Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Maria Blicker - 18 september 2011 11:22

Hej på er!

I går var jag och simon i Göteborg igen.

Vi hade en riktigt rolig dag faktiskt,vi brukar 

gå till Nordstan.(5:an)Det är kul att gå där och 

kika i alla affärer och självklart allt folk som passerar där.


Vi började med att gå till MC -Donalds,simon vill gärna gå dit 

och äta,för han får ju en grej som följer med Happy meal varje 

gång,så jag brukar följa med simon dit.Efter det gick vi och köppte 

ett par skor till simon.Hans andra var trasiga på framsidan så han be-

hövde nya.Fick tag i ett par rikitgt snygga(lågskor) med snören på fast 

han behöver inte knyta dom.Dom ser lite knepiga ut,men det är nämligen 

sådana som han bara spänner över själv,så dom klarar han.Simon gillar inte

med snören på.


Efter skorna gick vi mest runt och kollade lite,sedan gick vi in i en Godis

affär,gissa om simon vaknade?Den affären gillade han,så där blev vi en liten 

stund.Jag passade också på att köpa med lite.(Det kan man ju inte låta bli när 

man går i en sådan affär,lite svårt.)När vi betalat gick vi vidare.Efter yttelrigare 

ett par timmar när tiden hade rusat i väg,så bestämde vi oss för att dra oss ner 

mot Liseberg och när vi kom dit så var klockan bara 16:30.Det var över två timmar kvar tills Lennart skulle hämta,så för att fördriva tiden mer så tog jag 

med simon in till Liseberg.Det tyckte han var kul.


När klockan blev 19:00 så kom Lennart och mötte oss,och färden gick vidare mot

Öxabäck,så den dagen var riktigt lyckad framtills dess att det började regna.Det 

kom när vi åkte därifrån på kvällen,så det var mindre kul,men man rår ju inte på 

vädret.Vi kan ju ej styra det.


Nu över till lite Gåtdags igen.Denna gången lägger jag bara ut Gåtor,inga 

Historier.Ni som vill hänger med till nästa rad,för nu kör vi.Önskar er en 

Trevlig Läsning! Håll till Godo:


1)Vad heter Englands blötaste djur?

SVAR:Nederbird...nederbörd.


2)Dessa är en slags orkester vars frisör

har tatt semester.Av drottningen har de fått

ordnar,men har inte blivit lordar.

SVAR:The Beatles.


3)Är öresundsbron maskulinum eller femininum?

SVAR:Maskulinum.För det är ju far-vatten.


4)Dina armar är långa,

dina ben är sega.

Ditt huvud är inte helt i ditt styre.

Dina ögon ser guld.

Dina öron har svårt att hänga med.

Vad är du?

SVAR:Full.


5)Om ett kilo av mig du väga kan,

vare sig du är kvinna eller man,kan 

jag lova att du får det som gåva.

SVAR:Rök,dimma.


6)Du drömmer att du är ute på promenad

tillsammans med två av dina bästa vänner.

Ni går på en bro över en brusande fors,och 

två att dina vänner ramlar i forsen.Du vet att 

du inte orkar rädda båda två.Vad ska du göra?

SVAR:Vakna så fort som möjligt.


Det var Gåtorna för denna gången.Hoppas ni gillar dom?

Nu skall jag snart bege mig ut i friska luften och pyssla med

lite annat och fortsätta vidare med dagen.Innan jag drar mig ut,så 

ger jag er Dagens Namnsdag som kommer här:


Dagens Namnsdag är:Orvar.

Grattis till alla er.


Nu får ni ha det så jätte bra allihop.

Tack för att du besöker min Blogg.

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards