Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Maria Blicker - 24 november 2011 10:43

Tjena mors allihop igen! Hoppas att ni mår bra?

Här är allt bara som det skall,bara vädret som är kiligt.

Idag har vi till och med regn i luften och samma grådis.

Inget kul alls,tempraturen ligger på +9,1 grader här när jag

tittade nyss.Tur det håller sig på plus sidan,minus sidan hinner

komma den också vad tiden lider.


Igår fick jag fram mina Adventsljusstakar och allt som skall fram,

och idag blir att styrka gardiner+dukar och det som måste göras,

Ordet stryka är inget favorit ord precis,det kan jag inte påstå,men

måste ju göras i alla fall.Blir ju ett bra resultat när det kommer på

plats sedan som tur är.Tänkte sätta upp grejerna på Lördag,brukar

vara lagom dagen innan,tycker det räcker. Nu över till lite annat.


Idag har jag plockat fram lite Svenska ordstäv.Det är bara 4 st,och sedan är

det lite Roliga Historier som idag är 7 st.Det är även lite Citat igen som idag

även dom är 7 st.Börjar med Historierna först.Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1) Taxi chaffis som kör likbil.

Passageraren i baksätet i taxin knackar plötsligt föraren

i ryggen.Denne får panik,kör upp på trottoaren,välter

en papperskorg och krossar ett skyltfönster.

-Förlåt att jag skrämde er,flämtade passageraren.

-Det är inte ert fel,sa föraren.

-Detta är första dagen jag kör taxi.De senaste 25 åren har jag kört likbil.


2)Två pensionärer satt och filosoferade på en parkbänk:

-Kommer du ihåg när vi gjorde lumpen?

-Ja,det gör jag,det var en hård tid men ofta rolig också.

-Kommer du ihåg att dom blandade i soda i maten så att vi inte

skulle längta för mycket efter fruntimmer?

-Ja,det minns jag att dom gjorde.

-Du,det börjar verka nu!!


3) Sereganten till de meniga:

-Klaga inte på brödet.Det gjorde de aldrig på Napoleons tid.

En av mannarna kan inte låta bli att kommentera:

-Tacka för det.Då var det ju färskt.


4) Kannibalen till sin granne:

-Ser att du köpt en ny frys.Ryms det mycket i den?

Grannen:

-De två som kom med den fick i alla fall plats.


5) Lottovinsten:

Mannnen till sin fru:

-Vad skulle du göra om jag vann på lotto?

Frun:

-Ta hälften och lämna dig.

Mannen:

-Bra,jag vann 12 kr,här är 6 kr.Rör på bena...


6) Gul stadsbil.

Morgan hade köpt sig en liten stadsbil:

-Hur fungerar bilen?frågade en kompis.

-Jodå,enda felet är att bilen är gul.

-Hurså?

-Jo,varje gång jag har nervevade rutor

kommer nån och stoppar in ett brev.


7) Porslinkrossning:

Fru Eriksson sitter vid en kaffetår hos fru Larsson:

-Så lungt det har blivit hos era grannar .Nyss var det ju ett väldigt oväsen.

-Så är det alltid hos Göranssons.Först kastar de porslin i huvudet på varandra

och sen sitter de tysta och limmar i hop bitarna


Det var historierna.Nu över till dom 4 svenska ordstäven.Mycket Nöje!

1)Ombyte förnöjer sa gumman,koka soppa på löständerna.(Stockholm)


2)Det var en god tjänst,sa kärringen,fick åka en halv mil för långt.(Roslagen)


3)Det var nära ögat,sa kärringen och slog sig på stortån.(Halland)


4)Det var klippt sa kärringen när gubben sa att det var skuret(småland)


Det var ordstäven.Nu över till dom 7 st Citaten.Mycket Nöje!


1)Att ta medicin är inte roligt,men att ha roligt är en bra medicin(Japanskt ordspråk)


2)Hemligheten till att ha ett privatliv är att inte svara på för många frågor om det(Joan Collins)


3)Livet är det som händer medan du gör upp andra planer(John Lennon)


4)Livet är jobbigt,det är jobbigare om du är korkad(John Wayne)


5)Livet är kort och det är här för att levas(Kate Winslet)


6)Livet består av 10% av vad som händer dig

och till 90% hur du reagerar på det(Charles R.Swindoll)


7)Fira ska vi,för livet är kort men ljuvt,det är säkert(Dave Matthews Band)


Det var även Citaten.Hoppas ni gillade dom?Jag gillar Citat,vet inte varför?lite kul

att både läsa och höra på.Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Gudrun,Rune.

Grattis till er.


Nu blir det att fortsätta vidare med denna Gråregniga Torsdag.Idag slutar simon

klockan:14:00 så han kommer lite tidigare än gårdagen då han var och spelade inne-

bandy.Blir att fortsätta vidare här,har ju lite att pyssla med.Över till nästa rad:


Nu får ni alla ha en fortsatt bra Torsdag,trots kiligt väder.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha en rikitgt bra Torsdag.Ha det så jätte bra...MARIA B.







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards