Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Tisdag och kiligt väder med lite Gåtor+Roliga Historier...

Av Maria Blicker - 20 september 2011 10:08

Hejsan!

Tänkte börja lite med att tala om vad vi har för 

väder här,kanske inget kul att skriva om men,lite

kul för er läsare att veta lite.Just nu är det väldigt 

gråmulet på himlen här,kom lite regn för en stund sedan.

Så ser inte så där vidare roligt ut just nu när man tittar ut.


Idag har jag inte sett så speciellt mycket vad det skall bli för väder 

under dagen,så blir lite spännande att följa,men kan tänka mig att 

det inte blir ngn större förändring på området.Vi har ju ändå Höst nu.

Nu är simon i skolan igen,dom skulle ta skolfoton idag,så blir spännande 

att se på sedan när simon får sina kort och sin skolkatalog.Ser vi fram emot.


I kväll tänkte jag bege mig ner till kören igen,skulle egentligen varit på 

föräldrarmöte för Marcus,men blev så dåligt intresse,så då åker jag dit i 

stället.På Fredag 23/9 har Barnen lite ledigt här,så tänkte faktiskt försöka

få hit Marcus då,var länge sedan nu som han var här,så skall prata med 

KSB och Boendet och höra lite tänkte jag.Kan vara kul för Marcus att komma hem 

lite också.


Usch!måste bara säga,jag gillar inte Hösten och deffinitivt inte vintern.Den ser jag

absolut inte framemot.Nää!Förra vintern var ju så seg,vet ju inte hur denna vintern blir men hoppas verkligen inte den blir som den förra.Den var ju hemsk,men men 

hösten och vintern måste jag ju igenom ändå vare sig jag gillar dom eller ej.Blir ju lite komplicerat annars.


Vintern kan vara fin i och för sig,för när snön falller så blir det ju lite vitare och

ljusare ute,så kanske inte skall dömma ut vintern så,det är bara det att jag gillar ej det sega som var förra vintern,blir det det,då vet jag inte vad?Men vi är ju ej där 

än så skall nog inte ta ut något i förskott. Nu nog om detta!


Nu över till något som är lite roligare,nämligen lite Gåtor+Historier igen.Som 

vanligt ni som vill följer med till nästa rad,för nu drar jag i gång dom.Önskar

er Trevlig Läsning!Håll till Godo:


1)Jag är rund som en boll,

genomskinlig som glas,

lätt som en fjäder,vacker som en regnbåge,

och föds och dör av en pust.

SVAR:Såpbubblan.


2)Den far fram över berg och gröna dalar,

bullrar och brusar,

den ständigt talar:

SVAR:Älven.


3)Vad tar man till bordet och delar ut,

men aldrig äter?

SVAR:Kortleken.


4)Det stod ett träd på en ö i havet.

Trädet hade lika många grenar som det 

var droppar i havet,och på varje gren satt 

det en jungfru.Hur kunde de ta sig torrskoda 

in till land?

SVAR:De drack en droppe var.


Nu över till Historierna.Idag är det 11 st,så håll till Godo:

Gilla dom eller ej?Upp till er.Nu kommer dom.


1)Kantorns läkare har sjukskrivit honom idag.

Han har fått psalmonella.


2)-Ska vi ta en flaska vitt vin till maten?

-Nej,tack,jag ska köra bil hem.

-Då tar vi en flaska rött i stället,för det syns 

inte i blodprovet.


3)Patienten:

-Nu när jag blir utskriven,kan jag spela bastuba då?

Läkaren:

-Ja,det kan du göra.

-Va bra!Det kunde jag inte förut.


4)Advokaten till den dödsdömde:

-Min bäste klient,jag skall göra allt för att

få ert straff ändrat.

Den dödsdömde:

-Och hur mycket tar ni för det 

om jag får fråga?

-Jag är generös,det blir inte mer än ditt arv.


5)Flyttkarlen till den andra:

-Varför fick du en krona då du 

tappade skänken nerför trappan?

-Ja sa till ägaren:"skänk-en slant"


6)Norrmannen kom in i en affär och 

bad att få köpa ett par bilhandskar

-Vilken storlek?

-Det vet jag inte,men det skall vara till en Toyota.


7)Tragedi:En buss norrmän åker utför ett stup

med tre tomma säten.


8)Frun i huset får syn på sin man 

som står och målar sin vita bil svart.

-Är du inte klok Ole!Måla bilen svart.

-Du förstår,att man tjänar mycket mer på om 

man säljer den svart.


9)Svensken till norsken:

-Odd,du har tagit på dig rocken bak och fram

-Du vet väl inte vilket håll jag tänker gå?


10)Svensken till norrmannen:

-Har jag inte sett ert ansikte 

någon annanstans?

-Omöjligt,det har alltid varit på samma plats.


11)Det norska paret:

-Du har brutit löftet du gav mig.

-Gråt inte raring,du ska få ett nytt.


Det var Historierna för idag.Gillade ni dom?

Ja,jag vet inte?Det vet bara ni,men jag kan säga 

för egen del,så gillar jag dom som är idag.

Nu blir det till att fortsätta vidare med dagen,men 

innan jag bryter kommer dagens Namnsdag.

Det kommer här:


Dagens Namnsdag är:Elise,Lisa.

Grattis till er!


Nu får ni ha det så jätte bra alla som läser detta.

Tack för att du Besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA B.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards