Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Maria Blicker - 13 november 2011 15:04

Hejsan Allihop!

Kanske skall börja med att säga "Grattis" till alla pappor

som firar "Farsdag"idag.Grattis till alla er.Hoppas eran dag

är och har varit bra.Nu var det gjort.Över till nästa rad.


Idag är vädret lite Grådisigt men uppehåll.Lite kiligt väder.

Här eldar vi i kaminen idag.Tur man kan göra det.Den ger

ju i alla fall värme.Idag har jag Lennart hemma.Han är Ledig idag.

Skönt at veta att han kan vara i Öxabäck också.Kan berätta en liten

Nyhet,vet inte hur många som vet om det?,men här har dom satt upp

ett Vindkraftverk rättså nyligen.Jag och simon har gått och grunnat i flera

dagar vad det är som dom har satt upp här,men nu vet vi vad det är.Simon

har trott att det är en mast,men så är inte fallet,utan ett vindkraftverk.Kan kankse

vara bra?Skall i alla fall vara så nu.Över till nästa rad:


Nu över till lite Roliga Historier och några Citat som jag har Hittat här på nätet.Inga

Gåtor idag Tyvärr.Idag är det 7 stycken Historier och 5 st Citat.Här kommer första

Historian.Håll till Godo.Mycket Nöje!


1)-Hur vet man att en Trummis knackar på dörren?

-Det är otajt och sackar mot slutet.


2)-Varför har Trummisar ofta två bilringar på magen?

-De kör med Dubbelkrage.


3)Lille Olle skrev ett brev till gud och bad om 1000 kr.

Brevet var adresserat till "Gud Stockholm",så posten

skickade det till Regeringen.De hade roligt åt brevet och

bestämde sig för att skicka pengar.De tyckte 1000kr var

för mycket,så de skickade 100 kr.Lille Olle jublade och skrev

Tackbrev:

-Kär Gud,tusen tack för pengarna .Jag ser att du skickade dem

via Regeringen,och de idioterna tog 90 procent i skatt.


4)Vad är det för likhet mellan en flaska eter och en person som

slagit och sparkat skiten ur någon?

-Ingen aning.

-Jo båda  dunstar om de inte är korkade.


5)-Hur var Sammanträdet?

-Sannerligen stormigt.Jag råkade klå upp en

av de närvarande!

-Inga Vittnen förståss.

-Jo,det var tre till i samma rum,men jag gjorde dem jäviga.

-Hur då?

-Jag klådde upp dem också.


6)-Du har fått Rabies och det kan vara dödligt!

-Du doktorn låna mig penna och papper.

-Ska du skriva testamente?

-Nä,jag ska göra en lista på folk som jag ska bita.


7)Mitt under fotbollsmatchen hörde målvakten ett rop

från publiken:

-Olle,Olle skynda dig hem! Ditt hus brinner!

Han slängde målvaktshandskarna och sprang av planen,

genom publikhavet och ut ur stadion.Han sprang så fort han

någonsin kunde,men plötsligt stannade han.

-Varför springer jag egentligen?Jag heter ju inte Olle!


Det var Historierna.Hoppas dom var till Nöje?Nu kommer dom 5 Citaten.

Håll till Godo.


1)Vissa växer under ansvar,andra bara sväller-John w.Gardner


2)En person som inte får information kan inte ta ansvar.

En person som får information kan inte låta bli att ta ansvar.-Jan Carlsson.


3)Man får bara vad man ger,och man ger bara vad man redan fått.-Karin Boye.


4)En av människans äldsta behov är att ha någon som undrar var man är,

när man inte kommer hem på kvällen.-Margaret Meed.


5)Ungdomen skulle vara ett idealiskt tillsåtnd om den kom lite senare i livet.-James Thurber.


Det var även Citaten.Lite kul med Citat faktiskt.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Kristian,Krister.

Grattis till er!


Nu skall jag gå och fortsätta vidare med denna Farsdags Eftermiddag.Det blir lite Fillm

som går på Tv:n nu.Nu när jag tittar ut genom fönstret så är det strax Svart ute,nu

är det inte långt kvar,rätt nära,så nu mina vänner loggar jag ut mig.Över till nästa rad:


Nu får ni alla ha en fortsatt bra Söndag.Det skall vi ha.

Tack för att du läser min Blogg!

Ha det så jätte bra.Ha en bra dag...MARIA B.


PS.Glöm ej! Fler Läsare och fler som kommenterar.DS





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Vädret

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards