Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Onsdag och lite vardag med Roliga Gåtor+Roliga Histoirer,så ta till Godo...

Av Maria Blicker - 28 september 2011 10:04

Hej igen! Nu har jag suttit och letat lite

på datorn igen efter både Gåtor och Historier.

Hittade en del,men dom får ni inte förrän längre ner.

Idag på morgonen har simon mått lite illa,så idag håller 

jag honom hemma,så han får vila sig lite.Har pratat med 

skolan,men där visade det sig att där fanns inga sjukdommar,

så hoppas på att han kan gå i morgon igen.Kan väl vara något 

tillfälligt också?


Igår var jag iväg på Kören och tränade igen,var riktigt roligt igår.

Fick lära oss en ny låt,alltid kul med lite nytt.Måste säga att den var

riktigt rolig.Vi fick även lite Fika också,brukar vi alltid göra.Låten som 

vi fick lära oss heter:Tourdion.Kanske inte säger er läsare så mycket

men den var riktigt rolig att sjunga i alla fall.


Just nu när jag tittar ut genom Simons fönster så ser inte vädret

något vidare ut,rätt gråmulet och temperaturen visade +13 grader,

så får väl se vad dagens väder kommer att bjuda på.Har inte sett så 

noga för idag,var ju ej hemma i går kväll,så blir lite spännade att följa 

dagen vad den kommer att ge för slags väder...


Nu tycker jag att det börjar bli dags för Dagens Gåtor och Historier,så vi 

spiller inte mera tid utan går raskt till att dra i gång dom.Här kommer dagens 

Gåtor+Svar.Önskar er en Trevlig Läsning!Håll till Godo:


1)Vad säger islänningarna när dom slår sig?

SVAR:Jöklar.


2)Dansar Araber Foxtrot?

SVAR:Nej.Dom shejkar.


3)Vad heter grisens identitetshandling?

SVAR:Fläsklägg.


4)Ser du vad det står här:

umop apisdn?

SVAR:Vrid och vänd på Engelska.


5)Vilket fack tillhör personalen på GB-glass?

SVAR:Frysfacket.


6)Vad får man om man korsar ett

jehovas vittne med en satanist?

SVAR:En glad liten jävel som går från dörr

till dörr och ber folk dra åt helvete.


7)Vad heter Turkiets högsta berg?

SVAR:Kebabnekaise.


8)Vilket djur kan man ta bort första bok-

staven på,så det blir en dryck?

SVAR:Svin-Vin eller föl-Öl.


Det var Gåtorna för idag.Hoppas inte ni tog illa upp på Gåta nr:6?Nu över till

Historierna Önskar er Trevlig Läsning även här! Håll till Godo:


1)Bellman satt hemma och tittade på fotboll då hans 

fru kom in och frågade:

-Vad står det i matchen?

-3-0 till sverige,sade Bellman.

-Oj,vilka är det som har gjort mål?

frågade frugan och slog sig ner i soffan.

-Det var Andersson och två andra som hette repris.


2)Busungen sven är inte förtjust i att tvätta sig,

så hans mamma måste tjata på honom att tvätta öronen.

-Men mamma,säger sven argt.Jag tvättade öronen igår,

sedan dess har jag inte använt dom.


3)-Varför har du tagit bort hastighetsmätaren på din bil?

-Jag behöver den inte.Vid 50 skakar bilen.Vid 70 dörren,

och vid 90 löständerna.


4)-Spolar du vatten på tavlorna?

-Ja,har du aldrig hört talas om konstbevattning,

svarade den Norske konstnären.


5)Två Norska Astronauter var ute i rymden

när det blev fel på raketen.Den ene gick ut för att kolla,

när det var klart knackade han på dörren för att bli insläppt,

då sade den andra:

-Vem där?


Det var Historierna.Hoppas ni gillade dom?Det gör jag i alla fall.Nu blir att

fortsätta vidare med dagens pyssleri,så bäst att logga ut,men innan jag gör det

så skall jag ge er Dagens Namnsdag.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Lennart,Leonard.

Grattis till er!


Nu vill jag verkligen ha sol,vart har den tagit vägen?

Ja,ja,"Den som väntar på något gott,väntar aldrig för länge"

som Ordspråket säger...


Nu får ni ha en jätte bra dag alla som läser detta.

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.


 
 
Ingen bild

Mamma

29 september 2011 11:24

Hej igen!
Sitter o läser din blogg idag torsdag. Du undrar vart solen tagit vägen. Nu när jag tittar ut skiner solen från en nästan klarblå himmel. Kul för vi skall ut med husvagnen över helgen. Det blir sista ggn innan vi ställer in den över vintern. Ha en trevlig helg o stor kram som vanligt från lilla mamma.

Maria Blicker

2 oktober 2011 11:45

Hej!Oj har inte varit här på bloggen på några dagar,först idag sedan länge,men nu skall jag svara:Jag gjorde det i Torsdags,men idag och igår har vi ju haft sommarväder+sol,även idag när jag kollar ut så lyser solen här,jätte skönt,men det blir väl sista nu på ett tag,skall ju blir sämre nu igen,lite synd,solen gör mig ingenting.Ja,jag vet ju att ni skulle ut med husvagnen,ni får ju bra väder i alla fall,du får berätta mer sedan.Ni får också ha det så jätte bra,skall lägga ut ett nytt inlägg idag,tänkte jag.Ha det bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards