Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Maria Blicker - 14 augusti 2012 11:41

Hej alla Glada! Hoppas att ni mår bra

en dag som denna?Här är allt bara som

det skall.Dags för ett nytt inlägg i min Blogg.


Igår var jag iväg med min Tgb på lite service i Borås.

Jag har ju köpt den i Borås och har även Servicen där.

Känns skönt att ha det gjort,men sjutton vad drygt det

är att köra,känns som man aldrig skall komma fram,känns

som ett seeeegt tuggummi om ni vet hur det känns?Mopeden

är ju inte precis som en bil,går ju ej lika fort.Jag hade med Simon

som satt snällt bakom hela tiden,inte ett gnällande från hans sida.

Det gick hur bra som helst,han var kanon redig.Kul att ha honom med.


Vi stannade,vilade på flera ställen,för att det inte skulle bil så jobbigt att åka,

och även för att det ej skulle bli jobbigt för Simons del,är ju tvungen att ta lite

rast också mellan körandet för att jag själv också skall orka köra vidare.Vi hade

riktigt tur med vädret också,var uppehåll hela tiden,rikitgt skönt att köra när det var

så bra väder,men jag är ej förtjust i alla dessa Lastbilar och långtradare som kör förbi

en.Nej dom gillar jag inte så varje gång det kommer en lastibl brukar jag stanna och låta

dom köra förbi,mycket bättre än att ha dom liggandes bakom mig,så väljer jag att göra.



När Servicen var klar valde vi att åka från Borås och ner mot kinna för att få lite att stoppa

i magen,vi åkte till Mc donalds som ligger där.Inte så ofta jag brukar att vara där,men lite

kul varje gång man åker dit.Simon gillar att gå på Mc Donalds.Sedan var vi runt i Kinna och skene

på lite olika ställen för lite ärenden.Lika bra att passa på när man ändå var där.Efter alla ärenden

när dom var klara,så gick färden hem mot Öxabäck igen,frågade Simon ett par ggr om man ville åka

hemåt och det ville han så vi åkte mot Öxabäck,men när vi kom hem så hade jag värk i båden ryggen

och bena,men som tur var så hade jag ju hela kvällen på mig att vila upp mig,så idag när jag skriver

detta så känner jag ingenting i kroppen så det känns skönt,lite jobbigt när det är så långt att köra.


Idag har jag letat upp lite citat igen här på nätet.Idag är det 10 stycken citat och en Dagens Tanke också.

Passar på att önska er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)När någon avvisar beröm vill han få beröm två gånger-Francois de la Rochefoucauld.


2)Hunden är människans sjätte sinne-Friedrich Hebbel.


3)Hundar skrattar också,men de gör det med svansen-Max Estman.


4)Livet är en resa.Ju mindre bagage man bär på,desto fler intryck kan man få med sig-Hanna Schygulla.


5)En sönderriven jacka är snart lagad;men hårda ord sargar ett barns hjärta-Henry Wadsworth Longfellow.


6)Barn är människor.Sedan blir de vuxna-Gert Udo Jerns.


7)Barn har mer nytta av förebilder än av kritiker-Joseph joubert.


8)Det bästa sätter att sprida information är att förpacka den i en person-J.Robert Oppenheimer.


9)Låt oss fatta oss kort.Världen är överbefolkad av ord-Stanislav Jerzy Lec.


10)Jorden kan du inte göra om.Stilla din häftiga själ.Endast en sak kan du göra;

En annan människa väl-Stig Dagerman.


Det var dom 10 stycken citaten.Hoppas ni gillade dom?Nu över till Dagens Namnsdag och även

till Dagens Tanke.Dom kommer här:


Dagens Namnsdag är:Uno.

Grattis till alla er!


Dagens Tanke:En liten tanke kan bli ett stort mästerverk.


Det var även Dagens Tanke,hade ej det i mitt förra inlägg,blev inget då,så passade på med ett idag.

Nu börjar Simon och en hel del elever skolan i morgon,blir skönt för dom att komma i det vanliga igen,

men kanske lite tråkigt för dom att sommarlovet nu är över,en sommar går så fort.Nu blir att ställa in

sig mot Hösten och mörkret och även vintern.Inte för att jag ser framemot vintern,men kan ju ej vara

utan den.vi måste alla igenom alla våra årstider oavsett vad vi gillar om dom.Jag gillar bäst våren och

sommaren.Gillar allt det fina som är på våren och sommaren.Vintern kan ju ha sin tjusning också,särskilt

när man närmar sig Julen och allt vad det innebär,det är ju alltid lite mysigt,även nyår.Det ser man ju

alltid framemot.På Fredag 17/8 blir det för min del att inställa mig på komvux.Det kommer bli spännande.


Nu passar jag på att önska er alla en fortsatt bra Tisdag och en fortsatt bra vecka.Det skall jag ha.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards