från Anke:

Det var en poet ifrån Boden.

Som skrev ett poem om kommoden.

Både känslig och kvickt,

och han läste sin dikt

-men inte en jävel som förstod den.


3)En till H.Alfredsson:

Det var en ung man ifrån koster,

som till skydsmedel använde plåster.

Det va´inte så bra

som han trodde det va!

-Så hans fästmös syster blev moster.


4) Hans Alfredsson:

Det var en ung man ifrån Iran

som sökte en rakväxt banan.

Han blev nästan tokig,

varenda var krokig!

Hans egen var krokig som fan!


5) Okänt ursprung:

En rätt lummig mas från Älvdalen

fick fatt i en golvmopp på balen

och viska trångsjukt:

Ditt hår är så mjukt

-men nog är du en ovanligt smal en!


6) Okänt ursprung:

En jätte stor man från Baku

på smekmånad for med sin fru

Det registrerades på seismografen,

500 mil från slafen,

På richterskalan fem komma sju.


7) Farbror Torsten:

En dum frisör från SKåne

rakade sig en måne

och fick en flint

som Eastwood,Clint

men såg ut som en fåne.


Det var Limerickarna.Nu över till dom 5 st Ordvitsarna.Från mig till er alla.

Mycket Nöje!


1)-Varför är Hajar så kloka?

-De har väl gått i High school.


2)-Jag undrar hur länge min nya tv

kommer att vara sådär platt?

-Hur menar du?

-Jo,den är ju platt tv.


3)Bärande väggar skall man låta bli,annars bli de rasande.


4)Syster och Doktor går ronden.Doktorn gnolar på en melodi.

Syster frågar vilken?

-Men det hör väl syster att det är nattjournalsången.


5)Webbmastern för Farbror Torsten.com sitter på puben och klurar,

när pubgrannen undrar vad han tänker på?

-Jo,säger Torsten,jag tror min Tv är en katt.

-Va!

-Jo,han fräser varje gång jag slår på den.


Det var även ordvitsarna.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Helga,Olga.

Grattis till er!


Nu blirdet till att gå och fortsätta vidare med denna Grådimmiga Måndag.

Kan just undra om solen tänker dyka upp idag?Det tåls att se...


Nu får ni allihop ha en fortsatt bra Måndag.Det blir det här.

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en rikitgt bra dag...MARIA B.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Vädret

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards