Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Nytt inlägg med 12 stycken citat och en Dagens Tanke! Trevlig Läsning!

Av Maria Blicker - 4 augusti 2012 13:08

Morsning korsning alla Glada Människor!

Hoppas att ni mår bra denna sommar Lördag.

I morse kom det en del regn här,men nu är solen

framme igen,fast det är rätt blåsigt ute idag.Här

har vi en temperatur som idag ligger på+28,9 grader

klockan:14:00.Rätt hygglig temperatur faktiskt.Jag

gillar värme,bättre det än kyla.Nu får vi inte klaga,

bara vara nöjda.Nästa rad:


I Veckan kom Simon hem från Sin semester med mormor och

morfar i Hunnebostrand,så nu har jag honom hemma igen.Allt

hade bara varit bra,men han har ej badat något förståss,för det

var både blåsigt och lite sisådär med vädret när dom var där,inget

badväder.Känns rätt skönt att ha honom hemma igen,men kul när

han kan komma ut lite också.Nu har inte Simon och alla andra elever

så långt kvar på deras sommarlov innan dom börjar skolan,går ju där

åt nu,börjar ju även själv nu den 17/8,skall bli lite intressant faktiskt,

men det var många år sedan jag läste,men hoppas bara på det bästa.


Idag har jag letat en del Citat igen här på  nätet.Det är 12 stycken idag

och en Dagens Tanke som kommer längre ner sedan.Passar på att önska

er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer citaten.


1)Rensa ett hörn i din hjärna,och kreativiteten kommer genast

att fylla det-Dee Hock.


2)Om det är något du inte gillar,ändra det.Om du inte kan ändra det,

ändra din inställning-Maya Angelo.


3)Att få det du vill ha är långt ifrån lika viktigt som att dela med dig

av det du redan har-Tom Krause.


4)Ge inte upp!Början är alltid svårast-Okänd.


5)Lär dig av andras misstag,så som du lär dig av dina egna-Kazi Shams.


6)Livet är som en 10-växlad cykel;de flesta av oss har växlar vi aldrig använder-Charles Schultz.


7)Misslyckande är nyckeln till framgång;varje misstag lär oss något-Morihei Ueshiba.


8)Att somliga når stora framgångar är beviset på att även andra kan lyckas med det-Abraham Lincoln.


9)Tala inte så att du glömmer att lyssna-Okänd.


10)Ärlighet är det första kapitlet i boken om vishet-Thomas Jefferson.


11)Vi kan resa jorden runt i jakten på det vackra,men om vi inte har det

inom oss,kommer vi inte att finna det-Ralph Waldo Emerson.


12)Mät aldrig bergets höjd förrän du nått toppen.Då skall du se hur lågt det var-Dag Hammarsköld.


Det var dom 12 Citaten.Nu över till Dagens Namnsdag och Dagens Tanke.Dom kommer här:


Dagens Namnsdag är:Arne,Arnold.

Grattis till er!


Dagens Tanke:Tänk vad glad man kan bli av solen,

en fin vän som kommer med kaffe.Man sitter och pratar

om allt och ingenting en stund.Det är ett guldkorn i vardagen.


Nu blir det till att fortsätta vidare med denna Lördagen.Nu står middag

först på listan idag.Sedan blir väl att ta vara på vädret.Om ett par månader

så har vi kanske både snö och kyla,då tänker vi tillbaka på sommarens värme

som var.I kväll blir lite gott att äta.Det blir:Potatissallad och lite gott Kött.Alltid gott!


Nu passar jag på att önska er alla Läsare en riktigt fortsatt bra Lördag.Det blir det här.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen åter....

Ha det så jätte bra.Ha det så bra....MARIA BLICKER.



 
 
Ingen bild

Mamma

4 augusti 2012 15:04

Hejsan! Bra citat även idag. 6:an o 10:an gillade jag bäst. Ja, det var verkligen roligt att Simon ville åka med oss ut i husvagnen. Han är ju så snäll o fin kille. Ni får ha det så bra o stora kramar skickar jag med här.

Maria Blicker

5 augusti 2012 18:55

Hejsan!Vad kul att du tycker det,kul att du gillar dom citaten,själv gillar jag 5:an och även 10:an precis som dig,dom tycker jag är bra.Ja,Simon tyckte det var jätte kul att åka med er,kul för honom att komma hemmifrån lite och se lite annat än bara Öxabäck.Ni får också ha det så jätte bra.Ha det bra....

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 augusti 2012 14:50

Vad skönt att du har Simon hemma igen och att han har haft roligt trots bristen på badväder. Ja, tänk vad fort sommarlovet rinner iväg, men jag hoppas att skolstarten blir fin både för Simon och dig.
Idag fastnade jag direkt för nummer 2 Det tycker jag är rikigt kloka visdomsord. 12:an är också riktigt, riktigt bra.
Ha det gott!
Kram,
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Maria Blicker

5 augusti 2012 19:02

Hejsan!Ja,det var faktiskt lite skönt och samtidigt kul att se honom igen,blev lite tomt när han var i väg.Tack för det,det får vi absolut hoppas att det blir en bra start för oss båda,även om jag kommer att läsa några nivåer högre än Simon.Vad kul att du gillar dom citaten,själv gillar jag nr:5 och nr:10.Dom tycker jag är bra.Ha det så bra ni också....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards