Marias Humor och Vardagsblogg

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Nytt inlägg igen.En del ordvitsar och lite Roliga Historier.Mycket Nöje!

Av Maria Blicker - 24 juni 2012 12:41

Hej igen på er!

Hoppas att ni har haft en bra Midsommar?

Det har vi haft.Den har bara varit bra här.

Lite kiligt väder bara,men det är typiskt svenskt

midsommarväder.Samma väder varje år nästan.


Hoppas även ni mår bra förövrigt?Här mår vi bara bra

som vanligt!Här blåser det för fullt ute idag och himlen

är riktigt gråmulen.Det har även åskat en del på morgonen

här,men inget allvarligt och inget långvarigt.Det gick fort över

som tur var.Gillar inte åska,det är ingetvidare,speciellt inte om

det är på natten,då har jag riktigt ont av det,men nu var det på

morgonen här,så det gick bra denna gången.Inget som gick sönder här

i alla fall.


Idag tänkte jag passa på med ett inlägg igen,vet ju ej hur denna veckan kommer

att bli eller se ut,så bäst att passa på med ett inlägg nu innan jag drar i gång med

ngt nytt.Har ju slutat inne i Borås nu som ni vet.Idag kör Lennart igen och jag och

Simon och Figo har det bara bra i vårat hus.


Idag har jag letat lite roliga ordvitsar och lite Historier här på nätet.Det är 8 stycken

sammanlagt idag.Passar på att önska er en Trevlig Läsning!Mycket Nöje!"Ett skratt om

dagen är bra för magen"Håll till Godo!Här kommer dom:


1)-Varför har du hängt dina gamla skor i granen?

-Luktgran.


2)-Kalle satsar alltid på två jämnbra hästar i varje lopp.

-Varför?

-Jo,han är begravningsentreprenör och hoppas på dött lopp.


3)-Vad kallas Isabella när hon pratar med slang?

-Slangbella.


4)-Vad kallas en biffig kille med skägg?

-Skäggbiff.


5)Det var två kompisar som skulle till Afrika på safari.

En dag skulle de gå ut i djungeln.De tittade på många

olika djur i djunglen och plötsligt så sprang de förbi en

hel flock med Lejon.Den ene:

-Men varför stannar du och knyter skorna?

Du kan väl inte springa ifrån Lejonen?

-Nej,men jag kan springa ifrån dig...


6)Byn hade sin midsommarlogdans och det var värre liv än vanligt

med fylla och slagsmål.Fjärdingsmannen och länsman hade kommit

för att lugna ner tillställningen.Länsman tog av sig Jackan och kavlade

upp ärmarna,i det han sa till fjärdingsmannen:

-Nu går jag in och gör slut på buset.Du stannar här och räknar alla slagkämpar

som jag slänger ut.Efter en stund kommer den förste ut.

-En,säger fjärdingsmannen.

-Håll mun,sa länsman,det är ju jag.


7)Domaren till den åtalade:

-Varför kallade du polisen för träskalle?

-Det gjorde jag inte,jag sa bara att det var gott virke i våra poliser.


8)En man stod åtalad för att ha bitit av en annan mans öra i ett slagsmål.

Den åtalades advokat korsförhörde ett av vittnena:

-Såg du verkligen hur han bet av örat på offret?frågade han vittnet.

-Nej,det gjrorde jag inte.

-Aha,utropade advokaten och höjde triumferande ett finger i luften.

Så hur kan du då påstå och här vittna om under ed att den åtalde bet

av örat?

-Därför att jag såg honom spotta ut det!


Det var dom 8 stycken ordvitsarna och Historierna.Ni får själva dömma dom.

Idag blir det ju ingen Dagens Namnsdag i och med att vi har:Johannes Döparens dag idag.

Så i stället över till Dagens Tanke som jag skrev om i det förra inlägget som jag lovade.

Det kommer här:


Dagens Tanke:Ta hand om varandra,säg vänliga saker,kramas

och ha kul tillsammans!Vi är här alldeles för kort tid för att inte

ta vara på det vi har framför näsan!


Nu blir det till att gå och fortsätta vidare.Nu väntar lite mat i magen och sedan

lite frisk luft.Innan jag avslutar,tänkte jag lägga till en historia till jag har sedan innan.

Den kommer här:


Det var en gång 2 ägg som låg i en kastrull.

-Åhhh,så varmt det är här,klagade den ena.

-Åh,sluta klaga sa den andra.

-Vänta bara tills vi kommer upp härifrån.

Då kapar dom huvudet av dig!


Nu passar jag på att önska er alla läsare en fortsatt bra Söndag,även om vädret inte är på den bästa sidan idag.

Tack för att du besöker min Blogg!

Välkommen tillbaka...

Ha det så jätte bra.Ha det bra...MARIA BLICKER.


 
 
Ingen bild

Sonia Svedberg

24 juni 2012 19:46

Trevlig läsning denna regniga söndag i midsommarhelgen. Vi får hoppas på lite bättre väder snart.

Maria Blicker

26 juni 2012 14:26

Hejsan!Kul att du gillar min text.Absolut,håller verkligen med om bättre väder,både kiligt och tråkigt med allt detta regn.Tror att det skulle bli bättre på nu på Torsdag men ej helt säker.Ha det så jätte bra.Kul att du skriver.Ha det bra...

 
Ingen bild

Mamma

24 juni 2012 21:08

Hejsan! De tre sista historierna var riktigt roliga. Hoppas du slipper mer åska nu. Vi åkte hem redan idag. Det skall ju bli så dåligt väder imorgon. Pappa skulle varit ledig, men nu tänker han jobba när vi ändå är hemma. Ha det så bra o stor kram till er!

Maria Blicker

26 juni 2012 14:22

Hejsan!Uräsäkta att svaret har dröjt,men nu kommer svaret.Vad kul att du gillar Historierna,försöker alltid lägga in lite roligt i alla fall.Åskan gick över sedan,så det var tur det,inget vidare med åska.Ja,jag läste på FB och såg att ni åkte i Söndags,förstår att ni gjorde det,gjorde ni rätti.Hälsa pappa och ha det så jätte bra.Hörs via telefon snart igen.Ha det bra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 14:55

Hej ni som har läst min Blogg! Har bestämt mig för att sluta blogga. Jag finns nu mer på fb om ni vill följa mig där.Mitt förra inlägg blev inte som jag hade tänkt och hoppats på,därför blev det mitt sista inlägg.Ni kan ju läsa alla inlägg ...

Av Maria Blicker - 23 februari 2013 13:42

Hej på er! Nu är det dags igen, för ett nytt inlägg.Har tydligen bara blivit Lördagar nu som jag har lagt ut inläggen,så har det blivit i alla fall och lär nog bli så i fortsättningen också i och med mina studier.   Hoppas att ni har ...

Av Maria Blicker - 16 februari 2013 12:57

Hej alla glada! Nu är jag i farten med bloggen igen. Hoppas ni alla mår bra?Det gör vi.Inga sjukdomar här inte,inga förkylningar heller för den delen.Ytterst sällan vi är sjuka här. "Peppar peppar ta i trä"som det heter.   Idag eldar ...

Av Maria Blicker - 9 februari 2013 13:23

Hej alla glada människor igen! Ännu ett nytt inlägg i min Blogg. Var ett tag sedan nu,men nu blir ett nytt igen.Idag har vi snö och vinter igen utanför huset,mitt förra inlägg hade vi barmark,lustigt hur det kan ändra  sig fort?   Om...

Av Maria Blicker - 2 februari 2013 12:20

Hejsan! Här kommer ännu ett nytt inlägg igen. Idag lyser solen här hos oss,och det är jätte fint väder ute idag.Träden är alldeles vindstilla,och hör faktiskt en och annan fågel idag som kvittrar.Snön som kom för ett tag sedan,har hunnit at...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Klockan är...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Vädret

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards