Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Maria Blicker - 18 augusti 2012 12:44

Hejsan!Alla Glada!

Hoppas att ni mår bra?

Här mår vi bara bra.idag är

Lennart lite Ledig igen.Han har

tagit ett break idag.


I morse när vi vaknade så regnade det här.

Det vräkte ner med regn,var lite kiligt att se

när vi har varit vana vid den här härliga solen

nu ett tag.Det var ingen kul syn att se regnet.

Just nu klockan 13:20 så har vi uppehåll men

mulet fast en del blåst.I går Fredags 17/8 så drog

mina studier äntligen igång,men det var ingen lång dag

Var ca:1 timma bara,mest för upprop och lite allmän

information om skolan och alltihop.Intressant vill jag säga.


Nu på Måndag 20/8 så blir det dags för läsning efter Schema.

pratade även med lite lärarna som jag kommer att ha där,verkar

vara väldigt bra allt vad gäller upplägg så installationen blir 08:15

på Måndag då blir att infinna sig på plats.I går körde jag tgb ner,men

i fortsättniningen blir det buss som kommer att gälla från Öxabäck-Skene.


Idag har jag letat en del citat igen.Idag är det 10 stycken som gäller.Passar

på att önska er alla en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Jag är inte det som hänt mig.Jag är det jag väljer att vara-Carl Jung.


2)Resan är mycket enklare när du inte bär på ditt förflutna-Sheila Burke.


3)Oroa dig inte för hur långt du måste gå-gläds åt hur långt du har kommit-Okänd.


4)Ta ett djupt andetag,plocka upp dig själv,damma av dig,och börja om på nytt-Frank Sinatra.


5)Du mognar den dagen du har ditt första riktiga skratt-åt dig själv-Ethel Barrymore.


6)Gör det!Vad du än vill göra,gör det nu!Antalet morgondagar är begränsat-Michael Landon.


7)Den enda källan till kunskap är erfarenhet-Albert Einstein.


8)Alla problem blir mindre om du konfronterar dem istället för att ducka-William F.Halsey


9)Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelse just där du är-inte runt knuten-Okänd.


10)En vän är en människa i vars sällskap jag kan vara uppriktig-Ralph Waldo Emerson.


Det var dom 10 stycken Citaten.Hoppas ni gillar att läsa dom?Nu blir att ge sig till

Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Ellen,Lena.

Grattis till er!


Idag har jag ej ngn Dagens Tanke.Det blir i ett annat inlägg sedan.

Nu blir att fortsätta vidare med denna Lördagen,får se vad den kommer

att bli....Till kvällen kommer vi att äta lite gott framför Tv:n igen.Brukar

alltid vara lite gott med ngt när det är helg!Nu kommer det att dröja ett

bra tag innan jag kan lägga in nästa inlägg igen,har ju mina studier att

tänka på nu,så måste gå in för dom först nu.Allt det andra får komma sedan.


Nu passar jag på att önska er alla Läsare en riktigt fortsatt bra Lördag och Söndag

och även en fortsatt bra Vecka.

Tack för att du besöker min Blogg.

Välkommen tillbaka....

Ha det så jätte bra.Ha det bra....MARIA BLICKER.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards