Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Maria Blicker - 15 september 2011 09:28

Hej på er! Nu har jag inte skrivit på ett bra tag.

Har ju haft lite uppehåll.Det har varit rätt skönt 

faktiskt,och kunnat ägna sig åt andra saker i stället,

men nu är det dags att berätta vidare så det ej går

för länge.


Nu i dagarna har vi ÄNTLIGEN fått rivet våran gamla

ladugård som hängt lite på trekvart i flera år,och måste 

säga att det känns jätte skönt,för det har sett hemskt ut,

vi har haft en grävmaskin här som har gjort jobbet.Nu ser

det mest bara tomt ut där den har stått.


Det blev en hel del skräp och bröte,skrot+rök efter,men det har vi 

lagt i en skrot hög som skall komma hit och hämtas,för det vill vi absolut

inte ha liggandes,så det blir bättre sedan när vi slipper se högen.


Vi har även efter väldigt väldigt lång tid lyckats få ut vårat gamla akvarium som vi 

hade till våra fiskar,det fick åka ut igår.Tyckte det var lika bra när vi ändå inte 

har något intresse för det,så nu är det också borta,så nu fick vi bättre plats när det

åkte ut.Vi håller även på att få ordning på våran väg ut i skogen,så just nu känns det rätt skönt att veta att det har hänt lite här.I bland så bara man måste rycka i,

så nu kan ingen komma och klaga på våran ladugård,för den finns inte längre.

Nu är den borta.Känns riktigt SKÖNT!


Jaha vad berättar vi nu då?Jo kan förmedla att vi har ett ganska gråmulet väder

och regn utanför fönstret just nu,men det var ju knappast någon nyhet,för det vet vi ju hur det ligger till på väderområdet,var ju till och med storm här i veckan och 

väldigt blåsigt.(Katia)Fy så det blåste.


Nä!Nu tycker jag att vi går över till något roligare än att ta upp om vädret,så därför går vi raskt över till lite nya Gåtor och Historier igen tycker jag,så ni som vill hänger med till nästa rad.För nu drar jag i gång dom.Håll till Godo:


1)Vad kan man kasta överallt utan 

att förlora det?

SVAR:Blicken.


2)Vad får man inte göra ombord 

på ett fartyg?

SVAR:Sänka skepp.


3)Vet du vad jag gör 

i fall jag får ett inbrott i 

mitt hus?

SVAR:Får utbrott.


4)Hur ser man att det är en tupp 

på kyrkan?

SVAR:Det ligger inga ägg under honom.


5)Vet du vad det är för likhet 

mellan dig och spegeln?

SVAR:HaHa! Fundera på den,du?


6)Vi säger att du är en Taxi-Chaufför.

Du åker 5 meter och plockar upp en kille.

Sen åker du 5 meter bakåt och plockar upp en

annan kille sen åker du 30 meter fram och plockar

upp 3 killar.Det får inte plats i Taxin.

-Hur gammal är du då?

SVAR:Du är ju taxichauffören...

(Lika gammal som du är)


Det var Gåtorna.Nu blir det lite Historier.Dom kommer här:


1)Börje satt på trappan 

och sög på sin pipa.

-Jag tror du tycker mer om din pipa 

än vad du tycker om mig,gnällde hans hustru.

-Ja,det kan du ge dig på muttrade Börje.

För det fina med pipan är att man kan skruva 

av huvudet när den är sur.


2)Cirkusdirektören stod framför det 

sammanfallna cirkustältet fylld av 

vrede och röt:

-Gud nåde den som gav elefanten nyspulver.


3)Kandidatern till sin professor:

-Jag har funnit professorns paraply.

Det finns på lagret för tillvaratagna effekter.

Professorn:

-Märkligt.Där har jag aldrig satt min fot.


Det var dom historierna,nu blir det inga mer i detta inlägget.

Nu är simon i skolan.Han slutar kl:14:00 idag.I morgon slutar han kl:13:00.

Kan just undra hur vädret blir här under dagen,om det blir regn eller om det blir sol och fint.Det tåls att se...


Ha det nu så jätte bra alla som läser detta

Tack för att du besöker min Blogg.

Välkommen tillbaka...

Ha en jätte bra dag.Ha det bra...MARIA B.








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards