Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Maria Blicker - 22 augusti 2012 18:27

Tjenamors på er!

Mår ni bra?Hoppas det!

Usch idag när jag skulle köra TGB

hem från Komvux i Skene så spöregnade det.

Det var ingen kul syn att se,men visste från gårdagen

att regnet skulle komma.Den här gången hade jag faktiskt

tro det eller ej så hade jag regnkläder på mig när jag körde.

Regnet var ju ej kallt,så det var ju ingen fara så,men det var

inte kul att köra i regnet.Det var det inte.Regnet minskade när

jag närmade mig Öxabäck,så när jag kom hem,hade regnet slutat.


Ieftermiddag har det fortsatt att regna av och till även solen har varit framme

lite då och då,så lite blandat väder idag kan man säga.Idag hade jag en kort dag,

så slutade tidigt idag,åkte efter 12:00 hade bara en lektion idag,det var Svenska.

I morgon Torsdag har jag desto fler lektioner så dagen blir längre i morgon.Lektionerna

är upplagda lite olika,vissa dagar längre,vissa kortare så dagarna varierar.


Idag har jag letat lite citat igen.Denna gången är det 10 stycken.Passar på att önska er en

Trevlig Läsning!Mycket Nöje!Håll till Godo!Här kommer dom:


1)Där ingen nyckel passar öppnar tålamodet-Svenskt ordspråk.


2)Det är bättre att vara skicklig i en syssla än att vara en klåpare i hundra-Japanskt ordspråk.


3)Skrattet är själens solsken och utan solsken kan ingenting leva eller växa-Wayne Dyer.


4)Mod är att göra det man inte vågar-Okänd.


5)Misstag är det vi gör för att lära oss-Okänd.


6)Det vi väntar oss,inträffar sällan.Men det vi minst anar brukar hända-Okänd.


7)Med undantag av föräldrar vet alla människor hur man uppfostrar barn-Robert Lembke.


8)Enda anledningen till att tiden finns är för att allt inte skall ske på en gång-Albert Einstein.


9)Att vara stark är inte tillräckligt,man måste vara tillräckligt stark-Alexander Weiss.


10)En stor humorist är rolig när det passar honom.En halvstor humorist  är rolig när det

passar publiken.En liten humorist är rolig när det inte passar sig-Rune Jonsson.


Det var dagens 10 citat.Hoppas ni gillar dom?Nu över till Dagens Namnsdag och även en

Dagens Tanke har jag idag också...Dom kommer här:


Dagens Namnsdag är:Henrietta,Henrika.

Grattis till er!


Dagens Tanke:Känslor är som åska,det är så mycket lättare att andas efter en urladdning.


Det var även Dagens Tanke.Nu blir det till att gå och fortsätta vidare.Både dagen+eftermiddagen

har redan passerat när jag skriver detta.Kvällen är i antågande,så blir ett litet sent inlägg idag,men

"bättre sent än aldrig"som ordspråket säger.Lennart har kört idag,så han dyker snart upp här.I morgon

Torsdag dags att bege sig mot en ny dag och studera vidare.Dagen blir väl som idag,lite blandat väder

skulle jag kunna tänka mig,om inte annat får solen gärna vara framme hela dagen,men det tåls att se

vad morgon dagen ger för väder när vi vaknar i morgon....


Passar nu på att önska er alla läsare en fortsatt bra onsdags kväll och en bra Torsdag även resten av veckan.

Tack för att du besöker min blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra.....MARIA BLICKER!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards