Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 25 november 2011

Av Maria Blicker - 25 november 2011 18:19

Hej allihop! Tänkte gå ut med ett litet inlägg igen,

I morgon Lördag måste jag ta dagen här till att ägna

mig åt att få upp alla grejer här till Söndag när vi har

1:A Advent,så tyvärr går jag INTE ut med ngt inlägg

i morgon Lördag,men hoppas inte ni blir besvikna för det?

Söndag blir heller inget  då vi sjunger i kyrkan som är mitt

på dagen,så då blir heller inget inlägg,men är tillbaka på

Måndag 18/11 igen.


Under tiden jag är borta så får ni ta till goda med allt annat som

jag har lagt ut innan.Det finns ju en hel del roligt att läsa igen.

Kan meddela att jag skall byta Header nu innför Jul,skall bli kul

med lite annat att titta på nu,men ni lär märka när det blir.

Avslöjar inte vad? Håller det ett tag till....


Nu får ni alla ha en riktigt bra helg och en riktigt bra 1:A Advent!

Det skall jag ha i alla fall.Ha det så jätte bra...MARIA B.

Av Maria Blicker - 25 november 2011 10:09

Morsning Kornsing!

Måste bara börja med att tala om att

här blåser riktigt Ordentligt idag,riktigt

hör ibland hur det rycker tag i huset.

Blåste även ordentligt när jag gick med

simon till skolbussen.Det var ingen höjdare precis.


Kan även tala om att det ingår regn i den här blåsten också,

så inget roligt väder här,det kan jag säga direkt.Nu vet ni det.

Idag är det ju Fredag igen,och simon slutar tidigt idag.Han slutar

kl:13:00.Idag är han även iväg på Kaskad här i Skene och badar.

Simon brukar göra det på Fredagar,tycker det är jätte bra,så han får

chans att lära sig att simma.Det är inte bara simon,dom åker ihop med

Torestorps barnen här.Dom brukar åka buss dit. Nu över till lite annat.


Idag har jag letat upp lite Limerickar igen och lite Citat.Inga Historier idag,

måste variera lite,så det inte blir samma.Idag är det 6 stycken Limerickar

och 10 stycken Citat.Från mig till er alla.Mycket Nöje!


        Johans Limerickar.

1) Han blev missförstådd kantorn i Flen,

när han sade på körövningen sen:

"Nu var altarna bra

men vi måste nog ta

oss en titt på sopranernas b:n"


2) På möte i Hunnebostrand

blev det lätt karismatiskt ibland;

som när kyrkvärden sa:

"Dom som kaffe vill ha,

efter mötet kan sänka en hand"


3) På ungdomskörläger i Hearing

hänföll kören åt reproducering.

Ledarn ropaa tvär:

"Det var inte det här

som jag mena med ny rekrytering!


4) En lat komponist vid namn Fuchs

han skrev varken Hux eller Flux.

Ty han sa om sin fuga:

"Mitt comes kan duga

men föredrog faktiskt sin Dux"


5)En lat organist ifrån Tjörn

satt i flera år mest i ett hörn

När han slutligen sa:

"Jag ska öva idag

låg konserten två timmar framför`n


     Johan Gustafsson 2010.


En Limerick från Henrik Huldén:

6)Några finnar på is i Torino

var fantastico e molto fino

Tills de kom till final.

Då drog finnarna ner

el gardino.


Det var Limerikarna.Nu över till dom 10 stycken Citaten.

Mycket Nöje!


1)Då och då snubblar människorna över en sanning,men de flesta reser sig upp

och skyndar vidare som om ingenting hade hänt-Winston Churchill.


2)Att våga ändra åsikt visar att man är klokare idag än i går-Winston Churchill.


3)Evighet är en lång tid-särskilt mot slutet-Woody Allen.


4)Rikedom är bättre än fattigdom-om inte annat så av ekonomiska skäl-Woody Allen.


5)Jag har så enkel smak.Jag vill bara ha det bästa av allt-Oscar Wilde.


6)Om man säger sanningen kan man vara säker på att förr eller senare bli avslöjad-Oscar Wilde.


7)Logik tar dig från A till B.Fantasi tar dig vart som helst-Albert Einstein.


8)När vi accepterar våra gränser,kan vi passera dem-Albert Einstein.


9)Ingen hör annat än det de inte förstår-Goethe.


10)Vår herre har skapat nötterna,men han har inte knäckt dem-Goethe.


Det var Citaten.Hoppas att ni gillar dom?Finns ju så många jätte bra.

Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Katarina,Katja.

Grattis till er!


Nu skall jag fortsätta vidare med denna Gråregniga Fredag,

Ser inte roligt ut alls,blir att fortsätta stryka mina Gardiner

nu till Advent på Söndag,så att dom kan komma upp.

Ikväll skall vi ha lite mysigt framför Tv:n.Tänkte göra en paj.

Det skall bli gott. Över till nästa rad:


Nu får ni allihop ha en riktigt bra Fredag,trots Tråkigt väder.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Vädret

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards