Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Maria Blicker - 9 augusti 2012 13:01

Tjenixen på Dixen allihop!

Hoppas ni mår bra denna Sommar Torsdag.

Det gör jag för idag har vi äntligen fått tillbaka

värmen och den härliga solen.Jag gillar detta.

Idag visar termometern på+26,6 härliga grader.

Jag gillar detta.Bättre än det regniga och blåsiga

vädret vi har haft nu i flera dagar,så helt rätt att

detta vädret kom nu.Nu behöver vi solen och värmen

ett tag tycker jag,får gärna vara i flera dagar,gör inte

mig något tvärtom,får gärna vara kvar.


Igår kväll kom Lennart hem lite tidgare än vanligt han hade

varit och kört uppe i Mariestad och skaraborgslän hela dagen.

Han hade kört sjukresor där uppe,så skönt när han är lite tidigare

ngn dag också,inte sen som han ofta är.Så den kvällen var bara bra.

Idag Torsdag är han i gång igen.Nu går snart dagarna mot sitt slut,

dags att börja ta tag i studierna på allvar,skall bli lite spännande detta

tycker jag.Lite kul att lära känna lite nya människor.Alltid kul.Nästa rad:


Idag har jag letat lite Roliga Historier.Det är endast 3 stycken idag,inte så många

som mitt förra med 14 stycken.Idag är det med "Farbror Torsten.com."Det var

ett bra tag sedan,men dom är lite längre,så därför inte så många idag.Passar på

att önska er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!"Ett skratt om dagen är bra för

magen"Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Webbmastern för Farbror Torsten.com hade svåra skallskador och låg på sjukhuset.

-Hur kunde du bli så här illa skadad?undrade läkaren.

-Jag lekte flygplan och drack bensin,svarade Farbror Torsten.

-Men det får man väl inga skallskador av?

-Nä,inte först.Men sen tog bensinen slut,och då störtade jag!


2)Webbmastern för Farbror Torsten.com extraknäckte som bagare.

Farbror Torsten hade ett alldeles speciellt sätt att rulla sina bullar.

Han rullade de nämligen mot sitt håriga nakna bröst.En dag gick fru

Jönssson förbi och fick se honom i aktion.När hon sedan träffade en

vännina som kände Torsten berättade hon naturligtvis vad hon hade

sett,och svaret blev:

-Om fru Jönsson tycker det verkar underligt när han bakar bullar då skulle

hon se när han gör hålkakor...


3)Webbmastern för Farbror Torsten.com berättade för sin vän Grin-Olle att

en god vän just dött.

-Vad hände?frågade Grin-Olle.

-Först ramlade han från taket och ner till översta våningens balkong.Han höll i

räcket,men det gick av.Sen ramlade han ner till andra våningens balkong.Han

höll tag i räcket,men det satt fast i väggen och räcket och väggen brast.Ett stort

fett hål i väggen blev det.Han ramlade ner bland skärvor,damm och glassplitter.

Han föll till första våningens balkong där han tog tag i en blomkruka som stod

på räcket men den satt inte fast,så han ramlade ner på backen.

-Så hemskt,snyfftade Grin-Olle.Dog han när han damp ned i gatan?

-Nej,men han hade ju sönder hela vårt hus,så jag sköt honom!


Det var dom tre Historierna.Hoppas dom gladde er.Nu över till Dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Roland.

Grattis till alla er!


Idag har jag ingen Dagens Tanke.Det kommer i ett annat inlägg sedan.Nu blir att återgå

 till Dagens sysslor och ta vara på det fina sommar vädret sm har kommit.Nu passar jag

på att önska er alla läsare en riktigt bra fortsatt Sommar Torsdag och en riktigt bra Fredag

och en riktigt bra Helg!Det skall vi ha.Återkommer med nytt inlägg lite senare,och innan jag

börjar studera givetvis,sedan får vi se hur jag lägger upp inläggen.Blir väl upptagen sedan.


Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha en riktigt bra dag.Ha det bra...MARIA BLICKER.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards