Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Maria Blicker - 7 augusti 2012 16:55

Tjena mors alla Bloggläsare och andra också!

Idag har vi verkligen inget vidare väder ute.

Regnar och blåser hela tiden.Nä inget väder

jag gillar precis.Var faktiskt ute och trotsade

regnet en stund,men det var med snabba steg

 vill jag säga,fick nästan andan i halsen.Fy och Usch!


Nu när jag tittar ut genom fönstret så bara det vräker

ner med Regn,känns som rena höstvädret,blir faktiskt

till och med lite mörkt innne när vädret är sådant ute.

Idag ligger temperaturen på +16,3 grader när jag tittar

på termometern.En viss skillnad från Sommarens+28 grader.


Idag har jag haft lite kontakt med Gymnasiet och komvux som jag snart

skall börja,var tvungen att ha lite information om hur allt kommer att fungera.

Fick i alla fall reda på att jag kommer hamna i en rätt stor grupp på ca 30 stycken,

så det blir nog bra,även om inte alla kommer att läsa samma ämnen,böcker och

sådant får vi reda på utav lärarna när vi börjar första dagen,så får väl i all fall ha

med Penna och papper samma dag som uppropet är.Första dagen blir en väldigt

bra dag,blir högst bara 1 timme så det blir en bra skoldag att börja med.Läsning

efter schema blir på Måndagen den 20/8.


Idag har jag letat upp en del roliga Historier och en del ordvitsar.Allt som allt idag

är det 14 stycken.Ingen Dagens Tanke idag.Den uteblir i detta inlägg.Passar på att

önska er alla läsare en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo! Ett skratt om dagen

känns bra för magen! Här kommer dom:


1)Åssbon har varit i Paris och fastnar i Tullen på Landvetter.

-Vad är det i flaskan?

-De e undergörande vatten från Lourdes.

Tullaren skruvar av kapsylen och sniffar.

-Hm,det luktar.

-Harrenadå,undrens tid e ännu inte förbi!


2)Åssbon ska åka till Paris.Damen på resebyrån frågar om

han kan franska.

-Jajjemän,svarar Åssbon.

-Parles-vous francais?

-Yes!

-Det är inte franska,det är Engelska!

Åssbon glatt överraskad:

-Oj! Kan jag Engelska me!


3)-Vet du varför Göteborgare gillar sportbilar och akvarium?

-De e ferrar i.


4)Det var en Norrman som skulle sopa taket på ett höghus.

Han kollade ut över kanten och sa:

-Titta,det ligger en 10-öring på marken.Han kutade ner ett par

våningar för att se om den låg kvar.Det gjorde den.Han fortsatte

ner,en 25-öring.Ännu längre ner:50-öring.O.S.V tills han var ända

längst ner och sa:

-J***ar,ett soptunnelock!



5)Vad är höjden av förvirring?

-Att ringa till sig själv och fråga om man är hemma.


6)Vad är höjden av glömska?

-Att åka hem från utlandssemestern för att kolla om man har

släckt lyset i badrummet.


7)Gillar du inte ditt utseende?

-Tvätta fönsterrutorna så ser du bättre ut!


8)När man smugglar ut sin kompis till västberlin i en resväska

måste man säga åt honom att vara väsktyst.


9)Vad gör brandmännen på rasterna?

-Snackar Slang.


10)Varför är bladlöss så små?

-Dom har fastnat i växten.


11)Vad sade jägaren som missade ankan med en hårsmån?

-Jäklar,han duck(a)


12)Två Torsten-en slö och en Flinck.


13)Bryggarbetaren blev överkörd när han lastade öl,

nån lade in backen.


14)Smed fick ringa Anticimex hade smedjan full av loppor,

Anticimex bara garvade,det var svetsloppor.


Det var dom 14 stycken!Hoppas ni fick er ngt gott skratt?Lite roligt skall man ha i livet också.

Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Dennis,Denise.

Grattis till er!


Idag blir inlägget lite sent,men det får bli så idag eller som ordspråket säger:

"Bättre sent än aldrig"Det tycker jag stämmer rätt bra faktiskt.Nu blåser det fort-

farande och regnet bara öser ner.Fy bubblan vad kiligt! Jag gillar det inte,men kanske

finns ngn därute som gör det?Då säger jag bara "Grattis till er" Nästa rad:


Nu passar jag på att önska er alla som läst i min blogg idag en fortsatt bra Tisdag och en fortsatt bra onsdag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.


PS.Hoppas på bättre väder snart.DS

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards