Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 23 november 2011

Av Maria Blicker - 23 november 2011 09:53

Morsning Korsning alla Glada!

Dags för ett inlägg igen,vilket börjar med

Dagens väder som är lika grått och dimmigt idag med

uppehåll som innan.Dagens Temperatur ligger på+4,0

grader exakt,knappast ngn värme,men ändå på plussidan.


igår kväll var jag iväg och tränade med Kören igen,vi skall ju

sjunga i kyrkan nu på Söndag när det är första Advent.Det ser

jag framemot,skall bli kul.I eftermiddag har jag tänkt att börja

plocka fram lite Adventsljusstakar så att dom finns på plats i alla fall.

Har kollat dom för ett tag sedan så att dom funkar och det gör dom.

Det är inga problem,Känns skönt att veta,men väntar några dagar till

med att sätta upp dom,blir mysigt sedan och tända dom i fönstren.

Lite mysigt med Advent tycker jag.


Idag är simon iväg igen,han skall spela Innebandy i eftermiddag så han kommer inte

förrän till kvällen.Han har en lång dag idag.Över till lite annat nu.Idag har jag letat upp

lite Roliga Norrlands Historier,men det är ju en helt annan dialekt än våran egen.Kul

med lite annat ibland.Det är 3 st.Det är även 2 stycken vanliga och sedan sist men inte minst

7 stycken Citat.Från mig till er alla.Mycket Nöje!


1) På Badstranden om sommaren:

-Ä dä inte lite onödigt varmt i vattne?

-Plask int så förbanat när du bada,du skrämm

ju bort fisken.

-Hä va no jädri onödigt åta ve skridskon'a ändå.



2) På rälsbussen:

-Je ståja vi är ju framme om en timme.

-Lät fönstre stå öppe.Hä dra så fint.


3) På Dansgolvet:

-Får jag lov,heller ska vi prat skootra?

-Nä tack.Jag git int dans,men jag har en renklämme å

två öl på rumme.

-Jag dans jävligt illa,men jag håll jävligt skönt.

-Hä ä varmt å dans i skooteroveralla.


Två stycken vanliga.Mycket Nöje:


4) Verkstadsråd:

-Hans bil är så skrabbig så när han kom till verkstaden med den

för oljebyte och översyn rådde de honom att behålla oljan och byta

bilen i stället.


5) Ni Dricker...

-Ni darrar så förskräckligt,dricker ni mycket?

-Nej goa Doktorn.Det mesta spiller jag ut.


Det var Historierna.Nu över till dom 7 st Citaten.

Mycket Nöje:


1)Att alltid vara en smula Barn-Det är att vara verkligt vuxen-Jevgenij A.Jevutus Jenki.


2)Sätt inte näsan i vädret-Du kan snubbla-Ryskt Ordspråk.


3)Vem som helst kan bli arg-det är lätt,men att bli arg på rätt person och

lagom mycket ,vid rätt tillfälle,av rätt sorts anledning och på rätt sätt-det är inte lätt-Arisoteles.


4)Ge varje dag chansen att bli den bästa i ditt liv-Mark Twain.


5)Det man inte vet,har man inget ont av-Skogis.


6)Svårigheter löser vi genast.Det omöjliga kan ta längre tid-Rasmunde Pilcher.


7)Allt slutar väl för den som kan konsten att vänta-Leo Tolstoj.


Det var även Citaten.Gillade ni dom?Hoppas det?Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Klemens.

Grattis till er!


En Liten Nyhet:Nu i dagarna har vi fått upp ett nytt Vindkaraftverk här igen,skrev för ett tag sedan

i ett annat inlägg i min blogg att vi fått upp ett,men nu har det kommit upp ett till,så det är två

stycken uppe här nu,så har tänkt att plocka med simon dit ngn dag här och åka och kika på dom.

Han är väldigt mycket för dom här vindkraftverken,pratar en hel del om dom och tydligen så är det

rätt många som är där och kikar också,så blir intressant att kolla på. Nä! alla som läser över till nästa rad:


Nu får ni allihop ha en fortsatt bra Onsdag.Det blir det här,kan inte sitta här hela dagen.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra...Ha en rikitgt bra dag...MARIA B.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Vädret

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards