Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 9 september 2011

Av Maria Blicker - 9 september 2011 09:11

Hej igen!

Bli nu inte förvånade jag skall inte 

blogga vidare.Tänkte bara lägga ut lite 

nya historier och lite nya Gåtor som ni 

kan lägga ögonen på nu.Ni har väl läst 

dom andra hundra ggr redan,så jag tänkte

att det kanske är dags att ge er lite nytt.

Så här kommer dom.Håll till Godo:


1)Lille Karl och hans syster siv hade fått

en tjuga av sin morbror och gick till kiosken 

för att handla.Deras morbror sa att de skulle 

dela lika på pengarna.När de kommer hem

frågar morbrorn hur mycket dom fick var.

-Jag fick 16 och siv fick 4,svarar han och ler.

-Men lille karl kan du inte räkna?

-Jo,jag kan det men inte siv...


2)En ung vacker kvinna kom in i en affär

och frågade vad ett klänningstyg kostade.

För er kostar det bara en kyss,sa den manlige

expediten galant.

-Det var billigt,svarade hon.Jag tar fem meter,

men ni får komma hem med det.

-Så gärna,så gärna.Vilken tid passar det?

-När som helst på dagen.Min farmor betalar

och hon är alltid hemma.


3)Sedan en tid tillbaka har jag fått hotelsebrev

som jag är alldeles maktlös emot.

-Gå till polisen,så hjälper de dig.

-Det tror jag inte.Breven är från Kronofogden.


4)Kollegan till en lapplisa som dött gjorde en in-

samling för att hjälpa hennes anhöriga och alla bi-

drog med 10 kr.Även stadens köpmän som ofta åkt

fast för felparkering fick en förfrågan om ett bidrag.

Till allas förvåning drog han fram en hel hundralapp.

Insamlarna förklarade att de inte kunde växla,men fick svaret:

-Det gör inget.Behåll resten och begrav fyra lapplisor till.


Nu över till 3 st Gåtor som ni kan fundera över,svaren får 

ni som vanligt.Håll till Godo igen:


1)Mitt första är en vätska klar som vi behöver 

alla dar.Mitt andra står på varje bord runt hela 

vår jord.Av mitt hela blir alla växter glada-det är

så skönt att få bada!

SVAR:Vattenkannan.


2)Jag har massor av ögon men kan inte se.

Vänder jag ett öga mot dig,har jag sex andra 

vända från dig.Vänder jag två mot dig,har jag

fem vända från dig.Vänder jag tre mot dig,har 

jag fyra vända från dig.

SVAR:Tärningen.


3)Det var en gång en oxe som befann sig i en 

inhängnad så hög att han inte kunde hoppa över den,

och med så täta spjälar att han inte kunde klämma sig 

ut någonstans.Han kunde inte heller krypa under den,

och någon grind som gick att öppna fanns inte.Men han 

lyckades ändå komma ut.Hur bar han sig åt?

SVAR:Han flög ut,det var en talgoxe.


Nu får ni klara er med  detta tills jag tar upp 

bloggandet igen.Nu har ni lite nytt ett tag framöver

tills ni läst detta hundra ggr igen.


Tack för att ni Besöker min blogg.

Välkomna åter...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards