Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Maria Blicker - 23 september 2011 12:14

Hej alla glada Människor!

Hoppas ni mår bra?denna regniga 

Fredag,det vräkte ner här för en stund sedan.

Usch! Jag gillar det inte.Vill hellre ha sol och 

fint väder,då mår man bättre,man blir på ett 

bättre humör om man säger så.Ni förstår nog?


Idag har jag simon hemma.Det är studiedag på skolan,så

han är hemma här,lite skönt att ha honom hemma också.

Nu har jag lyckats lösa Marcus för morgondagn,har pratat med 

KSB.Dom kör hit han,och vi kör tillbaka Marcus.Lennart skall vara 

lite ledig här i morgon,vi har efter mycket lång väntan ÄNTLIGEN

lyckats få hit våran efterlängtade ved.


Skulle egentligen fått hit den redan i våras,men det har dragit ut så 

på tiden,så nu kom den för ett par dagar sedan,så den skall lyftas av 

från en kärra som den står på i morgon,så här blir att ta hand om den 

i morgon,så därför passar det bra för oss att köra tillbaka Marcus i morgon

Tycker det skall bli jätte kul att han kommer hit,Ser framemot det.Blir kul!


Hoppas bara på att det blir hyfsat väder när vi skall ta hand om veden,inget kul

om det blir en massa regn.Det hoppas jag verkligen inte.Vi kommer ej att stapla den,det är bara så den kommer in nu så fort som möjligt.


Nu över till lite Gåtor och Historier igen,som vanligt ni som vill hänger med till 

nästa rad,för nu drar jag i gång dom.Önskar er en Trevlig Läsning!Håll till Godo:


1)Vilken kedja vill ingen människa bära?

SVAR:Fjällkedjan.


2)Vad är det för likhet mellan en magnet och en vacker flicka?

SVAR:Dragningskraft.


3)Vilket lock används aldrig till en kastrull?

SVAR:Ögonlocket.


4)Vad är det för likhet mellan en tipskupong och en järn-

vägsövergång?

SVAR:Båda har blivit korsade många gånger.


5)Vad är det för likhet mellan dig och mig?

SVAR:Vet du inte det borde du nog prata med en psykolog.


6)Vad är det för skillnad mellan en elefant och en flotyrmunk?

SVAR:Man kan inte doppa elefanter i kaffet.


Det var gåtorna,kör bara 6 stycken idag,men det kommer därimot desto 

fler roliga Historier,så håll till Godo:


1)Japan får nu så mycket kritik 

att landet borde döpas om till Nejpan.


2)-Går du i skolan min gosse?

-Ja.

-och hur gammmal är du då?

-8 år.

-Jag är 50 år och går också i skolan.Då kanske du 

kan gissa vad jag är?

-Dum,förståss!


3)Pappa stefan ligger och sover i 

sängen då lilla Anna hoppar upp i sängen 

och ropar:

-Pappa,pappa,vakna.Du glömde ta sömnpillerna!


4)Dottern upprört till sin mamma:

-Vad hette stationen vi nyss passerade?

-Vet inte,svarade mamman.

-Jaha,det är väl inget att göra åt,

suckade dottern.

-Vad gällde saken?frågade mamman nyfiket.

-Lillebror hoppade av där.


5)Det hade varit jordbävning i hemtrakten varför 

den Italienska familjen skickade  sin lille son till släktingar

i södra Italien.Redan efter ett par dagar fick familjen ett telegram:

-Returnerar pojken skicka jordbävningen i stället.


6)-Min son,priserna går bara upp och upp.

Finns det inget som går ner?

-Jovisst.Mina Betyg!


7)Fröken skriver ordet protestant 

på tavlan och frågar vad det betyder?

Lille Kalle:

-Protes-tant?Det måste vara en kärring med löständer.


8)-På min semester skall jag åka till sikte!

-Va?

-Dem sade nämligen på SMHI att det var bättre väder i "sikte"


9)-Hur ser man att en bil kommer från Kina?

-Det är en jädra rishög!


10)-Vad säger man i Afghanistan när någon ljuger?

-Kabullshit!


11)-Hur kan Israel ha en katt som premiärminister?

-????

-Jo,det är ju en katt som heter Nettan,Nettan Mjau!


Det var Histoirierna för denna dagen.Nu blir det inga mer.

Nu skiner solen här igen,skönt att den vill visa sig lite.

Bättre än regnet.Kanske inte hinner skriva på bloggen här i 

morgon,skall ju ta vara på våran ved,kanske låter väldigt sent,

men finns ju ett ordspråk som heter:"Bättre sent än aldrig"så får 

väl lyda  efter det.


Nu skall jag gå och fortsätta vidare med dagen vad den har att bjuda på,

men skall ge er Dagens Namnsdag innan.Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Tekla,Tea.

Grattis till er!


Till kvällen väntar lite mys framför Tv-n,är ju Fredag igen.

Dagarna går alldeles för fort,men skönt att tiden rör på sig i alla fall...


Ha det nu så jätte bra alla som läser detta.

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha en jätte bra dag.Ha det så bra...MARIA B.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards