Marias Humor och Vardagsblogg

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Maria Blicker - 16 september 2011 11:40

Morsning Korsning alla Glada!

Blir lite sent med skrivandet idag,

men finns ju något som heter "Bättre

sent än aldrig"som ordspråket säger.


Hade lite annat att pyssla med på morgonen.

Blir ju så i bland.I dag har vi fredag igen och 

helgen står för dörren.Idag lyser solen äntligen 

ute,och vinden har lagt sig,riktigt skönt.

Jätte härligt väder ute.Vilken skillnad från när det 

blåste så i veckan.Helt otroligt!Skall faktiskt inte klaga.


I morgon har jag lite planer på att ta med simon till Göte-

borg igen,kanske verkar lite konstigt att jag bara åker dit hela

tiden,men jag tycker det passar så bra när han ändå jobbar där,

och så åker vi med tillbaka när han har slutat.Det kan ju inte bli 

bättre.Kul att hitta på lite i mellanåt,och så skulle det ju bli

hyfsat bra väder i morgon också sade dom på tv så då får vi 

ju en dag med sol i alla fall.Kul


Nu över till Gåtorna och Historierna,och som vanligt så följer 

svarerna med till Gåtorna.Ni som vill hänger med till nästa rad

för nu kör vi.Ha en Trevlig Läsning!


1)Jag är smaragder och diamanter

som månen har tappat snart hittar

solen mig och tar mig till sig.

Vem är jag?

SVAR:Dagg.


2)Medan många år förgick,den stackarn

ensam leva fick.Ett lama djur var hans enda tröst,

och han gladdes åt en papegojas röst.Vem var det?

SVAR:Robinson Kruse.


3)Vilket rum kan det inte finnas något i?

SVAR:Mellanrummet.


4)Varför kallas vårt eget språk

för modersmål?

SVAR:Kanske för att pappan så sällan

får tillfälle att säga något.


5)Med h ibörjan jag lämnar blodiga spår,

med g i början jag sjunger vackert varje år.

SVAR:Höken-Göken.


6)Jag är så stor,så stor

mycket större än du tror.

Evigt jag har för vana att

snurra runt i min bana.

Vem är jag?

SVAR:Jorden,världen.


7)Det står en ny bakad chokladkaka

på köksbänken.Kakan är 8 centimeter hög

och 26 centimeter i diameter.Fatet kakan 


står på är 30 centimeter i diameter.Hela kakan

är glaserad med choklad.Du börjar med att ta

1/16 av kakan.Biten smakade så gott så du äter 

lite till,och till slut har du ätit 2/3 av kakan.

Vad har du då?

SVAR:En rasande arg mamma.


Det var Gåtorna,nu följer lite Norge Historier.

Det gillar ni väl?Önskar er en Trevlig Läsning

även här.Nu kommer dom:


1) Vet du varför dom har slagit igen stats-

biblioteket i oslo?

-???

-Jo,dom har stulit boken.


2)Två norrmän skall för första gången

i sitt liv smaka på en blodapelsin.

Den ene norrmannen smakar på blodapelsinen,

men just då går proppen.Då säger han till den andra

norrmannen:

-Har du smakat på din än?

-Nej,hur så?

-Gör inte det,jag blev blind.


3)-Är din nya vakthund bra?

-Det vet jag inte.

-Varför då?

-Han släpper inte in mig i huset.


4)Det var ett par norrmän som flög 

ett litet privatplan.När de gick ner för 

landning på en flygplats i norge ut-

spelade sig det här.När planets hjul 

nuddade marken så tvärbromsade han!

Då sade den andra piloten förskräckt:

-Vilken kort landningsbana?

Piloten:

-Ja,men den är  4 km bred...


Det var detta för denna dagen,nu blir det inga mer 

i det här inlägget.Idag slutar simon tidigt skönt att 

få hem han tidigt någon dag också.Blir väl senare sedan 

att ta en runda med figo i detta fina höstvädret.skönt att

röra på sig lite.Till kvällen lite mys framför tv-n.


Nu över till Dagens Namnsdag.Det kommer här:

Dagens Namnsdag är:Dag,Daga.

Grattis till er!


Nu får ni ha det så jätte bra allihop.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards