Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Ej skrivit på några dagar.Nu Lyser Solen igen...

Av Maria Blicker - 27 september 2011 09:38

Hejsan! Nu var det ett par dagar sedan jag 

förmedlade något,har hållt på och plockat med 

våran ved som vi har fått härutanför,tar ju sin lilla tid 

det där,men jag har gjort lite annat i mellan också,inte 

bara veden,så tyckte att det nu var dags att lägga in lite nytt igen.


Idag lyser solen igen.En stor Gul sol.Säger bara:ÄNTLIGEN.SKönt!

Igår körde jag ner till Gymnasiet här i skene,var ju på utvecklings-

samtal för Marcus,var första sedan han har börjat där.Enligt hans nya 

lärare så verkar han trivas.Han har börjat med att läsa lite Engelska nu,men 

det är ju inte på någon större nivå,men det är bara så han får lära sig lite korta 

ord,vad saker heter,nu hade han fått lära sig vad grön heter,och det heter ju:

Green.Marcus tycker nu att det är lite roligt att kunna säga det,så det tycker jag bara är bra att även han får chans att lära sig ett andra språk,även om det inte 

blir fullt ut.


Körde min TGB ner,och hade faktiskt rätt fint väder när jag körde ner,men därimot när jag körde tillbaka så var vädret något helt annat:Spöregn.Det var inte så käckt 

att köra moped i precis,det var mindre kul måste jag säga,men det var ändå ljummet regn,var ju inget kallt,så kanske skall säga att det gick sådär att köra ändå.Nu var det utrett!


I dag är det ju Tisdag igen.Vilket innebär Körträning till kvällen igen.Det har jag 

som vanligt tänkt att gå på.Blir kul! Idag blir att fortsätta vidare har lite grejer att 

pyssla med innan det blir kväll.Nu tänkte jag lägga ut lite Historier idag.Det blir enbart bara Historier,men hoppas ni tar till Godo det också.Här kommer dom: Önskar er en Trevlig Läsning!


1)Det var en gång en Tant som hade en Hund som hette Käften.

Hon skulle gå och handla,men man fick inte ha med sig djur inne i affären,

och det fanns inget ställe att knyta fast Käften i,så hon frågade en polis:

-Kan du vara snäll att hålla käften medans jag går och handlar.


2)-Vad heter du min lille vän?

-Vet inte.

-Jasså,har du inte blivit döpt?

-Jo,men jag fick vatten i örat

så jag hörde aldrig vad som sa.


3)Advokat Andersson höll sitt första tal i domstol.

Det var ett skadeståndsmål där en bonde fått sina 

24 svin dödade av ett tåg.

-Tänk er bara,sa advokaten till nämnden.

-Tjugofyra svin,dubbelt så många som denna nämnd.


4)-Har din fästmös familj accepterat dig ännu?

-Troligen! Igår blev jag utskälld för att jag använde gäst-

handduken.


5)Gullan,6,har varit på biltur med pappa.När dom kommer hem

berättar hon för mamma:

-Det var jätte spännande! Vi körde om fyra träskallar,sju idioter,

flera banditer och en massa jäkla dårar.


6)På juldagen satt treårige Mikael och såg lite fundersam ut.

Plötsligt säger han:

-Mamma behöver jultomten aldrig äta?

-Men hur kan han göra det?Han lade ju ansiktet

på hyllan när han gick.


7)-Tore varför har du målat den ena sidan av din bil grön

och den andra lila?

-Jag tycker själv att det är en utmärkt idé.

Du skulle hört vittnena säga emot varandra

när jag krockade i somras.


8)Lille per fick följa sin morfar till kyrkan,och efter högmässan

var dett nattvardsgång.När per kom hem så berättade han sin upp-

levelse:

-Dom gick fram och samlade sig runt prästen och fick vin,

och sedan blev de så fulla att dom stod på knä.


9)Föräldrarna upptäckte att dottern rymt hemifrån med

en pojke under natten:

-Ja,du Anna.Vi har förlorat en dotter,

men vi fick en stege.


10) -Varför blev teledirektören så arg

när du ringde och frågade om vi skulle få vår

telefon snart?

-Jag har ingen aning.Jag undrade bara 

om de använde frön eller plantor när det

satte stolparna.


Det var Historierna för idag,Nu blir det inga mer.Nu blir att fortsätta

vidare,men tänkte ge er Dagens Namnsdag innan jag loggar ut.Det kommer

här:


Dagens Namnsdag är:Dagmar,Rigmor.

Grattis till alla er!


Solen lyser fortfarande här nu,ser riktigt härligt ut.

Skall så förbli denna Tisdag,såg vädret i morse på Tv.

Skall även vara flera dagar frammåt,så blir rikigt skönt,

slippa regnet ett tag,behövs nu om våran ved skall torka också.


Nu får ni ha det så jätte bra alla som läser detta!

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards