Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Maria Blicker - 20 november 2011 12:25

Hej igen alla läsare! i morse när jag kom upp här,

så lyste ÄNTLIGEN Solen här.Det var riktigt härligt

att se.Idag visade Temperaturen+13,0 grader när jag

kollade för en stund sedan,kan ju nästan tro att det vore vår,

men så är inte fallet.Kan just undra om vi hinner få ngn snö nu

till Första Advent?Jag tvivlar,vad tror ni själva?Idag är Lennart

hemma,han och Figo har gett sig ut i skogen,får väl se när han

tänker dyka upp?idag har jag även simon hemma.Han är i full

fart och spelar sina Wii-Spel.Han tycker dom är roliga,och han för-

klarar massor vad han gör på spelen,riktigt kul att lyssna i lbland.


Idag har jag letat upp lite Roliga Gåtor för er läsare igen,även lite

Citat.Idag är det 10 st Gåtor och 5 st Citat,som jag brukar skriva

så Från mig till er alla läsare.Mycket Nöje!


1)Vem kan dö av hål i kostymen?

SVAR:Dykaren.


2)Vad får man om man sväljer ett handtag?

SVAR:Tarmvred.


3)Vem bör äta innan blodet stelnar?

SVAR:Vampyren.


4)Vem biter sig fast utan tänder?

SVAR:Yxan.


5)Vilka människor har blå ögon?

SVAR:Boxarna.


6)När får man skallskador?

SVAR:Då man skäller för mycket.


7)Vilken villa har sju våningar?

SVAR:Synvillan.


8)Vad är svart när den är ren och vit när den är smutsig?

SVAR:Svarta Tavlan.


9)Vilka bör inte ha anlag för svindel?

SVAR:Bankanställda.


10)Vem följer alltid lagen?

SVAR:Sportreporten.


Det var Gåtorna,nu har ni lite att studera.Nu över till dom 5 Citaten.

Dom kommer här.Mycket Nöje!


1)Människor är som viner:med åren blir det surare,

och de goda bättre-Cicero.


2)Delad glädje,dubbel glädje,delad sorg,halv sorg-Tiedge.


3)Jag är extremt tålmodig,förutsatt att jag får min egen vilja igenom-Margaret Thatcher.


4)Det är lätt att fatta beslut när det inte finns dåliga alternativ-Robert Hall.


5)Egentligen kan man inte beskirva en människa,men man kan beskirva vilket

intryck hon har gjort på en-Leo Tolstoj.


Det var även Citaten.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Pontus,Marina.

Grattis till er!


Nu blir det att fortsätta vidare med denna Soliga och Fina SÖndag,se vad den har

att erbjuda.Tur att solen lydde mig i går.Den sitter precis som den skall.Den får gärna

stanna där.Över till nästa rad:


Nu får ni alla ha en fortsatt bra Söndag.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen Tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en rikitgt bra Söndag...MARIA B.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards